11.bölüm

11.3K 446 44
                                    

Arabalar teker teker konağın önünde durduktan sonra kapılar açıldı ve Berfenin babası Bawer ağa tüm heybetiyle arabadan indi.

"Siz gelmeyince biz gelelim dedik Ciwan ağa"

Berzan öfkeyle Bawer ağanın üzerine yürüdü.

"Ne yüzle geldin lan sen buraya ! Geldiğin gibi geri git yoksa hiç istemeyeceğin şeyler olacak Bawer ağa! Boranı kimselere vermem ne olursa olsun o benimle kalacak!"

"Asıl sen Boranı vermezsen hiç istemediğin şeyler olacak Berzan ağa! Ben buraya kavga etmeye gelmedim yüzümde yok zaten. Kızım olacak o hain benim başımı yere eğdi alnıma kara leke çaldı  ama ne olursa olsun Boran günahsız bir sabidir ve onu yanıma almak öz dedesi olarak benim hakkım. Eğer bir zorluk çıkaracak olursan polis çağırmak zorunda kalırım."

Berzan tam cevap verecekken ciwan ağa lafa girdi.

"Bawer ağa söylediklerinde sonuna kadar haklı. Boranla vedalaş Berzan hayde!"

Berzan içi acıya acıya çaresizce daye Rozana doğru ilerledi Boranı kucağına aldı kokusunu iyice içine çekip sıkı sıkı sarıldı. Kendi elleriyle Bawer ağanın kucağına verirken canından can gitti sanki. 

"Ona gözün gibi bak Bawer ağa . Arada birde görmeye gelirim "

"Gözüm gibi bakacağımdan şüphen olmasın lakin biz artık bu topraklardan gidiyoruz. Öyle bir leke sürüldü ki alnımıza sokağa dahi çıkacak yüzümüz kalmadı. Hiç kimsenin bizi tanımadığı bir yere gidip ömrümüzün geri kalanını orada geçireceğiz . Bizim için böylesi daha hayırlı olacak. "

Duyduklarıyla bir ok daha saplandı kalbine bir daha asla Boranı göremeyecekti kokusunu içine çekemeyecekti .

Bawer ağa tek tek herkesle helalleştikten sonra artık gitme vaktiydi . Berzan son kez Borana bakarak çaresizce gidişlerini izledi. Arabalar sokaktan çıkarken vücudunda derman kalmamışcasına dizlerinin üzerine çöktü .

Daye Rozan hemen oğlunun önüne oturup sarıp sarmaladı onu.

"Ciğerimi söküp aldılar sanki ana !"

"Geçecek oğul hepsi geçecek"

Ardından ciwan ağa da yanlarına gelip çöktü.

"Yıkılmayacaksın oğul! Sen Berzan Şadoğlusun dimdik ayakta duracaksın . İnsan suya düştüğü için değil sudan çıkamadığı için boğulur. Sen öyle bir çıkacaksın ki o sudan bir daha kimsenin seni düşürmesine izin vermeyeceksin."

"Ben bu utançla bu acıyla nasıl yaşayacağım baba! Nasıl dimdik duracağım!"

"Bu utanç onların utancı oğul ! Kahpeliği yapan o kadında ailesi de layığını buldu. Sen aslanlar gibi dimdik ayakta duracaksın yıkılmadığını göstereceksin ki çakallar arkandan konuşamasın! "

Ailesinin desteği bir nebzede olsa iyi gelirken Fırat elini uzatıp abisini ayağa kaldırdı.

"Benim aslan abime dimdik ayakta durmak yakışır!"

Berzan kardeşiyle sarıldıktan sonra yalnız kalmak istediğini söyleyerek yukarı çıktı. Zerda bir süre sonra dayanamayıp arkasından gitti. Önce odalarına baktı orada olmadığını görünce Boranın odasında olduğunu anladı.

Odadan içeriye yavaşça girdi. Berzan beşiğin yanında oturmuş elinde Boranın oyuncağı öyleyece duruyordu.

"Yalnız kalmak istiyorum "

"Yalnız kalmanı istemiyorum"

Zerda kapıyı kapatıp kocasının yanına oturdu. Berzan , elindeki bebek patiklerinin kokusunu içine çektikten sonra acıyla konuşmaya başladı.

"Hayat tam bitti dediğim yerde Boranı kucağıma almamla yeniden başlamıştı. O bana yaşamak için bir sebep bir umut olmuştu . Ama artık o da yok"

Göz yaşları içinde yüzünü karısına döndü.

"Var mı Zerda? Bundan sonra yaşamak için bir sebebim var mı? Ben göremiyorum .Yok."

"Yapma nolur"

"Neden ama neden yapma? Var mı bir sebebin? Bana sunacağın bir çözüm var mı? Yaşamak için bu acıları kaldırabilmek için ne yapmam gerekiyor? Tekrar birine güvenebilecek miyim mesela ben? Yaşamak için mutlu olabilmek için bir sebebim olacak mı yeniden?

"Olacak! Bir umut var. "

Kocasının yüzünü ellerinin arasına aldı. Adam acısının içinden merakla bakıyordu karısının gözlerine.

"Bir evlat.  Bir evlat seni hayatta tutmaya yeter Berzan"

Berzan yüzünü geri çekti sinirle.

"Ya görmüyor musun? Görmüyor musun sen karşındaki enkazı? Ben yıkılmışım nefes alamıyorum! Görmüyor musun?"

"Görüyorum ! Gördüğüm için söylüyorum tüm bunları! Her şeyin farkındayım ve o enkazı toplamak istiyorum sana yaşamak için yeniden bir sebep vermek istiyorum . Beraber öyle mutlu olalım ki geçmişteki tüm mutsuzluklarını unut istiyorum "

Sizce yeni bölümde neler olacak?Düşüncelerinizi yorumlarda bekliyorumm :)

Emeğimin karşılığı olarak bölüme oy vermeyi unutmayınn

BİR MARDİN HİKAYESİ (DÜZENLENIYOR)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin