23

4.5K 176 28
                                    

{Milou}

'Wanneer gaan we Noah nou eens ontmoeten?' vraagt mijn moeder.

'Inderdaad' zegt mijn vader. 'Waarom is hij er vanavond niet bij?'

'Hij moest naar familie' zeg ik. 'Maar na de feestdagen kan het toch wel?' Mijn ouders knikken.

'Ik ben benieuwd' zegt mijn moeder. 'Van wat jij hebt verteld klinkt hij als een goede jongen.'

'Dat is hij ook' glimlach ik en ik neem nog een hap van mijn eten. Ik sla mijn ogen neer. Ik heb tegen Noah gelogen over de verhuizing. Ik wilde hem wel het echte verhaal vertellen, maar ik kon het gewoon niet. Ik weet niet wat hij van me zal denken als hij weet wat ik heb gedaan. Die verhuizing was het eerste wat in me opkwam toen ik op het punt stond om het te vertellen.

'Milou, is er iets?' hoor ik mijn moeder vragen.

'Nee' zeg ik snel. 'Ik was gewoon even aan het denken. Is het goed als ik straks even naar Hayley ga?' Mijn ouders knikken.

Nadat we 's avonds de cadeaus hebben gedaan vertrek ik richting Hayley. Ik heb voor haar ook een cadeau. Ze doet nooit wat met familie op kerstavond. Volgens mij was ze van plan iets met Ethan te doen, maar dat gaat ook niet meer door aangezien ze uit elkaar zijn.

'Heey!' zegt Hayley verrast als ze de deur opent. 'Wat doe jij hier?'

'Ik heb een cadeau voor je' zeg ik. 'Het is Kerst en je viert het nooit op kerstavond. Dus ik dacht, dan kom ik maar langs.' Hayley glimlacht en laat me binnen.

'Hoe gaat het met Noah?' vraagt Hayley als we op de bank zitten met een kop warme chocolademelk.

'Niet zo goed' zucht ik. 'Of naja, het gaat wel goed. Maar ik heb tegen hem gelogen.'

'Waarover?' vraagt Hayley verbaasd.

'Ik wilde hem het verhaal vertellen' mompel ik. 'Maar ik kon het niet. Dus ik heb gezegd dat ik misschien naar Rotterdam ga verhuizen.'

'Was dat het beste wat je kon verzinnen?' grinnikt Hayley. 'Waarom vertel je het niet gewoon? Noah is niet de persoon die je nooit meer aan zal kijken als je het hem verteld. Iedereen heeft wel iets stoms gedaan in zijn verleden.'

'Maar niet iedereen heeft seks gehad voor geld!' roep ik uit. Een traan rolt over mijn wang. 'Ik ben zo stom geweest. Ik heb gewoon mijn lichaam verkocht. Als iemand hier achter komt... Ik heb geen leven meer.'

'Milou, geloof mij' begint Hayley. 'Noah gaat je hier echt niet om verlaten. Hij houdt van je. En hij is een van de liefste jongens die ik ken.'

'Ik ben echt hopeloos' verzucht ik.

'Kijk naar mij' lacht Hayley schamper. 'Ik zit hier, wachtend op een jongen die waarschijnlijk nooit meer zal komen.' Ik voel me zo slecht tegenover Hayley, maar ik kan het niet vertellen. Noah heeft gelijk. Als Hayley dit weet zal ze Ethan gaan opzoeken.

'Misschien is het tijd om verder te gaan met je leven' mompel ik. 'Ethan is het niet waard.'

'Misschien' zucht Hayley. 'Maar ik snap het gewoon niet. Ik heb tegen hem gezegd dat ik bereid ben hem te vergeven, en hij negeert me. Volgens mij wilt hij niet eens meer wat met me. Waarschijnlijk zit hij nu bij die Luna op de bank vrolijk Kerst te vieren.'

'Weetje' begin ik. 'Als je echt nog hoop in jullie ziet, ga naar hem toe. Praat het uit.' Hayley schudt haar hoofd.

'Nee' zegt ze. 'Ik ben er klaar mee om voor hem te vechten. Ik heb hem alles gegeven. Het is nu zijn beurt. Het is wel duidelijk dat hij niks meer wilt.'

More Than One Night ~Night series~Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu