Noel
Lördag
Alltså wow. Jag blev så jävla förvånad. Dom fick mig verkligen. Och jag fick svar på varför alla varit så jävla keffa hela denna vecka. Det var för att dom planerade det här. Jag är fett tacksam att jag har mina vänner. Dom betyder guld."Noel ska vi dra hem till dig?" Frågar Wilma och förflyttar sin blick till mig.
"Visst" svarar jag med en axelryckning.
"Vi kan väll svänga förbi mig först bara?" Frågar hon. Jag nickar till svar. Vi alla går ut i hallen och jag och Wilma drar på oss våra skor och jackor.
"Tack så jättemycket för allt, asså ni är sjuka" säger jag med ett lätt skratt. Jag ger alla en varsin kram.
"Äsch, det var så lite" säger Valter när han dragit ifrån kramen. Wilma tar min hand samtidigt som hon öppnar lägenhetsdörren.
"Hejdå" säger Axel, Maja, Nelly och Valter i kör. Jag vinkar hejdå till dom. Sen halvjoggar jag och Wilma ner för trapporna. Vi kommer utifrån trapphuset och styr stegen emot bilen.
Några minuter senare låser Wilma upp ytterdörren till sitt hus. Hon öppnar dörren och vi kliver in i hallen. Där tar vi av oss våra skor. Jag går efter Wilma ut till köket där Dante sitter. Wilma skriver något på sin mobil innan hon dricker ett glas vatten. Dante börjar snacka med oss om middagen och jag berättar hur förvirrad jag vart när han helt plötsligt drog på mig ögonbindel.
"Vi åker om 5 minuter, kommer snart" säger Wilma och kollar upp på mig medan hon trycker ner sin mobil i bakfickan. Sen försvinner hon ut ifrån köket. Jag kan höra hur hon går upp för trappan. Hon ska förmodligen hämta något i sitt rum. Jag sitter kvar i köket med Dante.
"Det märks så tydligt på Wilma att hon verkligen tycker om dig" säger Dante. Jag förflyttar blicken till honom.
"Gör det? Hur då?"
"När hon nämner ditt namn skiner hon upp som en sol och sättet hon kollar på dig. Shit, så kollade hon inte ens på sitt ex" säger Dante. Jag ler.
Världens finaste Wilma.
Jag tycker om henne mer än något annat.
"Det är skönt o höra" svarar jag med en nick. Dante ler och nickar han också. Strax därefter kommer Wilma ut i köket. Hon kollar frågandes på oss.
"Varför ler ni som två idioter?" Flinar hon. Dante skrattar till och skakar på huvudet. Jag reser mig upp och går fram till Wilma.
"Ska vi dra?" Frågar jag och kollar ner på henne. Hon nickar.
"Vi ses imorgon Dante" säger hon och ler mot Dante.
"Hejdå" svarar han innan vi försvinner ut i hallen. Där drar vi på oss skorna och jackorna. När vi går ut igenom dörren tar Wilma min hand och håller den hårt den korta vägen fram till bilen.
Några minuter senare är vi framme hos mig. Jag slår in portkoden och vi börjar gå upp för trapporna. När vi kommit upp till min våning fiskar jag upp mina nycklar ur bakfickan. Jag låser upp dörren. Jag själv hinner inte öppna dörren förens den slås upp av någon annan.
"Överraskning!!" ropar alla människor som befinner sig i min lägenhet. Jag kollar chockat på dom.
"Igen?" Får jag fram och börjar skratta. Wilma ler mot mig innan hon går in i lägenheten och tar av sig skorna. Likaså gör jag.
"Klart du ska ha en fest också?!" Säger Valter glatt och drar in mig i en kram.
"Tack som fan" säger jag med ett leende.
"Finns alkohol i köket" säger Axel innan han försvinner in i vardagsrummet för att skruva upp volymen på musiken. Wilma tar min hand och vi går tillsammans ut i köket. Hon fyller på två glas och ger ett till mig.
"Skål och grattis" säger hon med ett lätt leende och höjer glaset och slår det löst emot mitt. Sen dricker vi båda.
"Jag älskar dig" säger jag och placerar en kyss på hennes läppar. Dom smakar sött och alkohol.
"Jag älskar dig också" svarar hon när vi dragit ifrån. Hon biter sig i läppen med ett leende innan hon drar med mig ut i vardagsrummet.
Så jävla gött med fest.
Vilken fet överraskning.
———————————
yes detta är då nästsista kapitlet på denna bok :) hoppas ni är taggade på nästa som förmodligen kommer nån gån nästa vecka wihooo
ESTÁS LEYENDO
Allt kan bli förlåtet - Noel Flike
Historia CortaRegnet var kallt men det enda jag kände var värme, ifrån henne.