17. A night out

521 23 0
                                    

Liv POV

Ik en Angie zijn ons aan het klaar maken om een nachtje uit te gaan. "Wat moet ik aan doen?" Vroeg ik. "Laat le eens kijken." Zei ze en liep naar mijn kast. Ze kwal tevoorschijn met een blauw strapless jurkje. "Perfect." Zei ik. Daaronder deed ik mijn blauwe pumps aan.

Angie deed mijn make-up en haar. Ze deed van donkerblauwe oogschaduw naar lichtblauwe op let een lijntje eyeliner en mascara. Mijn lippen deed ze donker roos. Mijn blonde haar deed ze krullen met de krultang en liet mijn haar los hangen. Het resultaat was echt prachtig.

Daarna deed ik Angie's make-up enharmonisch. Zij deed een goudkleurig strapless aan met daaronder zwarte pumps. Haar oogschaduw deed ik goud en afwerkt met een lijntje eyeliner. Haar lippen deed ik oranje. Haar deed ik vast in verschillende lagen, zo leek het net dat ze lang haar heeft.

"Klaar om te gaan?" Vroeg Angie. "Wacht ik pak mijn tasje." Ik pakte mijn zwart tasje waarin mijn iPhone en portemonnee en nog wat make-up in zat. We waren klaar en liepen naar de woonkamer. Daar zaten Calum, Ashton en Michael.

"Jullie zien er prachtig uit." Zei Ashton. Ik bloos en in mijn ooghoeken zag ik dat Angie ook aan het blozen was. "Gaan jullie niet mee?" Vroeg ik. "Wij komen straks pas, we zien jullie wel. Ik knik. Angie en ik namen een taxi. We kwamen aan en het was nog niet zo druk.

Ik en Angie stonden aan de bar. "2 Bacardi-cola's" zei ik tegen de barman. Ik wou betalen maar hij schudde met zijn hand. "Deze is van het huis voor deze mooie dame." Zei hij en gaf me een knipoog. Angie keek me met grote ogen aan. "Je hebt geluk." Zei ze. "Hoe zal dat kolen, je hebt me ook zo mooi gemaakt. Je moet er iets meedoen."

"Ik weet het, ik wil gaan studeren voor schoonheidsspecialist en jij?" "Ik wil muziek produceren, het laten luisteren aan muzieklabels en een platencontract krijgen." "Met jou stel zul je er zeker een krijgen." Zei ze. "Zullen we dansen?" Vroeg ik. Ze knikte en we liepen de dansvloer op.

Ik beweegde met mijn heupen op de maat. Mijn ogen had ik dicht.nIk kon wel uren dansen ook,al was ik niet dronken. Opeens voelde ik twee handen op mijn heupen. Ik deed mijn ogen open en er stond een vreemde jongen voor me. Ik keek rond waar Angie was. Ze stond bij Ashton. Naast Ashton stond Luke.

Hij keek niet zo blij. Liv even niet aan Luke denken. Ik glimlachte naar de jongen. Ik beweegde nog altijd met mijn heupen. De jongen trok zich naar me toe. Er waren nog maar paar centimeters tussen ons. Zijn lippen kwam dichter bij. Hij wou me net kussen maar ik werd net naar achter getrokken.

Ik draaide me om, het was Luke. "Wat doe je?" Riep hij boven de muziek. "Dansen." Zei ik. "En wie is dat?" Vroeg hij en wees naar de jongen. Ik haalde mijn schouders op dat ik het niet wist. Ik denkte niet helder na, de alcohol steeg naar mij hoofd. "Doe dat nooit meer." Zei Luke.

"Waarom niet?" Vroeg ik. "Omdat ik heel veel van je hou." Met die woorden was ik terug helder geworden, bijna dan. "Ik wou afstand houden." Zei ik. "Dat wil je niet en ik ook niet." Wou ik afstand houden? "Ik moet even naar buiten." Zei ik. "Ik ga mee." "Nee." "Jawel." Zei hij pakte mijn arm vast.

Ik trok me los en liep naar buiten. Luke was me toch gevolgd. "Laat me met rust, je hoeft niet mee!" Riep ik. "Maar ik wil bij je zijn." "Ik wil afstand houden." Zei ik en liep de straat. "Dat wil je niet." Ik had niet door dat er een auto aankwam rijden. Ik draaide me om en zag dat de lichten van de auto dichterbij kwamen. Ik deed mijn ogen dicht.

Ik voelde geen klap. Ik hoorde alleen het geluid van piepende remmen. Ik deed terug mijn ogen open en de auto stond voor me. "Kijk waar je loopt!" Riep de bestuurder. "Sorry." Zei ik terug en ging weer op het voetpad. "Liv!" "Laat me met rust!" "Laat me iets vragen." Ik stop en draaide me om.

In love with a boy of 5SOSWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu