-Bab 39-

298 10 1
                                    

"Aku terima nikahnya, Allina Sofea Bt Tengku Kazim dengan Mas Kahwinnya RM 4001 tunai. " "Sah! Sah! Sah! " Akhirnya... Allina sah menjadi miliknya setelah diberi petunjuk oleh Allah melalui isthikarah. "Terima kasih akak... Terima kasih kerana mengingatkan Allina untuk menunaikan solat istikharah. Kalau tidak... Mungkin Allina takkan dapat petunjuk untuk menikahi abang Azlan. " "Alhamdulillah... Akak pun isthukarah dulu sebelum menikah dulu. Allah dah tunjukkan jodoh Allina dan... Akak doakan semoga Allina dan Along akan kekal bahagia hingga ke jannah bersama anak cucu. " "Ameen... Tak sabar dah. " Azlan mendekati Allina. Cincin disarungkan lalu tangan di salam. Adham mendekati Alaisha lalu Ain diberikan kepada Alaisha. "Sayang... Ingat tak waktu kita menikah dulu? Muka sayang... Macam bidadari. Abang ter-jatuh cinta dengan sayang waktu sayang duduk atas pelamin tu. " Alaisha memeluk lengan Adham bersama satu anak pada Alaisha dan seorang lagi pada Adham. "Abang... Sayang bahagia tengok semua hampir settle down dalam hidup. Bermula daripada kita berdua dan akhirnya kepada angah. Angah pun nak kahwin dah... In Shaa Allah, dua bulan dari sekarang. " Adham mengangguk.
.......
Mereka selamat tiba di Paris, Kota Cinta setelah dipaksa oleh Abah dan papa yang menempah tiket tanpa pengetahuan mereka. Anak anak diangkut sama kerana tidak mahu berpisah. Ini akan menjadi detik terindah dalam kehidupan mereka kerana Ain dan Adhwa mengikuti mereka. Honeymoon with babies akan berjalan baik.

"Sayang berdiri sini... Abang ambilkan gambar with the babies. " "Yeayy!! Eiffel tower! Here I come! " Alaisha berlari ke hadapan eiffel tower. Dia memberi posing bersama Ain dan Adhwa. "Cutest pic, love! Comel sangat... Tak tahan dah abang tengok. Macam nak cubit cubit je. " Adham mencubit pipi Alaisha. "Sayang... Kita dinner depan tu... " Alaisha menolak stroller dengan satu tangannya dan satu lagi tangannya memeluk lengan Adham. Adham menggalas beg 'babies' mereka. Kedua dua baby sudahpun tidur dengan nyenyak. Adham dan Alaisha bermain bertentang mata. "Sayang... I love you sooo much. Abang ada baca buku impian sayang, sayang ada tulis bahawa sayang mahukan seorang suami, menyatakan perasaan hati di depan eiffel tower ni. Dan here we are... I love you deeply. Abang tak boleh bayangkan hidup ini tanpa sayang. Sayang memahami segala gala isi hati abang. Sayang menerangi hidup abang bagai lampu lampu ini menerangi kawasan ini. Terima kasih untuk segalanya... Walaupun abang tahu terima kasih itu tidak pernah cukup untuk membalas jasa sayang yang tidak ternilai. " "Now it's my turn... I love you more than I love my life, more than I love myself. I don't know how and why but I fall for you everyday, every minutes and every second in my life. Truly, deeply... I'm in love with this naughty, Encik Beruang manis a.k.a garang. Be with me, by my side, soul... I'm in love. " Adham menghadiahkan kucupan di dahi Alaisha. "Thank you, love. " Malam indah di hadapan eiffel tower bersama dua nyawa terindah. Ain dan Adhwa masih tertidur lena di dalam stroller. Alaisha dan Adham pula terbaring di taman di hadapan eiffel tower. Bulan dan Bintang menerangi malam mereka. Sayang... Bintang ni menunjukkan bahawa sayang akan jadi milik abang selama lamanya. " "Ceh... Eh tapi abang tahu tak Bintang pun akan mati? Bintang ada tahap tahap di sehingga dia mati... " "Hmm... Sains... Abang rasa hari yang diorang belajar tentang Bintang tu abang tak pergi sekolah kot. Hahahaha. " Adham tergelak besar. Alaisha tergelak sama. "Abang... Sayang nak tanya ni. " "Hmm... Tanyalah. " "Abang pernah nampak sayang dekat kampung kan dulu? Sayang tahu abang sedar sayang dekat kampung dulu. " "Hmm... Memang abang pernah nampak sayang. Siap pernah jatuh cinta bagai... I mean crush. Tapi...sejak sayang pergi tapi tak datang balik, abang mula tepis perasaan abang terhadap sayang. Lepas tulah abang jumpa dia...Allah ambil dia daripada abang dan hadiahkan sayang kepada abang. Cinta pertama abang yang berjaya abang dapati. You're my first and last love, love. " Alaisha memandang wajah Adham. "I know that, abang. Sayang tahu abang cintakan sayang dulu sebab... Ayang terbaca... Diary abang. Im sorry... " "It's ok. Diary tu memang milik abang dan sekarang menjadi milik sayang juga so...its ok. Ada baiknya sayang baca sebab sayang Dapat tahu bahawa sayang adalah cinta pertama abang. Hampir 16 tahun lepas. Masa tu abang baru umur 9 tahun. Sekarang dah... 25. Sayang 23..." Alaisha tersenyum manis lalu kepalanya disembamkan ke dada Adham. "I love you, hubby. " "Abang janji... Kita akan bersama hingga hujung nafas sekiranya diizinkan oleh Allah. Kita akan jaga anugerah Allah ini sama sama... Dan kita akan bersama menempuh segala ujian dalam kehidupan. Kerana sayang... Jodoh abang. Jodoh terindah. "

-Tamat-

Jodoh ♥Where stories live. Discover now