13. dopis - Elwing

61 11 3
                                    

Drahý Emcee,

Neměj strach, jsem naprosto v pořádku a stále nikým neobjevena. Netuším, co se cestou mohlo stát, mohl nás někdo sledovat? Zdá se, že orel obětoval vlastní život pro záchranu starého spisu. Jistě byl statečný. Ztráta jeho života byla velkou cenou za naše utajení.

Ty tedy skutečně nikoho nemáš. Nejspíš jsi sám již dlouhé věky. Začínám chápat, proč jsi tak obezřetný. Ještě jsi mi neprozradil své jméno, a pokud to mohu z dopisů posoudit, i tvůj vztah ke mně je pouze racionální. Opravdu mě mrzí tvé osamocení a chci ti moc poděkovat za tvoji důvěru, pomoc i lidské slovo. Chtěla bych ti z té situace nějak pomoct.

Máš v plánu se vypravit za Hnědým čarodějem? Sám? To ti přece nemůžu dovolit. Jen to, že se chceš vrátit, je bláznovství. Neriskuj zbytečně, naber síly a spoj se s kýmkoliv důvěryhodným. Máš teď přece tolik starostí.

Když už mluvíme o Hnědém čaroději, myslím, že mám stopu. S tvým dopisem se tu objevil útržek papíru, na kterém je, nejspíš hnědým jílem, naškrábána věta: „Nebudu pomáhat nikomu, kdo ohrožuje mé orly." Žádám tě o tvůj názor. Mohl by to být on? Mám ho začít hledat?

Co se týče valinorských stromů a Silmarilů, vím pouze, že se již nedají znovu stvořit. V Silmarilech mají být uzamčeny všechny osudy tohoto světa. A vlastně v nich má být i světlo. Může to být světlo dvou stromů? Víc bohužel nevím.

Dobrá, dám na tvoji radu, nebudu pátrat po palantírech. Jen jsem myslela, že by nám mohli pomoci s komunikací na dálku. Asi jsem na všechny ty moudré věci světa stále moc mladá.

To, co jsi v noci viděl, zní děsivě. Doufám, že jsi v pořádku. Vidět takhle své přátele musí být těžké. Máš nějaké tušení, proč trpaslíci oslepli? Říkal jsi, že se bojíš, že mohou být v moci kamene. Mohl z nich udělat takové prázdné schránky? Určitě se pro ně nedá ještě něco udělat?

Ty zahalené postavy, byli to ti samí, jako ten, co jsi ho viděl s Gordinem? Vůbec se mi nelíbí, že takhle jednají se silnými a hrdými trpaslíky. Kéž by tu byl bratr, dokázal by se s tím vypořádat. Ano, měla bych jet zpátky na hrad. Zjistím, kdo ještě zbývá na naší straně. Bratr je ztracen, ale sestry stále mám. Vím, že se obě zřekly jakéhokoliv nároku na tuto říši, ale tohle je zásadní situace. Vrátím se tam a pokusím se je zkontaktovat. Ty Emcee buď silný.

Tvoje Elwing

Středozemě v nebezpečí - část 1. - DopisyKde žijí příběhy. Začni objevovat