"Awak..." wajah Hana yang tadi segar bertukar jadi pucat tidak berdarah. Perlahan-lahan dia mengundur ke belakang bila Hakimi mara ke arahnya. Sudah tidak di hiraukan Anum yang dari tadi tegak seperti patung memandang Qairy.
Qairy masih menjaga pintu. Matanya tidak lepas memandang Anum.
Hakimi semakin mendekati Hana. dia tersenyum menang bila Hana sudah terduduk di sofa single. Tubuh di bongkokkan sedikit. Tangannya di letakkan di sisi sofa tersebut bertujuan menampung badannya dari terlalu dekat sekaligus mengunci pergerakan Hana. wajahnya di dekatkan pada wajah Hana.
Hana memandang ke dalam mata Hakimi. Dapat dirasa hembusan nafas Hakimi mengenai kulit wajahnya. Pandangan redup itu menyimpan seribu satu rasa.
"We need to talk." Rendah suara Hakimi memulakan bicara.
"Awak tepi, saya tak selesa macam ni." lembut suaranya meminta selembut dia menolak dada Hakimi menjauhinya.
Perlahan-lahan Hakimi menangkap tangan Hana. Digenggam kemas tangan di dadanya itu.
"Why did you leave me? Hemm." Ton suara itu sangat maskulin. Rendah dan lembut. Cukup membuatkan Hana terpaku tidak berkutik.
Bila di lihat gadisnya itu hanya diam terus di cempung tubuh kecil tersebut. Bilik di antara rak yang sedia terbuka dari tadi itu di tuju. Tidak di hirau badannya yang sakit di pukul Hana. Jeritan Anum juga di abaikan. Qairy ada untuk diamkan Anum.
Pintu bilik di tutup dan di kunci dari dalam. Tubuh Hana di campak lembut ke atas katil queennya. Terus dia naik menindih Hana. dia duduk di atas kaki Hana, tangan Hana pula di tekan ke tilam. Rontaan Hana langsung tidak memberi kesan kepadanya.
"Hakimi lepaskan saya. Awak dah gila ke!!!" tempik Hana. matanya mencelung pada Hakimi.
"Yes. Saya gilakan Hana. lima tahun saya berusaha cari Hana. baru sekarang saya jumpa. Tak akan saya nak lepaskan peluang kan." Matanya galak memerhati tubuh Hana. persis seorang perogol. Bibirnya turut mempamirkan senyuman jahat.
Hana sudah menelan liur. Suaranya sudah tersekat di tekak. Tubuhnya mula menggigil. Kepala di paling ke sisi. Mata di pejam kuat. Naik berkerut wajahnya. Tudungnya pula dah senget sebab bergelut tadi. 'Apa dia nak buat dekat aku.'
Hakimi menghidu tengkuk Hana yang berlapik tudung itu. Di cium rahang gadis sunti itu. Tubuh itu bergetar kuat. Di jauhkan wajahnya dari Hana. Hakimi terkejut bila melihat air mata yang mengalir dari mata Hana. Terus di lepaskan cengkaman di tangan Hana. Tubuh di tegakkan. Masih di kedudukan tadi.
"Hana..." lembut dia memanggil. Matanya menjadi redup.
"Maafkan Kimi."
Terus pecah tangisan Hana. Pantas Hakimi turun dari menindih tubuh kecil itu. Tubuh Hana di bawa ke dalam pelukannya. Dapat di rasa yang pelukannya berbalas.
"I miss you so much. Please, don't leave me again honey. Promise me..."
Tidak ada balasan dari Hana. Hanya tangisan yang di selang dengan sendu saja kedengaran. Nafas berat di lepaskan. Dia tahu, dia sudah melampau.
'Lain yang aku rancang, lain yang aku buat.'
Hana mengeratkan pelukan pada Hakimi. Kepala di sembabkan pada dada Hakimi. Dia takut Hakimi yang tadi, tetapi dia rindu Hakimi yang ini. Sekelip mata dia jadi tenang. Matanya yang bengkak menjadi berat.
Hakimi yang merasakan tubuh itu memberat mengerling sedikit pada Hana.
"Laaa boleh tertidur pula. Dah tak takut ke..."Tersenyum kelegaan dia. Perlahan-lahan dia membaringkan Hana. Tubuh itu di selimutkan. Dia memandang muka polos itu dengan perasaan penuh cinta. Tenang rasa hatinya bila dapat lihat bidadari itu semula.
YOU ARE READING
Jodoh Kita
Romance"Dia kah itu. Macam presiden MPP. Apa dia buat kat library ni?. Kenapa muka dia macam serabut?." - HANANI "Kenapa dia pandang aku dari tadi ni. Ingat masuk library ni boleh lah lari dari peminat, ada juga yang sangkut kat dalam ni. Serabutnya aku. T...