Wilma
Lördag
Jag och Valter är hemma hos honom och har precis börjar laga maten när Dante skickar en snap till mig. Jag går in på snapchat och öppnar den.Världens finaste killar.
Jag tar en bild på mig när jag gör en tumme upp och skriver: 'skönt att ni inte slår ihjäl varandra'
Jag lägger ifrån mig mobil och återgår sedan till att skära gurkan. Valter står och dansar till någon låt samtidigt som han steker köttfärs. Roande att laga mat med honom. Han är keff asså. Keff på ett roligt sätt såklart. Lovar att han kommer bli klassens pajas eller något när dom tar studenten."Går det bra eller?" Frågar han.
"Jajamän, Dante och Noel kommer bra överens ser det ut som" svarar jag. Han nickar.
"Bra, Axel skrev att dom är helt klara hemma hos Noel nu så dom ska dra hitåt" säger han. Nu är det min tur att nicka. Min mobil lyser upp och jag kastar en snabb blick på displayen.
Noel, 16:37
Varför är du hos Valter??Jag, 16:38
??Noel, 16:39
Såg på snapen du skickade till Dante att du var hos Valter? Inget fel eller så men tänkte att du skulle va med Nelly juJag, 16:40
Aha, Nelly var där o jag gav henne lite grejer bara:)Noel, 16:42
Okej:)Med en suck lägger jag ner mobilen på köksbänken bredvid mig igen. Jag är så glad att jag snart kan bete mig normalt emot Noel och inte ljuga om vad jag gör.
"När ska Dante köra hit honom?" Frågar Valter och avbryter mina tankar.
"Han skulle åka 17:00" svarar jag och häller upp gurkan i en skål. Valter nickar. Vi börjar ställa fram allt på bordet. Det blir tacos. En självklarhet. Alla älskar tacos liksom. När vi dukat fram allting så plingar det på dörren. Valter går iväg och öppnar. In i köket kommer Axel, Nelly och Maja.
"Allt klart här?" Frågar Axel.
"Japp, hos Noel också?" Frågar jag. Han nickar.
"Fyfan va han kommer bli förvirrad när Dante sätter ögonbindeln på honom och kör iväg honom" säger Nelly och börjar skratta.
"Gud han kommer ju tro att Dante ska döda honom typ" svarar jag och faller med i Nellys skratt. Jag är så himla taggad på att Noel ska komma och bli helt överraskad. Jag hoppas han kommer bli riktigt glad.
Tio minuter senare skickar Dante ett sms.
Dantis, 17:06
Vi är i trapphuset"Dom är i trapphuset, öppna dörren" säger jag. Vi alla skyndar ut i hallen. Valter öppnar dörren. Vi får vänta ytterligare en minut innan vi ser Dante som leder upp Noel för trappan.
"Dante, det här känns inte bra alls" säger Noel nojjigt. Vi alla måste sätta handen för munnen för att inte börja garva. När Noel tagit det sista trappsteget upp så släpper Dante taget om honom. Jag mimar 'tack' till honom samtidigt som jag ler. Sedan går han tyst ner för trappan igen. Valter hjälper Noel att komma in i lägenheten.
"Dante ge dig påriktigt nu" säger Noel. Nelly skrattar till. Noel drar upp sin hand och känner framför sig. Vi flyttar oss hastigt så att han inte ska känna oss. Valter stänger tyst dörren och ställer sig bredvid Noel. Han mimar och räknar ner till tre. På tre drar han av Noel ögonbindeln.
"Överraskning!" Ropar vi alla i kör. Noel spricker upp i ett chockat och förvirrat leende.
"Vad fan?" Säger han innan han börjar skratta.
"Grattis hjärtat" säger jag och går fram till honom. Han slår armarna om mig.
"Tack älskling" säger han och kysser mig lätt. Både jag och han ler igenom hela kyssen. Jag blir helt varm i hela kroppen.
Älskling.
"Jag trodde fan Dante skulle slå ihjäl mig eller nått" säger han och skrattar. Vi alla faller med i hans skratt. Överraskningen lyckades verkligen. Samtidigt som vi alla börjar snacka så styr vi stegen ut i vardagsrummet där bordet med all mat är uppdukat.
"Jävlar vad gott med tacos" säger Noel och spricker upp i ännu ett leende. Världens sötaste. Vi slår oss ner vi bordet.
"Du skulle sett din min" flinar Axel och lägger på köttfärs på tallriken. Noel blänger lätt på honom samtidigt som han skrattar till.
"Ni fick mig fan" svarar han och dricker lite ur sitt glas. Vi börjar äta och Noel berättar lite om hur det var med Dante. Dom hade haft det nice. Tydligen hade dom klickat väldigt bra. Riktigt skönt.
"Så Dante var med på det här?" Frågar han förvirrat efter att vi berättat hur vi planerade allting. Om han bara visste att det inte är slut på överraskningen än.
"Jajemän" säger Nelly och nickar.
"Sjukt, jag vet inte ens hur jag ska tacka er" säger Noel och skakar på huvudet.
"Det behöver du inte, du fyller ju år. Klart du ska bli lite överraskad" säger Maja med ett leende.
En timme senare har vi ätit upp och pratat om allt möjligt. Vi har nu förflyttat oss till soffan och Noel ska öppna presenterna. Av Axel och Maja hade han fått en ny parfym. Just nu öppnar han den ifrån Nelly och Valter. Min ska han öppna sist. Han drar upp pappret på presenten. Det är en ask. Han öppnar den och där i ligger en klocka.
"Ni behövde verkligen inte" säger han och tar upp klockan. Han ler nöjt.
"Såklart du ska ha presenter" säger Valter.
"Tack så jättemycket" säger Noel och ger dom en varsin kram. När han satt sig tillbaka igen ger jag honom asken. Han kollar på mig.
"Vad sa jag till dig?" Säger han och skakar på huvudet. Jag ler bara och lägger asken i hans hand. Han drar upp snörena och öppnar asken. Han lyfter upp det lilla kortet och börjar läsa. Strax därefter spricker han upp i ett leende.
"En tatuering? Fan va fett, tack tack tack" säger han och kollar upp på mig. Jag ler emot honom. Han kysser mig och lägger sedan armen runt mig.
"Fan va fina ni är, tack för allt asså" säger han och kollar tacksamt på oss.
Vänta bara Noel.
Det kommer mer.
—————————
har inte läst igenom ordentligt heh så hoppas det inte e så mycke fel och om de är så hoppas ja ni fattar ändå :)
STAI LEGGENDO
Allt kan bli förlåtet - Noel Flike
Storie breviRegnet var kallt men det enda jag kände var värme, ifrån henne.