Crossdressing Feliksa nie jest znakiem jego orientacji czy też wątpliwej tożsamości płciowej.
Po upadku powstania listopadowego postanowił, że aby nie wpaść na powrót w ręce zaborców, wmiesza się w cywilną ludność. Gdyby obozował w lesie, jego oprawcy od razu wiedzieliby, że to tam się znajduje, a emigracja nawet nie wchodziła w grę. Chciał mieć bezpośredni dostęp do tego, co dzieje się na tym terytorium i brać czynny udział w ruchu oporu. Zamieszkał u pewnej starszej kobiety, którą poznał podczas niedzielnego nabożeństwa. Gdy ta dowiedziała się, jaki jest powód tego, że musi u niej zamieszkać, ta od razu mocno się tym przejęła. Zaproponowała mu, żeby aby zaborcy ho nie rozpoznali i nie wzięli do swojej armii, zaczął przebierać się za dziewczynę. Będzie mógł grać jej daleką bratanicę, której jest jedyną rodziną. Po długich dyskusjach, Feliks przystał na to, bo okazało się, że to najbezpieczniejsze rozwiązanie. Mieszkał tak przez parę lat i mocno zżył się z kobietą, która dawała mu schronienie. Jednak zły los chciał, że zaborcy wpadli na jego trop, na powrót osadzili go w areszcie, a staruszkę w ramach ,,nagrody" zesłano na Syberię, gdzie z mrozu i wycieńczenia dokonała żywota.
Polska, jako że przyzwyczaił się do noszenia babskich ciuchów i udawania kobiety, wracał często do nich. Chciał również upamiętnić w ten sposób ową odważną kobietę, którą traktował jak własną rodzinę.
Spóźnione, ale jednak.
100 lat temu Polska odzyskała niepodległość, po 123 latach zaborów. Przetrwaliśmy, pomimo wielu szykan, nieudanych powstań, wywózek na Sybir, branek, kar śmierci, germanizacji i rusyfikacji. Sami sobie tą wolność wywalczyliśmy i mamy z czego być dumni.
Życzę Wam wszystkim z tego powodu tego, aby historia już nigdy się nie powtórzyła. Obawiam się jednak, że jeśli nie otworzymy teraz oczu, zatoczymy koło. Zaczynamy znowu się dzielić, dbać jedynie o własne interesy, a inne państwa coraz częściej ingerują w naszą politykę wewnętrzną.
Niepodległość jest obowiązkiem. Wiele ludzi przed nami ginęło za to, byśmy byli wolni. Za to, że teraz piszę to, co piszę, legalnie i nie grozi mi za to kara śmierci. Że Wam, czytając to, nie grozi kara śmierci. Według mnie mamy teraz tym wszystkim ludziom obowiązek spłacenia pewnego długu. A mianowicie, musimy dbać o dar niepodległości, który został zdobyty przez te wszystkie pokolenia przed nami. Nie dajmy sobie tego daru odebrać i zbrukać.
Żegnam się z Wami więc teraz w harcerski sposób, który pasuje idealnie do tego, co teraz Wam przekazałam:
Czuwaj!A, i jeszcze ważne ogłoszenie parafialne:
(A.N.) Tak, nie udało mi się. Wiem. Jednak dobiję do setki i dopiero wtedy zakończę tą ,,książkę". Jednak... zaczynam nową! I nie, nie będzie to zbiór opowiadań, a po prostu jakaś długa historia. Mam zamiar zrobić naprawdę ogrom wątków, więc piszcie shipy, jakie chcielibyście w niej zobaczyć. Pierwszy rozdział postaram się dodać już dzisiaj.
CZYTASZ
Orle Skrzydła//APH POLAND ONE SHOTS
FanfictionOne Shoty oraz Drabble z Felkiem. Będzie tu łącznie 100 Drabbli, One Shotów i Headcannonów, a czas mam na to do 11 listopada. 100 lat od odzyskania niepodległości po zaborach mówi samo za siebie, nie? Robię to również z takiego powodu, że chcę się...