- Oké, - kezdett bele a tulaj, miközben végighaladtak a fehérre festett, hűvös folyosón. - szóval kikhez is van szerencsém? - a többiek szép sorjában bemutatkoztak.
- Huh, hát nem mondom, hogy megjegyeztem, de... igyekszik az ember. - a csapat megállt egy szürkére mázolt ajtó előtt. A fejük felett lógó neonlámpa fáradtan pislákolt. - Tehát izé... szöszke, őzike, kócos és morcos: Üdv a Lux VIP részlegén.
- Te be sem mutatkozol? - kérdezte Dini gyanakvó tekintettel.
- Ó, engem sokan, sokféle néven hívnak. Egyesek a Holtak Királyának neveznek...
A többiek vegyes érzelmekkel fogadták a kijelentést. Dina felvonta az egyik szemöldökét, Lujzának elkerekedett a szeme, Ábel oldalra döntötte a fejét, Dénes pedig csak sóhajtott egy nagyot, mire "A Holtak Királya" hozzátette:
- Míg mások csak Viktornak.
Azzal kitárta előttük az ajtót.
A benti légkör merőben eltért a kinti, nagyobb terem hangulatától. Sehol a villódzó fények, a lehetetlenül hangos a zene, a csillámpor és a giccs. Nagyjából 20-25 személy tartózkodott a hátsó szobában, ahol kellemes félhomály, életszerűen berendezett bokszok (az asztalokon poharak, üvegek, egyéb apróságok) és bordó tapéta fogadta a látogatókat. Lujza egyáltalán nem erre számított. Az a 20 idegen különösebben figyelemre sem méltatta őket, ott folytatták a beszélgetést, illetve a táncolást, ahol az érkezésük előtt abbahagyták.
Mindenki levágódott az ajtóhoz legközelebb eső bokszba.
- Oké, szóval mi járatban erre? - kérdezte Viktor, majd felpakolta az acélbetétes bakancsba bújtatott lábait az asztal tetejére.
- Szülinapja volt nemrég. - bökött Dina Ábelre mosolyogva.
- Te még ünnepled? De édes! - vigyorodott el - Hányadik?
- Tizenkilenc. - válaszolta Ábel.
- Tizenkilenc?! Az kibaszottul fiatal... mi történt?
- Autóbaleset. - Ábel tehetetlenül megrántotta a vállát, afféle "hát ez van" módon, mire Lujzának összeszorult a torka. Kibaszottul fiatal...
- Sajnálom Kócos. - rázta a fejét Viktor. - Az élet szívás.
- A halál is. - tette hozzá Dina keserűen, mire minden szem rászegeződött. Lujza fejében átsuhant a gondolat, hogy ez az este talán mégsem lesz olyan vidám, mint tervezték.
- Teljesen igazad van! Veled mi történt, Nyuszifül?
- Gázolás. Októberben lesz egy éve.
- Ezek az autók, ha nem volnának... - sóhajtott könnyelműen - Iszunk egyet rátok, oké? - azzal előhúzott egy laposüveget a viharkabátja belsőzsebéből és asztalon álló négy pohár közül háromba beletöltötte a tartalmát.
- Sajnálom, én nem iszok, vezetek! - ellenkezett Dini - Remélem, nem haragszotok érte, srácok. - bocsánatkérően pillantott Ábelre és Edinára.
- Istenem, ezek a felnőttek! - forgatta a szemét Viktor - Akkor majd a barátnőd iszik velem helyetted is. - azzal elosztotta a harmadik pohár tartalmát a másik kettőbe.
- Nem vagyok a barátnője! - mondta Lujza, miközben gyanúsan méregette a poharában lévő barna folyadékot.
- Valóban? - meglepetten bámult Dinire, majd egy ravasz mosoly kíséretében visszafordult Lujzához - Annyi baj legyen! A holtakra! - kiáltott fel, majd lehúzta a pohara tartalmát.
Lujza Ábelre pillantott, majd Dinire.
- Nem muszáj meginnod. - suttogta a fülébe. Ugyan egyikük sem látta, de Ábel gyanúsan méregette kettejüket.
- Tudom. - suttogta vissza Lujza, majd a kezébe vette a poharat és azt mondta Ábelnek:
- A legboldogabb születésnapot! - azzal felhörpintette az italt. A szúrós folyadék kellemes melegséggel töltötte meg a nyelőcsövét és a gyomrát.
- Na, ez a beszéd! - vigyorgott Viktor - Alig hiszlek el, Őzike. Ez igen! - hangos, felszabadult nevetésbe kezdett.
