"A-apa awak buat ni?", tanya Sofea pelik. Makin rapat badan Putra ke badan Sofea apabila Sofea membuka mulut. "Lah..Kenapa? Saya kan suami awak. Tak boleh ke saya buat macam ni?",tanya Putra bernada nakal sambil menjongket kening kirinnya. Bulat mata Sofea melihatnya. Walaupun Sofea menolak badan Putra tapi apakan daya..Kekuatan lelaki tidak boleh ditangani perempuan. "Me-memang lah kita suami isteri lagi tapi kalau tiba-tiba mama ke abang ke buka pintu macam mana?",dalih Sofea. Putra hanya tersenyum sinis. "Kenapa? Saya dah kunci dah pun pintu tu..Takkan ada sesiapa nak masuk",Kata Putra sambil menunjuk di tombol pintu menggunakan hujung bibirnya. Sofea terus memandang ke arah tombol pintu. Yup..Pintu memang terkunci. Sofea memandang ke Putra kembali. Putra sudah menanggalkan butang bajunnya. Terserlah..Yah..six pack gituuu...(miang tull lh author ni!) Sofea terus mengalihkan pandangannya ke arah lain. Rasa berdosa pula tengok. Laki kau lah Sofea! Diamlah Author! Kk... Putra menyiup di tepi telinga Sofea membuatkan Sofea sudah tidak duduk diam. "P-please turun dari badan saya",ujar Sofea yang menutup matannya. Dah tak boleh nak pandang mata Putra yang penuh dengan nafsu berahi. Sofea terus menutup mata Putra. "Ja-jangan pandang saya macam tulah! Pervert",marah Sofea manja. "Ala..Apa salahnya pervert dengan isteri sendiri?",tanya Putra yang terjongket-jongket keningnya. "Awak nak buat dengan orang yang bunuh isteri kedua awak ni ke?",kata Sofea yang hampir menjerit itu. Rasa mahu bunuh diri sahaja cakap tentang kisah lama yang gelapkan masa hadapannya. Putra terus bangun dan membutang kembali bajunnya dan keluar dari bilik dan menutup pintu dengan kuat.
Sofea yang melihat ke arah pintu menangis. Terhinjut-hinjut bahunnya kerana tangisan yang kuat. Nasib dia menutup mulutnya kalau tidak orang di luar boleh mendengarnnya. Benda betul kan? Helemek! "Aku taknak kau maafkan aku macam tu je",kata Sofea dalam esakkan tangisan.
Benda siak aku tulis?
Sofea baring kembali dan menarik selimut ke dadannya. Sakit. Terlalu sakit hati ini diperlakukan seperti ini...
•
•
•
•
Sofea terjaga dari tidurnya. Mata bawahnya lembam kerana tangisan semalam. Jam sudah menunjukkan 9 pagi. Confirm kena marah dengan mama ni,bisik hati Sofea. Sofea menjeguk ke luar bilik. Senyap. "Semua tak bangun lagi ke?",tanya Sofea perlahan.
"Dekat rumah sendiri pun nak mengendap ke?",muncul satu suara di sebelah Sofea membuatkan Sofea menolak pintu biliknya dan terkena orang di belakangnya dan membuatkan orang tersebut jatuh terjelepok macam katak..Hohohoho...
"HAHAHHA so-sorry bang! Sofea terkejut",gelak Sofea. Harris sudah menggosok-gosok hidung macungnya itu. Ishh sayang sangat!ujar Sofea dalam hati. "Sakitlah gila! Kau ni! Lain kali tengok lah dulu!",marah Harris yang sudah bangun dari baringnya itu. "Lah..Marah kita pulak. Dia yang tetiba terkejut kan kita. Lepastu dah terken batang hidung sendiri salahkan kita pula",bebel Sofea panjang. Bela diri! "Hmm kau dari kecil sama je! Asyik-asyik nak menang je",kata Harris yang malas mahu berperang mulut disitu. Kalau start perang mulut memang dia kalahlah. Sofea mulut melebihkan makcik-makcik bawang yang tengah trend sekarang tu!
"Heheheh..By the way..Mana mama?",tanya Sofea alih persoalan."Mama? Entah? Abang pun tak nampak",kata Harris yang memanjangkan leher melihat ke bawah. Tiada."Hekeleh..",sindir Sofea. "By the way...Kenapa your beloved husband tinggalkan rumah ni semalam?",tanya Harris sambil lagi mendekati Sofea. Sofea pun makin kebelakang mengikuti langkah Harris. "Kau dah kenapa bang? Makin kedepan pula kau",tanya Sofea pelik. "Lah..Kita kan adik beradik. Yang kau takut sangat ni kenapa?",tanya Harris sambil menahan gelak. "Tak takut tapi kau yang tetiba makin dekat ni apahal?",marah Sofea. Harris terus ketaw dan beredar dari situ.
