tjugoett

2.1K 35 15
                                    

Wilma

Torsdag
Jag sitter på min mattelektion när jag känner hur min mobil vibrerar till i fickan. Jag tar upp den och ser att det är ett sms ifrån Noel så jag går in på sms.

Lycka är känslan jag känner just nu.

Noel, 13:06
Jag tänker på dig hela tiden

Ett brett leende sprids på mina läppar, vilket jag antar Nelly, Felix och Maja ser eftersom alla tre kollar frågandes på mig.

"Varför blev du så glad?" Frågar Felix förvirrat. Jag kollar upp ifrån min mobil och försöker med all min kraft att sluta le. Men det går bara inte. Jag tänker på igår, hur bra allting kändes när jag var med Noel.

"Nej det var inget" säger jag och slår ner blicken i mobilen igen.

Jag, 13:10
Jag tänker också på dig hela tiden

Med ett leende så lägger jag ner mobilen på bänken bredvid mig. Jag försöker fokusera på vad min lärare säger men det går inte. Mina tankar flyger bara iväg hela tiden.

På Noel.

Givetvis.

"Vad är det mellan dig och Noel?" Frågar Nelly och nickar ner emot min mobil som lyst upp. Alla fyra kollar ner på smset ifrån Noel.

Noel, 13:13
❤️

Jag släcker ner skärmen och kollar upp på mina tre bästavänner som ser allmänt nyfikna ut. Till och med Felix. Jag blir nästan lite förvirrad, varför verkar han inte sur typ?

"Jag vet inte" svarar jag med en axelryckning.

"Du skolkade med honom igår och ni sov över i helgen, något är det" säger Maja. Jag himlar med ögonen och skakar på huvudet.

"Vad har hänt mellan er då?" Frågar Felix och kollar ivrigt på mig.

"Varför är du inte arg?" Frågar jag och rynkar pannan.

"Jag pratade med Fabian, dom känner tydligen varandra och han berättade om Noel så jag har ändrat uppfattning om honom bara" han rycker på axlarna. Jag nickar skeptiskt men är ändå glad för att han inte är arg liksom.

"Vad har hänt då? Mer än strulet på hans fest" säger Nelly och ler mot mig. Det är lika bra att vara ärlig emot dom, hade Felix varit arg så hade jag nog tvekat på att berätta.

"Vi har kyssts, två gånger"

"Oj, har du blivit prinzessan till självaste prinzen" flinar Maja. Jag skrattar lätt och skakar på huvudet.

"Vi behöver inte överdriva nu okej?" Svarar jag och blänger lätt på dom. Felix flinar samtidigt som han rycker på axlarna.

Vi ska inte överdriva.

Jag och Noel kanske inte ens ser på saken på samma sätt.

"Ni kan plocka ihop böckerna, så ses vi igen imorgon" säger våran mattelärare. Hastigt slår vi igen våra böcker och skyndar ut i korridoren. Eftersom våran idrottslektion blev inställd så slutar vi nu vilket är riktigt skönt. Dock ska jag vänta på Noel i en kvart vilket är mindre skönt. Jag lägger in böckerna i skåpet och drar på mig min jacka innan jag går upp för trappan till treornas våning. Jag sjunker ner på en bänk och slänger upp fötterna på bordet framför mig. I väntan så kollar jag instagramflödet och svarar lite snaps.

När jag börjar höra röster så kollar jag upp ifrån min mobil. Då ser jag att det är Noels klass. Äntligen. Jag väntar i ytterligare två minuter innan jag ser Noel komma gåendes emot mig. Jag reser mig upp precis när han kommit fram.

"Tja" säger han och drar in mig i en kram.

"Hej" svarar jag emot hans bröst innan vi drar ifrån kramen. Vi halvjoggar ner för trapporna tills vi kommer till bottenvåningen. Jag knuffar upp den tunga porten och vi kommer ut på skolgården. Jag går efter Noel och vi svänger runt hörnet så att vi kommer till parkeringen. Han låser upp sin bil och vi sätter oss.

Noel trycker in sin portkod och drar upp dörren. Han trycker på hissknappen några gånger innan dörrarna öppnas. Vi kliver in och han trycker på 5an. Jag möter hans blick via spegeln och han börjar le. Strax därefter öppnas hissdörrarna igen och vi kliver ut. Han fiskar upp nycklarna ur fickan och låser upp en av dom 5 dörrarna. Vi kliver in i hallen och jag känner genast doften av killparfym. Jag tar av mig skorna och går efter Noel ut i hans vardagsrum. Jag sätter mig bredvid honom. Han lägger sin arm kring mina axlar och jag lutar mig emot honom.

"Fyfan vilken tråkig dag det har varit idag" säger jag och kollar upp på honom. Han ler lurigt innan han biter sig i läppen.

Otroligt attraktivt.

Han lägger sin hand på min kind och låter sina läppar pressas emot mina. Dom masserar varandra i någon sekund innan vi fördjupar kyssen. Noel lyfter upp mig i sin famn och utan att avbryta våra kyssar bär han mig till hans sovrum. Han kysser mig längst halsen. Klädesplagg efter klädesplagg åkte av.

Hans hud emot min, allt kändes så bra.

——————————
nämeeen ;)
hej jag har blivit fett jävla förkyld och har feber så mitt liv sugeeeer för tillfället :(
men ja hoppas ni mår bra iallafall

Allt kan bli förlåtet - Noel Flike Donde viven las historias. Descúbrelo ahora