BAB 9

62 2 0
                                    

"Tengku, ini seperti yang di minta. Semuanya ada dalam ni." sampul surat bertukar tangan.

Wanita setengah abad itu melihat isi kandungan. Terdapat beberapa helaian kertas, turut di sertakana dual USB drive. Dia memandang sekilas lelaki di depannya. Senyuman sinis di lemparkan.

"Betul semuanya lengkap? Saya tak nak ada yang tertinggal. Kalau tidak nahas kamu." Tajam pandangannya.

Lelaki tersebut menelan liur. Gentar juga dia dengan pandangan itu. maklumlah wanita itu berpengaruh. Apa saja yang dia mahukan pasti dapat. Dunia sekarang ni bertuhankan duit.

"Betul Tengku. Semuanya ada seperti yang di mahukan. Tengku boleh lihat dulu. Tengku boleh tengok video tu." Dengan tenang lelaki itu menghirup air coffeenya.

Pantas tangan wanita itu menyambungkan dual USB drive pada iphone X miliknya. Hanya sebentar, cepat di tutup video tersebut. Naik berbulu matanya melihat aksi tersebut.

'Dasar perempuan miskin. Pandai kau nak goda anak aku.'

Tangannya ligat membelek helaian demi helaian.

"Anak yatim piatu. Ada seorang nenek angkat. Tinggal dalam Selangor juga. Sah ada niat tak baik ni."

Di pandang lelaki di depannya.

"kamu boleh pergi. Ni cek kamu." Cek bertukar tangan.

"Terima kasih Tengku. Saya minta diri dulu." Hilang saja bayang lelaki itu dari pandangan, nafas berat di lepaskan.

"apa yang anak bonda pandang dekat perempuan ni. dia tak setaraf dengan kita."

Gambar Hanani di pandang. Dia mengakui kecantikan gadis itu. Tetapi darjat mereka tidak sama tinggi. Lagi pun Tengku Jasmin menggangap pasti Hana ada niat buruk pada Hakimi. "Aku kena pisahkan mereka cepat. Lagi lambat, lagi susah."

Tangan mengamit pembantunya yang duduk di tepi pintu. Pantas lelaki separuh abad itu datang padanya.

"Ya, saya Tengku."

"Ambil sampul surat ni. barang-barang shopping saya sekali. Kita balik."

"Baik Tengku." Di tundukkan sedikit tubuhnya. Pantas di capai semuanya. Kaki melangkah laju menuju kereta CRV hitam milik Tengku Jasmin. Pintu bahagian penumpang di buka untuk majikannya. Barang-barang di simpan di bonet kereta. Tidak sampai beberapa minit kereta tersebut telah berada di jalan utama.

. . . . .

Seminggu kemudian

"Anum, esok kita dah mula exam..."

"Lepas tu kita bebas!!!! Horeyyy... seronoknya!!!!" kuat Anum melaungkannya. Terkejut Hana di sebelahnya. Kepala di gelengkan.

Bahu Anum di pukul. "Kau ni tak tahu malu ke. Menjerit macam orang gila. Orang dengar tahu." Bebel Hana.

Anum ketawa kuat. Dah macam mak lampir Hana tengok. "tenang teman. Kitakan lagi di bilik. Siapa pun tak tahu." Di kenyitkan sebelah matanya pada Hana. kecil mata Hana menahan geram, kepala di gelengkan beberapa kali. 'Nasib kawan. Kalau tidak dah aku luku kepala dia ni.'

"Apa-apa je lah Anum. Ni kau dah siap sedia ke dengan kertas esok."

Anum mendabik dada. "Tolonglah.. ni Raihanum... semua dah ada dalam ni." jari telunjuk di tunjuk pada kepalanya.

Hana tersenyum sinis. "Ye lah kau, esok satu badan menggeletar. Semua tak kena lah. Macam-macam alasan kau."

Anum mencebik. "kau ni Nur, jangan pandang aku sebelah mata tahu. Kau kan Nampak aku buat nota selalu. Kau juga yang bising dekat telinga aku ni hari-hari." Di jelling Hana.

Jodoh KitaWhere stories live. Discover now