"Heheh..nampak sangat kau tak tahu",bisik Harris sendirian. Sofea hanya menggeleng melihat abangnya yang berbisik seorang diri. Sofea berjalan menuruni tangga. "Mana lah mama ni pergi?",tanya Sofea sendiri. "Weyh Sofea!!",panggil Harris dari atas. Sofea hanya memandang ke atas mengangguk kepala menanya 'kenapa'. "Asal laki kesayangan kau tu blah macam tu je semalam?",tanya Harris. Pertanyaan Harris membuat Sofea tersentak.
"Ma-mana aku tahu. Mu-mungkin dia ada kecemasan tentang kerja dia lah tu. Dah lah! Malas aku nak cerita pasal dia!",dalih Sofea lalu berjalan laju ke dapur mencari ibunya.
"Mama! Mama! Aish..Mana pula lah mama ni menghilang. Nak hilang pun pergi lah hati anak mama yang comel lagikan cantik ni..Hahaha cia cia cia! Eheh buat pickupline pula dekat sini",ujar Sofea seorang diri dan ketawa perlahan kerana lawaknya sendiri. Lonely yelah haii...
Selepas Sofea mencari dalam satu rumah,Datin Izara masih tiada. Sofea terus berdiri di hadapan pintu dan terdengar suara. "Ni macam suara mama. Tapi mama tengah cakap dengan siapa?",bisik Sofea seorang diri. Sofea berjalan mengikut suara tersebut datang dari mana. Mengikut dan mengikut,akhirnya Sofea terlihat susuk badan ibunnya. "Mama!! Sofea panggil tak dengar haishh..Mama buat a-",kata-kata Sofea terhenti selepas ternampak Putra yang sedang ralit bersembang dengan Datin Izara. "Ha..Sofea. Baru bangun tidur ke apa?",tanya Datin Izara. Sofea hanya menggeleng. Matannya masih lagi tertumpu ke arah Putra yang sedang memandangnya dengan pandangan dingin. "So-Sofea cari mama tadi. Satu rumah Sofea cari mama tak ada sekali mama dekat luar je dengan Pu-Putra",kata Sofea gagap. "Hek! Dah duduk sini dengan Putra. Mama nak masuk kejap. Jangan nak lari ya Sofea!",arah Datin Izara. Sofea hanya akur. Kalau diikutkan nak saja kaki ni lari macam usain bolt tapi tak bolehh!! Huwaaaa!! Datin Izarw lantas bangun dari duduknya dan berjalan masuk ke dalam meninggalkan Sofea dan Putra berduaan di situ.
Sofea teragak-agak untuk duduk di sebelah Putra jadi dia mengambil di hadapan Putra dimana Datin Izara duduk sebentar tadi. Sofea memeluk lutut di atas kerusi. "Ma-mana awak pergi semalam?",tanya Sofea untuk memecahkan kesunyiaan yang sudah beberapa minit. "Aku pergi mana-mana pun,ada kau kisah ke?",marah Putra. Lancang je mulut tu kalau nak sindir orang.HISHH!
"Fine..Tanya pun salah kan. K saya pergi dulu",kata Sofea malas. Orang tak layan kita buat apa kita nak layan orang? Semasa Sofea bangun dan berjalan untuk masuk kedalam rumah,tangannya ditarik Putra dari belakang. Sofea terhenti langkah namun tidak memandang ke belakang. "Jom",kata Putra mengajak. "Pergi mana?",tanya Sofea acuh tak acuh. "Jom jelah",kata Putra lalu menarik tangan Sofea keluar dari perkarangan rumah.
-I S T E R I K U P S Y C H O-
YOU ARE READING
𝐈𝐬𝐭𝐞𝐫𝐢 𝐊𝐮 𝐏𝐬𝐲𝐜𝐡𝐨[𝐎𝐆]
Mistério / Suspense| S L O W U P D A T E | 🔄 Seorang perempuan yang bernama Nurul Sofea. Seorang perempuan yang pernah membunuh seseorang dan dimasukkan ke pusat pemulihan. Ibu bapanya menjaga dia sehingga betul-betul pulih dan baru membenarkan dia duduk seorang di...