trettiotvå

1.8K 34 26
                                    

Wilma

Lördag
Jag, 22:41
Drog hem, hoppas du har kul

Jag sparkar av mig skorna i hallen så fort jag tryckt ner mobilen i backfickan på mina jeans. Försiktigt går jag förbi Dantes sovrum och skyndar upp till övervåningen. Inte för att han skulle sova vid denna tiden men ändå. Om han ens är hemma vill säga. Jag öppnar dörren till mitt badrum och går in på toaletten. Även fast jag inte druckit mycket känner jag ett svagt illamående. Min blick möter min egen via spegeln. Mitt mörkblonda ish hår vilar över axlarna. Jag ser uppgiven ut. Varför vet jag inte. Och det jag skrev till Noel. Jag vet inte ens om jag var seriös, ironisk eller om jag försökte låta irriterad. Jag suckar. Han kommer tro att jag är sur på honom för att Lisa drog iväg honom. Det är inte hans fel. Men det kändes som om han inte ens letade efter mig.

Antagligen så inbillar jag mig bara.

Pågrund av alkoholen.

Eller så vettefan.

När jag tvättat bort mitt smink och borstat tänderna och håret så går jag in i mitt rum. Jag tar av mig kläderna och slänger dom på golvet innan jag kryper ner i sängen. Jag kollar mobilen. Ingenting ifrån Noel.

Söndag
Jag vaknar upp i mitt extremt ljusa rum. Jag kisar och gnuggar mig lite i ögonen för att vakna till. Än är jag faktiskt inte bakis. Jag vänder mig om och sträcker mig efter mobilen på nattduksbordet. Ett flertal sms ifrån Noel har trillat in.

Noel, 22:59
Nej jag har inte kul utan dig

Noel, 23:04
Varför stack du?:(
Är jag dum eller de va ju för Lisa aka äckelidiot drog iväg mig bara för att tjafsa

Noel, 23:05
Jag slog henne

Noel, 23:06
Hoppas inget hände dig påväg hem

Noel, 23:06
Om du är vaken, skicka något? Snälla

Noel, 23:10
Snälla va inte sur på mig

Noel, 23:12
Jag hittade dig inte igen ):

Noel, 23:21
Hon bara drog iväg mig och jag tappade bort dig

Noel, 23:39
Förlåt

Noel, 23:43
Jag tänkte åka hem till dig btw
Men det gick inga bussar :(

Noel, 23:57
Hoppas du sover gott, jag älskar dig

Noel 00:04
Och förlåt igen, hon är dum i huvudet

Jag lägger telefonen emot bröstet och kollar upp i taket. Det är så fint att han bryr sig. Och sättet han försöker förklara sig på. Om man kan säga så alltså. Jag ler lite för mig själv. Jag märker verkligen mer och mer hur mycket jag betyder för honom.

Och hur mycket han betyder för mig.

Jag, 12:32
Det är okej❤️
Jag va bara förvirrad och påverkad

Noel, 12:33
Tack o lov att du äntligen svarade❤️
Trodde något hade hänt påväg hem typ

Jag, 12:35
Nejdå, jag e fine:)

Jag, 12:38
Och förresten
Jag älskar dig också

Noel, 12:39
❤️❤️❤️

Precis när jag lagt ner mobilen i sängen och rest mig upp för att klä på mig så börjar den vibrera igen . På skärmen står det 'Valter'. Undra vad han ens vill mig? Jag för luren till örat och har hans röst.

"Hej Wilma, det är Valter"

"Aa tja"

"Snabb fråga bara"

"Kör på"

"Noel fyller år på lördag, vill du hjälpa mig planera en överraskningsmiddag osen fest? Snällaaa"

"Visst absolut, vad tänkte du dig då?"

"Först fixar vi alla middag åt honom, sen har vi fest för honom, as fett ju"

"Det låter bra ju, hur ska vi lägga upp det?"

"Jag tänker att det är du, jag, Noel ofc, Nelly, Axel och Maja som käkar middag. Liksom ingen stor grej"

"Okej, sen efter middagen så har vi fixat en fest till honom nånstans. Hos vem?"

"Hos honom, han är hos sina föräldrar på förmiddagen sen får vi hålla honom borta ifrån hans lägenhet tills middagen"

"Absolut, nu blev jag väldigt taggad. Bra idé Valter"

"Jag vet jag är king"

"Ha-ha nej det är du inte din tönt"

"Men du din tönt, jag måste dra. Vi snackar mer i skolan?"

"Det gör vi"

———————————
shuuue, jag har skrivit en sånhär kärleksbrev bok om Ludwigboi :)) den kommer nog efter denna bok wiho 10 kapitel kvar

Allt kan bli förlåtet - Noel Flike Donde viven las historias. Descúbrelo ahora