¤62

4.5K 377 245
                                    

Doğan

"Heeh. Sola koş. Vur." Oyundaki canavardan kaçmaya çalışıyordum. Mert gelip çantasını yanıma attı. Kalkmama izin vermeden sıranın üstünden geçerek yanıma oturdu. "Öldür! Öldür!"

Beni sinirlendirmek için ekrana dokunduğunda eline vurdum. Sırıtarak ayağa kalktı. Coğrafyacı geldiğinden telefonu kapatıp cebime soktum.

"Günaydın, oturun." Masasına kahvesini bıraktı. Sınıf defterini imzalamaya başladı. Bana bulaşacak mı diye tetikte beklerken defterimi çıkardım. Mert de defterini çıkarmıştı. Alçin bize bakıp gözlerini kısarak güldü. Önüme döndüm. Coğrafyacı yoklama almaya başladı.

"Mert?"

"Burada." Elini kaldırdı.

Çok tatlı gözükmesi neye alemetti? Ben ciddi ciddi abayı yakmıştım be.

"Araz?"dediğinde yeni olduğunu tahmin ettiğim çocuk elini kaldırdı. Yanında oturan Ömer ile konuşmaya döndü. Ömer bir şeyler anlatırken küpesiyle oynadı, siyaha dönük saçları hafif kalkık duruyordu, elaya yakın değişik gözleri vardı ve fazla beyaz tenliydi.

"Doğan?"

Masumca elimi kaldırdım.

Yoklamayı birkaç kişinin daha adını okuyarak bitirdiğinde "Bugün de bileklik mi taktın? Senin bu gökkuşağı ile sorunun ne evladım?"dedi alayla.

Cevap vermeden yüzüne baktım.

"Hocam ibneler takıyormuş galiba."

"Evladım erkek adam öyle şeyler takar mı? Bilezik falan ne peki? Çıkar şunları dersimde,"dedi ciddice.

"Şıngırdatsana Doğa."

Kahkahalara boğuldular. Önüme bakarken gözlerimin dolduğunu hissettim. Mert'in dedikleri işe yaramıyordu, ben sert değildim ki. Dokuzuncu sınıftan bir çocuk bile benden daha sert olabilirdi. Ağlamanın eşiğine gelmiştim.

Mert umursamadan defterine bir şeyler yazıyordu.

Derken Araz denen çocuk konuştu. "Hocam? Bir soru sormak istiyorum." Cevap vermesini beklemeden atladı. "Okuldaki kızların giyimine bile karışılmazken arkadaşımız bilezik ve sizin alay ettiğiniz gökkuşağı bilekliği taktığı için kaba bir dille çıkarılması mı söyleniyor? Buraya eğitim almaya geliyoruz, sizin zorbalıklarınızı dinlemeye değil."

Araz'a şaşkınlıkla baktığım zaman bana bakmadı. Sessizlik olduğunda devam etti. "Bir öğrencinin dersinizde o kelimeyi kullanmasına izin verip nasıl gülebiliyorsunuz? Bunun hiç Doğan'ı ve diğer LGBTI bireylerini inceteceğini düşünemez misiniz? Tabii ki düşünemezsiniz! Düşünseydiniz bir öğrenciye ibne dedirtmezdiniz. Siz fazla erkeksiniz, değil mi? Hormanlarınız birisine sataşmadığı zaman rahat edemiyor anlaşılan."

Oha.

"Sen ne biçim konuşuyorsun?"dedi coğrafyacı da şaşırarak.

"Ben buraya eğitim almaya geliyorum. Zorbalığa katılmaya değil. Ya ders anlatın ya da biz çıkarız sınıftan."

"O zaman,"deyip kapıyı gösterdi hoca.
Araz kalkıp bir anda beni kolumdan tuttu ve kapıya yürümeye başladık. Mert gitmemem için baksa da çıktık.

Bu da neydi?

Araz ile tuvalete girdiğimizde "Teşekkür ederim,"dedim gülümseyerek.

"Etme. Ben doğru olanı yaptım. Okuldaki kimse yapamasa da." Gülümsedi.

"Şey... Benim yüzümden ailene haber-"

"Bir şey yapamaz. Haber verirse dahi ailem beni biliyor. Ona ne derse desin inanmazlar. Ben orada haklarımı da savundum."

"Şey... LGBTI bireyi misin yoksa-"

"Evet, eşcinselim. Ailem de biliyor. Kabullendiler. Oğullarını okumaya gönderiyorlar, bu zavallılara maruz kalmaya değil. Bir daha yaparsa müdüre ileteceğim." Sinirli gözüküyordu. Nefes vererek lavaboya yaslandı. "Direkt atladım, seni aldım çıkardım ama kızmadın umarım."

"Hayır, aksine sevindim. Çok teşekkür ederim,"dedim aptal aptal gülümseyerek.

"Doğan, değil mi?" Elini uzattı.

"Evet. Araz?" Gülümseyerek elimi sıktı.

O arada telefonum peş peşe titriyordu.

"Ay şey arkadaşım... Yazmış... Sanırım." Telefonu sessize aldım. Yazan Mert'ti.

Gülümsedi. "Alp mi? Evran ile çok yakıştırıyorum, çok cesurlar. Rahat rahat yaşıyorlar."

"Evet, biz de korkak gibi,"diye mırıldandım.

Araz "Aç mısın? Şahsen ben derste su içe içe midemi doldurmaya çalışmaktan kusacağım,"diye sızlandı.
"Ayy ben de çok açım. Bunu demeni bekliyordum."

"Çikolataları sen, krakerleri ben alıyorum ve masaya seriyoruz."

"Oley! Hadi gidelim!"deyip gülerek tuvaletten çıktım.

Araz'a anında ısınmıştım.

Sonunda birisi beni anlıyordu.

Araz'ı sevdiniz mi?

Shipleyeni vururum🔫

Kamyon | boy×boyHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin