Wilma
Onsdag
Noel säger ingenting. Jag kliver in i lägenheten och slår armarna om honom. Han kramar mig hårt och länge. Hela jag blir varm av att känna hans kropp emot mig. Jag drar ifrån och kollar upp på honom. Jag torkar bort en tår ifrån hans kind och låter sedan min hand vila vid hans käkben. Han återfuktar sina läppar och lutar sig ner emot mig. Mina läppar möter hans i en kyss. När vi drar ifrån så sparkar jag av mig skorna och följer efter Noel till hans sovrum. Vi sätter oss på sängkanten."Vad har hänt?" Frågar jag och kollar bekymrat på honom. Hans blick vilar på något framför honom.
"Jag träffade Lisa och vi skulle snacka duvet" börjar han. Jag flätar ihop min hand med hans och kollar upp på honom.
"Hon är helt jävla dum i huvudet" säger han och tar ett djupt andetag.
"Vad gjorde hon?" Säger jag och kramar om hans hand hårdare.
"Förlåt" säger han och drar efter andan samtidigt som han drar sina hand över kind för att torka bort en tår. Det bildas en klump i magen när han yttrar ordet.
Vad fuck har hänt?
"Noel vad hände?" frågar jag och kollar oroligt på honom.
"Bli inte arg" hör jag honom mumla.
"Bara berätta"
"Hon kysste mig"
Jag flämtar till när jag hör vad han säger. Han lägger genast en hand på mitt lår och söker efter min blick.
"Wilma lyssna på mig" börjar han.
"Jag puttade bort henne direkt, sen skrek jag på henne som fan. Förlåt så jävla mycket, jag hatar mig själv för att jag lät det hända" säger han och hans blick fylls med ånger och tårar. Jag sväljer hårt och lägger min hand över hans.
"Kysste du tillbaka?" frågar jag tyst och kollar ner i marken.
"Jag skulle aldrig nånsin göra det, jag svär jag puttade bort henne. Snälla lita på mig" mumlar han. Jag kollar upp och möter hans sorgsna blick. Man kan verkligen se på hans ansiktsuttryck att han mår riktigt dåligt över det.
"Ja jag litar på dig" säger jag tyst samtidigt som jag nickar långsamt.
"Kan du förlåta mig?" frågar han och lägger en hårslinga bakom mitt öra. Han låter sedan sin hand vila på min kind. Jag intalar mig själv om att det är inte hans fel och allting kan inte förstöras för att Lisa kysste honom.
"Ja" svarar jag och lägger min hand över hans. Han ler ett svagt tacksamt leende och låter våra läppar kollidera i en kyss. En värme sprider sig snabbt i hela min kropp.
Det går flera timmar och vi har hunnit prata, chilla och legat, heh. Just nu är klockan strax efter midnatt. Vi tänkte sjukanmäla oss ifrån skolan imorrn och bara vara hemma. Noel kände att han absolut inte orkade gå till skolan så då fick det bli så helt enkelt.
"Jag är fan hungrig asså" säger Noel och vänder sitt ansikte emot mig.
"Jag med" svarar jag med en suck.
"Vi åker till donken" säger han och spricker upp i ett leende.
"Donken? Nu?" Frågar jag och höjer på ena ögonbrynet. Han flinar och biter sig i läppen.
Det är otroligt attraktivt när han biter sig så i läppen.
"Ja? Kom igen nu" säger han och reser sig upp. Han börjar sätta på sig sina kläder. När han fått på sig alla kläder ställer han sig i dörröppningen och lutar sig emot väggen. Han kollar på mig.
"Aja" svarar jag och rycker på axlarna innan jag börjar sätta på mig mina kläder. När jag fått på mig kläderna igen så går jag och Noel ut i hallen. Vi tar på oss våra skor och skyndar ner för trappan i trapphuset. Noel knuffar upp porten och vi går och sätter oss i bilen.
Mot donken.
———————————
asså omg jag är så jävla onöjd med denna bok, tycker den e skitdålig.
det ska bli fett skönt att sen börja på en ny bok och försöka få den så bra som möjligt istället.
men ajaaaa vi ses imorrn igen :)
ESTÁS LEYENDO
Allt kan bli förlåtet - Noel Flike
Historia CortaRegnet var kallt men det enda jag kände var värme, ifrån henne.