Milý Emcee,
Těší mě, že tě ta cesta baví, a že máš dlouho scházející čas na sebe. Také se moc těším, až dojdeš do města, přeji si slyšet všechny tvé příběhy. Hvězdy ti možná připomínají lesklé kovy a drahé kamení. S tím se trpaslík setká nejspíš častěji.
Žádná odpověď od hnědého zatím nepřišla, ani orel se nevrátil. Možná čaroděj nakonec přebývá dál, než jsem si myslela. Nezbývá nám nic víc než čekání. Plány těch temných stvoření určitě jen tak neseženeme. Nemyslím si, že by se dala chytit, natož pak nějak přesvědčit.
Jsi v lese? To už musíš být blízko. Ušel jsi vážně obrovský kus cesty. Je mi divné, že tam s tebou není žádné zvíře. Ten les nemůže být v pořádku. Pokud se ti Silmaril nijak nehlásil, nejspíš kolem nebezpečí není. I přes to odtamtud raději rychle odejdi. Nikde poblíž se nezdržuj, pospíchej prosím.
Mrzí mě, že jsi nepoznal svoji matku. Tvůj otec musí být vysoce postavený, pokud vedl lid do války. Kde je tvá rodina nyní? Pokud to správně chápu, také jsi nejmladším členem rodu. Ten úděl neseme oba dva. Ráda bych si o tvém dětství poslechla víc. Nevěřím, že jsi pouze pomáhal v dílně a pracoval. Tvá duše je jistě více dobrodružná. Pan Gimli, jak říkáš, byl jistě skvělým pánem.
Nyní mě čeká opět krčma. Do hradu se dnes raději nevydám, nechám to na zítřek. Napíšu ti ještě později večer.
***
Tak se to stalo. Nezvládla jsem to dneska kontrolovat. V krčmě jsem potkala dávného přítele. Vyrůstali jsme spolu, dlouho jsme se neviděli. Ví toho spoustu o událostech ve městě. Do teď jsme si povídali, zval mě na pár skleniček vína, snažila jsem se ho odmítnout. Nevyšlo to. Neboj se, Emcee, nezmínila jsem se ani o tobě ani o našich zážitcích. Zval mě ještě dneska na procházku podél jezera za hradbami, je to tam nádherné. Odmítla jsem, už je hodně pozdě. Přinutil mě ale ke slibu, že s ním zítra povečeřím v jeho domě. Chce mi říct více o záležitostech Minas Tirith. Prý byl i nahoře v hradu. Všechno mi to poví a já ti to převyprávím, až se uvidíme. Musím jít spát, motá se se mnou celý svět. Dorien na mě čeká před krčmou, řekla jsem, že musím ještě něco zařídit. Trval na tom, že mě doprovodí a uloží.
Dobrou noc,
Elwing
ČTEŠ
Středozemě v nebezpečí - část 1. - Dopisy
Fiksi PenggemarZlo a temnota se stahují nad poklidnou Středozemí. Původní hrdinové jsou dávno pryč nebo zmizeli. Málokdo tuší, že se blíží zkáza. Uprostřed Ithilienu se skrývá mladá dívka, sestra krále Eldariona. Tiše se sklání nad listem papíru a pokouší se naléz...