-Bab 34-

220 6 0
                                    

"Sayang... Abang nak confess something ni, boleh? " "Confess? About what? " "Sebenarnya... Abang dah jatuh cinta dengan sayang dari hari sayang bekerja di office abang lagi, masa abang selamatkan sayang. Sayang nampak pucat masa tu dan... Abang rindukan suara sayang, bebelan sayang, kecomelan sayang. " "Awww... Then kenapa tak bagitahu masa tu? Kalau abang bagitahu... Dah lama sayang pun confess something dekat abang. " "Confess? About what? " "About love... About you. Sayang dah mula jatuh cinta dengan abang bermula masa abang selamatkan sayang dalam lift tanpa memikirkan tentang nyawa abang. I falled for you walaupun sayang tahu, abang takkan terima sayang pada masa itu. " "Itulah yang dikatakan jodoh, sayang. Abang minta maaf sebab abang tak layan sayang baik sebelum ini... Abang hanya berniat untuk menjauhi sayang tapi... Jodoh kita. Kita tetap akan bersama. " "Betul betul betul... Kita tidur jom? Rasa macam dah lambat sangat dah ni? Pukul berapa dah? " "Pukul 2 pagi dah... Patutlah mengantuk."
....

"Mama, papa, abah, umi, kami bertolak balik dulu ya? Jaga diri... Sha akan merindui semua. Sha sayang semua dan... In Shaa Allah, kalau umur panjang, kita bertemu lagi di KL. " Alaisha berkata sambil menangis di lengan suaminya. "Alahai Sha... Sejak bila jadi kuat emo ni? Haa? Rasanya... Ada sebab berubah jadi macam ni... " Mama melihat umi. Tiba tiba Alaisha terasa mual. "Maaf... " Alaisha berlari ke tandas. Alaisha memuntahkan isi perutnya. "Sayang... Ok tak tu? Nak abang tolong ke? " Alaisha menggeleng. "Abang jangan datang dekat, pleasee... " "Laa... Kenapa pula? Abang nak tolong, banyak sayang muntah tu. " "No pleaseee... Jangan datang dekat. Sayang rasa macam nak muntah bila abang ada dekat. " "What? " "Adham.. Ini semua perkara biasa. " "Apa yang biasanya, mama, umi? Dia tak nak Adham dekat tu. " "She's... Pregnany, Adham. Itulah alahan dia. " Alaisha masih sibuk memuntahkan isi perutnya. Adham melompat keriangan. "Azlan! Amsyar! Allina! Aku bakal jadi abah! Korang semua bakal bertukar gelaran. Azlan dan Amsyar sudahpun memeluk Adham. Adik mereka... Bahagia. Alaisha berjalan menuju ke arah mereka bertiga. Hidungnya segera ditutup apabila Adham berada berdekatan. "Sayang kenapa tutup hidung? Abang busuk ke? " "Tak... Bukan macam tu, abang. Sayang... Tak boleh Bau abang. Kenapa korang bahagia semacam? Cuba cerita? " "Adik... You're...pregnant! " Alaisha memandang Adham. Matanya mula berair. "Abang... " Adham mengangguk sambil mendepakan tangannya. Alaisha memeluk Adham namun sebentar selepas itu, Alaisha berlari memuntahkan isi perutnya kembali. "Mama, umi, sampai bila Alaisha akan alah terhadap Bau saya? Takkan sampai bersalin? Tak mampu Adham jauh jauh lama lama... " "Taklah...kejap je ni. Tak lama pun. Adham cuba spray something sebelum mendekati dia. Maybe dia tak boleh Bau minyak wangi Adham ni. Cuba tukar Bau. " "Ok... Sekarang juga Adham tukar. " Mama dan umi mengusap belakang badan Alaisha yang memuntahkan isi perutnya. Adham menukar baju lalu menukar spray yang digunakan.

Adham memandang Alaisha yang sudah lega sambil duduk di kerusi, berbual dengan Allina, Azlan dan Amsyar. Dia mendekati Alaisha. "Sayang... Boleh abang nak cakap dengan Sayang kejap? " Alaisha tersenyum sambil mengangguk. Adham terus mengendong Alaisha. "Abang buat apa ni? Diorang semua pandang tu... Malulah... Turunkanlah sayang. Malulah diorang pandang. " "Malu apanya, sayang. Sayang tu isteri abang dan... Diorang tu semua ahli keluarga kita. " "Hmm... Abang nak cakap apa dengan sayang tadi? Abang tahu tak, sayang dah mula rindukan abang sejak tadi? " "I miss you too, hunny bunny. Tak lama lagi, perut ni nanti buncit, pipi ni akan tembam. Tak sabarnya abang... Kita bakal dapat apa yang kita impikan, sayang. Akan abang jaga sayang dengan sempurna hingga hujung nafas abang. Terima kasih... Kerana mengandungkan zuriat buat abang. " Air mata Alaisha mengalir laju. Tangan Adham diambilnya lalu diletakkan pada perutnya yang masih kempis. "Ini impian abang, impian sayang dan impian semua ahli keluarga kita. Sayang akan jagakan amanah ini sebaik baiknya dari dia berada di sini sehinggalah dia menghadiahkan kita momen ini apabila dia besar dan berjaya nanti. " Adham memeluk Alaisha erat seperti tidak mahu dilepaskan sesekali dalam kehidupan ini. "Sayang... Abang terlalu cintakan sayang... Abang tak sedar bagaimana tapi... Inilah keindahan cinta. Inilah bukti cinta kita. Anugerah Allah, anugerah yang tidak terhingga. " Alaisha mengangguk sambil memeluk Adham. "I love you soo much, abang. " Ya... Lelaki ini terlalu mencintainya dan cintanya terhadap suaminya ini todak terhingga. Terlalu banyak untuk dinilaikan dengan nombor yang tiada hentinya. "Don't ever leave me...eh, us , hubby... " Adham tersenyum. Tangannya mengusap kepala Alaisha. "Never ever, sayang. You're mine and i'm yours forever. " Semua ahli keluarga mereka tersenyum manis sambil melihat mereka berdua yang sedang bermanja di dapur. Alhamdulillah, mereka bahagia.

-Bersambung-

*Kebahagiaan... Tidak akan kekal selalu kan? Maka... Ada sesuatu yang akan berlaku...

Jodoh ♥Where stories live. Discover now