5

5.5K 216 18
                                    

{Milou}

Terwijl ik op Hayley wacht roer ik met mijn lepeltje door mijn koffie. Als Hayley binnenkomt kijk ik op.

'Heey' begroet ze me terwijl ze gaat zitten.

'Heey, hoe gaat het?' vraag ik haar.

'Goed, met jou?' Ik haal zuchtend mijn schouders op. 'Wat is er?'

'Ik denk dat ik een van Ethans stomme vrienden leuk begin te vinden' mompel ik en ik neem nog een slok van mijn koffie.

'Wie dan?' vraagt Hayley. 'En wat is daar erg aan?'

'Het is Noah' zeg ik zuchtend. 'Maar hij is zo'n typische fuckboy.'

'Iedereen kan veranderen' zegt Hayley schouderophalend. 'Maar waar kennen jullie elkaar opeens van?' Ik vertel haar het hele verhaal, met alles wat er is gebeurd.

'Maar hij draaide toen zijn hoofd weg' sluit ik mijn verhaal af, doelend op het slagroom verhaal.

'Misschien omdat er klanten waren?' probeert Hayley. Ik haal mijn schouders op en neem nog een slok van mijn koffie.

'Ik weet het niet' mompel ik. 'Maar vertel me over Ethan en jij.' Hayley en Ethan, de badboy van de school hebben nu officieel een relatie.

'Hij nam me in de ochtend vroeg mee naar de boot van zijn vader' vertelt Hayley. 'We keken naar de zonsopgang. En toen vertelde hij me allemaal lieve dingen voor hij me vroeg.' Ze heeft een brede glimlach op haar gezicht gekregen.

'Je begint helemaal te glinsteren als je over hem praat' glimlach ik. 'Jullie zijn echt schattig samen.' Hayley glimlacht voor ze opstaat.

'Ik ga even naar de wc' deelt ze mee waarna ze richting de toiletten loopt.

Plotseling komt Hayley de wc uitstormen.

'Ik hoef niks meer van die eikel!' sist ze. Ik kijk haar verbaasd aan.

'Wat?' vraag ik verward. Wat is er gebeurd opeens?

'Hij is met Eden naar bed geweest voor ik kwam' legt ze uit. 'En vanavond gaat ze weer naar hem toe.'

'Wat een eikel' zeg ik. 'Laat hem lekker stikken in zijn Eden. Jij verdient veel beter.'

'Ik ga naar huis' mompelt Hayley verslagen. 'Het spijt me.'

'Nee, ik begrijp het' zeg ik snel. 'Ga maar.' Wanneer Hayley het café uit is zucht ik. Ik wist niet dat Ethan zo'n eikel kon zijn. Ik dacht oprecht dat hij veranderd was, maar blijkbaar kan dat dus niet. Dus dan kan Noah dat waarschijnlijk ook niet. Vanavond moet ik weer werken met hem. Hij moet invallen voor Thijmen, omdat hij ziek is. Ik weet niet of ik daar blij mee moet zijn of niet. Aan de ene kant wil ik Noah zien, en hij is ook echt aardig tegen me, maar ik vertrouw het niet helemaal. Ik denk ook niet dat hij mij ziet als iets meer dan een collega, hooguit een vriend. Ik had nooit zo'n emotioneel wrak moeten worden.

's Avonds kom ik weer aan bij werk. Ik werk echt te veel, vier dagen per week, soms vijf. Maar ik heb het geld nodig. Ik moet sparen voor mijn studie. En in de horeca verdien je niet al te veel, maar gelukkig is het werk wel leuk. Voor zover je werk leuk kan noemen.

Als ik net achter de balie sta komt Noah binnen gehaast.

'Hey' begroet hij me snel waarna hij doorloopt naar achter. Hij zag er vermoeid uit. Waarschijnlijk heeft hij snel gefietst.

'Zegt u het maar' glimlach ik naar de volgende klant.

'Een cappuccino en een muffin, alsjeblieft' zegt de vrouw. Ik knik.

'Dat wordt dan 6,95' zeg ik haar. Ze knikt en haalt haar pinpas tevoorschijn. Wanneer ze heeft betaald komt Noah aanlopen.

'Heey, waarom ben je zo laat?' lach ik.

'Ik had net een date' legt Noah uit. 'Soort van.' Dus hij ziet officieel niks in me. Wat had ik dan verwacht? Dat hij iets in mij zou zien?

'Was het leuk?' vraag ik hem. Hij haalt zijn schouders op.

'Het ging wel' mompelt hij. 'Waar sta ik vandaag?'

'Je mag beginnen met de tafels afruimen' zeg ik. 'En daarna kan je Jack overnemen achter het koffieapparaat.' Noah knikt en gaat aan de slag.

Na zo'n half uur staat Noah achter het koffieapparaat.

'Ethan is goed bezig' zeg ik sarcastisch tegen hem.

'Hoe bedoel je?' vraagt hij terwijl hij me aankijkt.

'Hayley is officieel zijn vriendin, of was' mompel ik. 'En hij vond het nodig om met Eden naar bed te gaan.'

'Weet je zeker dat dat waar is?' vraagt Noah.

'Hayley hoorde het Eden zeggen' antwoord ik.

'Maar Eden is niet te vertrouwen' zegt Noah. 'Ik praat wel met Ethan en dan laat ik het je weten, oke?' Ik knik.

'Dankje' glimlach ik.

More Than One Night ~Night series~Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu