Noel
Tisdag
Jag släpper Wilmas hand och låser upp lägenheten. Vi kommer in i hallen och tar av oss skorna. Wilma styr stegen ut i köket och jag följer efter."Gör du mat åt mig eller?" Säger hon med en retsam ton. Hon lutar sig emot köksbänken och kollar på mig.
"Står det slav i pannan på mig eller?" Flinar jag och tar det steget som krävs för att komma fram till henne. Jag lägger min ena hand på hennes midja medans jag låter den andra handen vila på hennes kind. Hon skrattar lätt och jag kan känna hennes andetag emot mina läppar.
"Nej men du kan väll gö-" Jag avbryter henne med en kyss på hennes läppar. Jag känner hur hon ler genom kyssen. Hon drar ifrån och biter sig läppen. Mina ögon möter hennes för någon sekund innan hennes blick ligger på mina läppar. Våra läppar är farligt nära varandra och jag vet att hon gör så med flit bara för att retas.
Inget mer retande.
Jag för samman våra läppar och dom börjar sakta massera varandra. Hela magen fylls med fjärilar och jag blir varm ändå ut till fingertopparna. Vi fördjupar kyssen. Jag tar ett grepp om hennes rumpa och lyfter upp henne på köksbänken. Jag ställer mig emellan hennes ben. Hon tar tag i min hoodie och drar mig närmare. Min mobil börjar ringa och vi drar ifrån.
Kul.
Vi blir störda.
Inte nice.
Jag fiskar upp mobilen ur bakfickan och ser ett nummer jag inte har inlagt i mobilen. Jag tvekar innan jag tillslut svarar. Jag sätter luren till örat och det sprakar till.
"Det är Noel?" Säger jag.
"Tja Noel, det är Dante" säger killen på andra sidan luren. Jag blir chockad. Wilma läser av mitt ansiktsuttryck och kollar frågandes på mig. 'Dante' mimar jag. Hon lägger huvudet lite på sne.
"Tja" hälsar jag tillbaka.
"Det här kommer låta jävligt kefft men du skulle inte vilja träffas på lördag?" Frågar han.
Vad i helvete?
"Jo visst, jag ska fira min födelsedag med mina föräldrar på morgonen bara" svarar jag en aning tveksamt och kollar på Wilma som sitter och leker med snörena på min hoodie.
Hon skulle bara veta vad hennes bror sitter o säger.
"Aa nice, jag känner det är bäst för Wilma om vi har en bra relation kanske" svarar han.
"Ja jag förstår" säger jag och nickar. Även fast han inte ens ser det.
"Bra bra, men vi hörs" säger han.
"Aa hejdå" jag lägger på och lägger mobilen på köksbänken bredvid Wilmas ben.
"Jag ska träffa din bror på lördag" säger jag och Wilma flinar lite förvånat.
"Varför?"
"Jag vet inte, han sa att det skulle va bra för dig om vi hade en bra relation" säger jag med en axelryckning. Hon nickar och biter sig i läppen.
"Så gör du mat åt mig eller inte?" Flinar hon.
"Hmm vi kan väll göra det tillsammans eller?"
"Jajaa" suckar hon innan hon hoppar ner ifrån köksbänken.
"Vad ska vi äta då?" Frågar jag och vänder mig om. Jag öppnar några köksluckor för att kolla vad som finns. Jag är verkligen inte den som älskar att laga mat eller handla så det enda som jag har som inte gått ut är makaroner. Jag tar ner paketet och ställer det på bänken.
"Makaroner tydligen" säger Wilma med ett lätt skratt. Hon öppnar kylskåpet och tar ut två paket bacon.
"Makaroner och bacon?" Frågar jag skeptiskt och höjer på ögonbrynet.
"Kom igen, de är gott ju"
"Aja" svarar jag. Jag öppnar baconpaketet och klipper baconet i mindre bitar samtidigt som Wilma kokar upp vatten till makaronerna.
Bacon och makaroner?
Vad är det för blandning?
När jag börjar steka baconet så ser jag att Wilmas mobil börjar ringa. På skärmen står det Valter. Sen när snackar dom ens?
Ok va inte så fucking paranoid eller vafan det är.
När hon får syn på att det ringer så tar hon mobil och svarar. Fast hon går ut ifrån köket. Varför gör hon ens det?
Nej skärp dig.
"Valter du kan ju inte ringa när jag är med honom fattar du väll?" Hör jag henne säga. Hon låter lite irriterad.
Okej vad fuck händer?
Vad menar hon?
Varför kan han inte ringa henne när hon är me mig?
Varför ringer han ens henne?
————————————
okej två saker.
1. Till er som vill veta varför Noel blockat mig på twitter så läs på min insta @ noelsnugget
2. Tipsa gärna om böcker, jag behöver ha något att läsa imorgon när jag ska åka bil ett bra tag:)
VOCÊ ESTÁ LENDO
Allt kan bli förlåtet - Noel Flike
ContoRegnet var kallt men det enda jag kände var värme, ifrån henne.