『Episode 17』️

321 13 0
                                    

3 pagi..

Sofea sedar dari tidurnya yang lena sebentar tadi.  Mukannya mula berpeluh, hati berdegup laju, perasaan bercelaru. Kepalannya mula pening. Sakit. Sakitnya hanya Tuhan sahaja yang tahu. Sakit!! Sakit!! Sofea!! YES! Ubat!! Ubat aku mana?! Sofea bangun dari katilnya dan membuka laci di sebelah katilnya dan menyelongkar isi dalam laci. Tiada. Sudah.. Mana pergi ubat aku?! Sofea yang ingin bangun dari katil tersebut jatuh melutut dan memegang kepalannya yang bertambah pening. Ya Allah..Berikan kekuatan pada hambamu ini Ya Allah.. Sofea masih lagi berusaha untuk bangun namun harapannya punah. Dia masih lagi tidak boleh berdiri.

"Sofea..Tarik nafas..Hembus perlahan-lahan..Fuhh...Cih...ARGHH!!" Jerit Sofea yang sudah tak tahan sakitnya yang mula menyakitkan otaknya lagi. Pleasee!! Aku taknak jadi macam dulu!! Aku dah tak nak bunuh orang!! Pleasee sesiapa! Akhirnya Sofea dapat bangun dengan memegang tepi katilnnya. Sofea berjalan perlahan ke pintu namun dia terjatuh kembali. Sofea mengetuk kuat pintu tersebut kerana perit.

"PUTRA!!!",jerit Sofea sekuat hati. Putra yang sedang berjalan naik ke atas untuk ke bilik terkejut. Putra turun sebentar hanya untuk mengambil angin di luar. Putra berjalan ke arah suara yang memanggil namanya tadi. "Asal?"tanya Putra perlahan. Suara tangisan Sofea yang didengari tadi berhenti seketika. "Putra..To-tolong aku..",rayu Sofea dari dalam bilik. Suarannya mula perlahan. Lega agaknya selepas mendengar sambutan dari Putra. "Tolong apa?"tanya Putra. Malas nak bercakap apa-apa lagi. "Tolong ambilkan ubat aku dekat kabinet dapur nombor 2",pinta Sofea lembut. Masih cuba untuk tenangkan diri sendiri. "Kenapa kau tak keluar je?"tanya Putra. Saja mahukan alasan yang panjang dari Sofea. "A-aku tak boleh nak bergerak.."jujur Sofea. Putra terkejut mendengarnya. Putra yang ingin memulaskan tombol pintu terus dijerit oleh Sofea. "JANGAN BUKA KALAU KAU TAK NAK LUKA",jerit Sofea. Putra mematikan niatnya untuk membuka pintu dan terus berjalan menuruni tangga dan jalan ke dapur. Putra membuka kabinet dapur yang dikatakan Sofea sebenar tadi. "Memang ada satu ubat jelah",kata Putra perlahan. Putra melihat nama di boto tersebut. 'Luvox' Perkataan itu ialah nama bagi ubat tersebut. Putra terus berjalan laju naik ke atas.

"Oi Sofea",panggil Putra. Tiada respon. Aitt? Dalam 5 minit masih tiada respon. Putra yang sudah pelik mengambil keputusan untuk masuk ke dalam. Dalam ruangan bilik Sofea gelap namun diterangi sedikit cahaya bulan di sebalik langsir tingkap. Tingkapnya yang terbuka memberikan angin sempoi-sempoi bahasa yang menggibarkan langsir tersebut. Sedang langsir tersebut terkibar ditolak angin,cahaya dari bulan purnama menunjukkan muka Sofea yang sedang memegang kepalannya menahan sakit. Sofea memandang ke arah pintu dan melihat Putra yang berdiri di pintu itu. "Give it to me",suruh Sofea sambil menghulurkan tangannya. Putra mahu berjalan ke arahnya namun dimarahi Sofea. "Ta-tak payah! A-aku jalan dekat kau",kata Sofes perlahan. Sofea berdiri dengan kudrat yang dia masih ada dan berjalan ke Putra. Lagi sikit mahu sampai ke Putra,Sofea rebah kembali. Putra terus mendapatkan Sofea yang rebah tiba-tiba. "U-ubat...",kata Sofea perlahan. Bibirnya sudah pucat.

