22. dopis - Emcee

48 8 1
                                    

Ahoj Elwing,

Nejprve bych ti chtěl moc poděkovat za dobré jídlo, bude se mi cestou moc hodit. Mám toho před sebou ještě dost a potrava se shání blbě. (Zvlášť když v lese není ani noha.)

Promiň, že jsem možná přehnaně reagoval na tvou návštěvu u přítele. Jsem rád, že jsi našla někoho důvěryhodného, s kým si máš co říct. Já mám jen tebe a mé podivné setkání s liškou.

Ty kuličky jsou vážně dobré, právě jsem jednu rozkousl. Medděda bych rád poznal. Díky za radu, více si jich raději nedám, i když mám dost vody z potoka. Teď se mi cestuje o dost líp.

Převyprávím ti tedy něco z mého dětství. S bratry jsme vždy soutěžili o otcovu přízeň a tak jsme se ve všem předháněli. Většinou měli výhodu moji starší a silnější sourozenci, ale ne v hledání drahých kamenů. Zjistil jsem totiž, že nešlo o to kopat co nejhlouběji, ale pustit se do prozkoumávání jeskyní. Vzhledem k tomu, že jsem býval menší než oni, protáhl jsem se i malými škvírkami. Brzy jsem se také naučil plavat a zpřístupnil si zatopené oblasti dolů. Tam jsem často nacházel krásnější kameny, než moji bratři, a otec mě za to velmi chválil.

Co se týkalo dalších našich měření sil, už jsem na tom tak dobře nebyl. Moji bratři byli zručnější a silnější kováři, tak jsem za nimi v kování zbraní, zbroje i drobnějších ozdob zaostával. Proto jsem se této činnosti vyhýbal a raději pátral po drahokamech.

Začínám se blížit k okraji lesa. Až z něj vylezu, asi se půjdu podívat na sever, abych našel příčinu smrti těch stromů. Ano, bude to nejspíš nebezpečné, ale musím to zjistit. Konečně se mi podařilo přestat bloudit v kruzích a myslím, že postupuju rovně. Cesta lesem už pro mě začíná být hodně náročná, hodně se potím a ujdu málo. Snažím se ale spěchat, kvůli blížící se smrti ze severu. Tvé jídlo mi dodává potřebnou sílu. Začíná se stmívat, budu muset najít místo na přenocování.

Nic moc jsem nenašel, a tak si ustýlám pod větším stromem v místě mezi jeho kořeny, kde je více mechu. Doufám, že se v noci moc nezrychlí postup temného pásu, už je docela blízko. Mezi stromy vidím prosvítat hvězdy, vážně se na ně hezky dívá. Asi mi opravdu připomínají třpytící se kameny.

Dobrou noc, Elwing, zítra mě čeká náročný pochod.

Emcee

Středozemě v nebezpečí - část 1. - DopisyKde žijí příběhy. Začni objevovat