Dina elkönyvelte magában, hogy a fazon teljesen őrült, majd táncolni hívta Ábelt.
- Hát nem is tudom... - kérdőn nézett Lujzára - Neked van kedved? - Lujza mérlegelt. Táncolni egy csapat idegen között, akik ráadásul mind szellemek? Visszakozott. Neki ez nem megy. Szeretné, de nem. Eleve túlontúl gátlásos volt a táncoláshoz, a szoknyája pedig annyira szűk, ráadásul Dina egészen biztosan SOKKAL jobb táncos nála és csak lebőgne és béna lenne és rá amúgy sincs szükség és és és... kifogásokat gyártott a fejében.
- Menjetek csak nyugodtan, én elleszek itt. - Ábel végigmérte a fiúkat és megfeszült az állkapcsa.
- Biztos?
- Ühümm. - dünnyögte válaszul, majd magára erőltetett egy halvány mosolyt, kerülve a másik tekintetét.
- Gyere, menjünk! - Dina észrevette, hogy Ábel befeszült, ezért végigsimított a karján.
- Hát rendben. - a fiú kissé csalódottnak tűnt, miközben elsétáltak az asztaltól és Lujza elgondolkozott azon, hogy talán mégiscsak táncolnia kellett volna. Utánukszaladni viszont már kínos lett volna. Legalábbis ő azt gondolta.
- Te miért nem táncolsz, Őzike? - kérdezte Viktor, miközben meggyújtott egy gyanúsan leharcolt külsejű cigit.
- Az egy joint? - kérdezte Dini felháborodva, időt sem hagyva Lujzának a válaszra. Viktor hiéna módra vigyorgott, mélyet szippantott a jointból, majd egyenesen Dini arcába fújta az émelyítő füstöt.
- Dehogy. - válaszolta elégedetten.
- Kiskorú.
- Hagyd, nem zavar. - legyintett a lány, majd felkönyökölt az asztalra és mélyet sóhajtott. Igazából a fű zavarta most a legkevésbé. Teljesen össze volt zavarodva. Dina az egyik pillanatban még igyekszik segíteni neki Ábellel, aztán pedig ellene játszik és elhívja táncolni, míg ő az asztalnál ücsörög. Elárulva érezte magát, pedig pontosan jól ismerte Dina hullámzó természetét. Ábel pedig olyan könnyen lelépett mellőle... túl könnyen. Fogalma sem volt róla, hogy mit kellene gondolnia a többiekről és arról, hogy ki hogy viszonyul a másik kettőhöz. Csak bámulta őket, ahogy táncolnak, és próbálta kitalálni az érzéseiket. Teljesen magába szippantotta a bizonytalanság. Viktor követte Lujza tekintetét és egy hosszú pillanatig mind a ketten Dinát és Ábelt bámulták.
- Mi van köztük? - kérdezte, miután visszafordult az asztalhoz.
- Fogalmam sincs. - válaszolta Lujza és komolyan is gondolta. Persze azt nem vette észre, hogy a kérdés igazából nem neki, hanem róla szólt - Fogalmam sincs...
- Együtt vannak?
- Nincsenek.
- Aha. - Viktor kérdőn nézett Dinire, aki alig láthatóan bólintott. Teljesen egyértelmű volt a helyzet, de Dini nem érezte magát elég felkészültnek és tapasztaltnak ahhoz, hogy nyíltan megbeszélje Lujzával a dolgot, pedig tudta, hogy azt kellene. Talán majd legközelebb, de ma biztosan nem. Kifújta a levegőt és gondterhelten a hajába túrt. Felelősségteljes felnőtt módjára kellene viselkednie. A baj csak az volt, hogy rettenetesen kiábrándító felelősségteljes felnőttnek lenni. Egy másik estén talán tetszene neki a szellemekkel teli szoba, Viktor áthatóan kék szemeinek állandó kereszttüze, a hangszórókból áradó gépzene és az élénkpiros bőrbokszok, de ez az este nem az az este. Érezte, hogy egy fájdalmas elbeszélgetés vár rá, amit minél hamarabb meg kell ejteni.
KAMU SEDANG MEMBACA
Elkerülhetetlen
Paranormal- TE LÁTSZ ENGEM! - ismételte elcsukló hangon. - Végre! - a hangja valahol a sírás és a nevetés között volt. - Végre valaki lát engem. - a szellemfiú térdre rogyott Lujza előtt és a kezébe temette az arcát." Ha látnád a holtakat, Te nem félnél? A h...