"Cih!"marah Putra. Dia mengambil ubat tersebut dan meletakkan dalam mulutnya. Tindakannya mengejutkan Sofea. Ubat tersebut tidak boleh makan begitu saja ataupun letak dalam mulut kerana ubat itu akan memberi kesan walaupun sekejap. Putra mencium Sofea untuk menyuruhnya menelan ubat tersebut. Sofea hanya merelakan. Dah tak cara lain. Putra melepaskan ciumannya selepas ubat bertukar mulut. Sofea nak taknak perlu menelannya juga. Putra..Kenapa kau buat macam ni..,rintih hati Sofea.

"Thanks",kata Sofea perlahan. Perlahan-lahan ubat tersebut memberi kesannya. Ubat itu membuatkan pesakit yang menelannya cepat berasa mengantuk. Sofea terus tertidur selepas menelan ubat tersebut tanpa sedar. Haish..Aku pula yang kena angkat kau!bebel Putra dalam hati. Putra mengangkatnya dan meletakkan Sofea diatas katilnnya. Semasa Putra meletakkan Sofea dan menarik selimut, kepalannya mula pening dan berasa mengantuk yang amat! So..ini kesan dia..Hebat! Semasa Putra mahu rebah,dia sempat menahan badannya dari rebah ke atas katil Sofea namun hampa. Kesan ubat tersebut terlalu kuat. Putra akhirnya mengambil keputusan untuk baring di sebelah Sofea. Sofea sudah lena kerana ubat. Shit! Shit!! Bapak kuat sial effect ubat ni! Macam mana kau boleh tidur lena je lepas makan ubat ni?!marah Putra dalam hati. Putra melihat ke arah Sofea. Perlahan-lahan matannya menutup kemas.

.
.
.
.
.

'AHAHAAHAHHA!! Aku bunuh Sarah lah Putra!! Kau nampak kan?! WOI! PUTRA! KELUARLAH SIAL!!!'

"Fuhh!!",sedar Putra dari tidur dan mimpi seram baginnya. Dia masih mengingati tentang pembunuhan Sarah. Tapi aku masih pelik. Di manakah Sarah? Selepas ibunnya mengambil mayat Sarah,mereka senyap sepi tiada khabar berita. Dia dah mati ke? Ataupun masih hidupkah dia lagi? Aku tak tahu. Putra memandang sebelahnya. Sofea masih tidak sedarkan diri dari malam semalam. Haish dia ni? Tak bangun-bangun lagi ke? Putra bangun dari baringnya. Sakit di badannya mula reda. Semasa dia mahu mengejutkan Sofea, Putra terkejut kerana melihat Sofea yang sedang tertidur ini mengalirkan air mata sendiri. Mati niat Putra untuk mengejutkan Sofea. Perlahan-lahan mata Sofea buka. Sofea mengelap air matannya yang mula tidak berhenti mengalir. Sofea masih tidak sedar kehadiran Putra di sebelahnya. Sedang Sofea mengelap air matannya,baru dia perasan Putra yang sedang melihatnya. Sofea pantas menarik selimut dan menutup mukannya lalu memandang ke arah lain. Tidak mahu orang lihat dia menangis agaknya?

Putra mulai rasa sebak. Tapi kenapa? Putra baring semula di sebelah Sofea dan melihat ke arahnya. Putra mula dekat dengan Sofea dan tiba-tiba Putra memeluk pinggang Sofea tanpa sedar.

Warm...so warm...

ISTERIKU
PSYCHO

Minna san! Author akn off untuk seminggu sebab author blk kampung🙌 kampung author dkat kelantan? Ada sesiapa sama dengan author tak? Hohohohohoho
sayonara minna!

𝐈𝐬𝐭𝐞𝐫𝐢 𝐊𝐮 𝐏𝐬𝐲𝐜𝐡𝐨[𝐎𝐆]Where stories live. Discover now