Lynne POV;
"Carol . "
"Kenapa ?"Aku pandang Carol yang nampak tak bermaya tu .
"Aku bukan nak kacau atau sakitkan hati kau tapi ada orang letak banner dekat depan dewan sekolah . "
"Banner tu ada gambar kau dengan 'cikgu' tu dengan tulisan 'berambus kau sundal' "
"Biarlah mereka yang berdosa padahal aku tak buat pun benda yang mereka cakap tu . "
Aku tarik kerusi lepastu duduk depan Carol .
"Gambar tu aku macam kenal . Ok , macam nilah . Tangan Lelaki mana kali terakhir kau pegang . "
"Ermm...Tangan David sebab kitakan main game waktu PJ 2 bulan lepas .."
"Owh Sekarang aku ingat dan Sekarang aku rasa kagum "
"Maksud kau ?"
"Kau tahukan belakang David macam gagah , kulit dia putih lepastu dia tinggi . "
"Ok...jadi? Apa yang kau kagumkan . "
"Aku kagum macam mana si pembuat gossip kau ni boleh cari cikgu yang belakang badan dia sebiji badan David . "
"Kau nak kata yang cikgu Sonic tu diupahlah sebab tu dia tiba-tiba muncul 2 minggu yang lepas . "
"Mungkin ataupun ni semua hanya kebetulan ."
Tiba-tiba Carol menyembamkan wajah dia atas meja .
"Kenapa aku juga ! Kenapa bukan Lynne "
Aku pandang Carol depan aku ni kecil besar kecil besar je .
"Walau apa-apa pun jom kita cari dan paksa orang yang buat benda ni ceritakan perkara sebenar . "
"Sebab kitorang tahu walau apapun yang kita cakap orang tak akan percaya memandangkan mereka akan fikir kita nak backup Carol . "
"Apa korang..."
"Tak rehat ?"Aku pandang Hotboyz yang jalan ke arah kami .
"Pergi jangan dekat"Pergerakkan mereka berhenti . Aku pandang Carol .
"Kau tak pernah pun halau Hotboyz . Kenapa tiba-tiba ni?"
"Nanti orang makin salah faham . Tak pasal-pasal keadaan jadi makin teruk . Korang nak diorang panggil aku Sundal ?"
•••
Cella POV;
"Jom balik . "Carol mengambil beg sandang dia lalu berjalan keluar kelas .
Kami hanya mengikut langkah Carol dari belakang .
"Muka cantik tapi sundal . Ruginya "Aku tengok budak lelaki yang sengaja perli Carol .
"Cella , budak tu kelas 1 Hope 4 kan ?"
"Ya . Asal?"Aku pandang Lynne dan budak tu silih berganti . Carol dengan Mitchel pula dah jalan jauh ke depan .
"Aku dengar yang esok kelas tu ada ujian SEGAK . Jom curi kasut dia waktu dia ukur ketinggian ."
"Pastu kau nak buat apa ?"
"Aku nak letak dekat tengah padang sambil letakkan kadboard yang tertulis 'Lost and Found' . "
"Ok . "
YOU ARE READING
The School Rival And TSR 2 ; Past Vs Present
Teen Fiction[2018/2020] The School Rival ; Prankers sekumpulan gadis yang terkenal kerana mereka selalu melakukan prank . Kalau famous mesti banyak haters , kan ? Hot boyz , Bae dan Miss Beautiful antara haters Prankers . Siapa tidak kenal dengan kumpulan ni...