3

5.4K 217 17
                                    

{Noah}

Wanneer de bel die aangeeft dat het pauze is eindelijk gaat loop ik snel naar de aula waar ik op onze gebruikelijke plek ga zitten.

'Is Ethan er niet?' vraag ik aan Finn. Hij schudt zijn hoofd.

'Hij skipt school met Hayley' vertelt hij. Ik knik begrijpend. Iedereen weet wel wat die twee aan het doen zijn. Wanneer Milou de aula binnen komt kijkt ze zoekend om zich heen, waarschijnlijk zoekt ze naar Hayley. Wanneer onze ogen elkaar vinden glimlach ik en wenk haar. Ze bijt even twijfelend op haar lip en loopt dan mijn richting op.

'Hey, kom zitten' zeg ik tegen haar. Ze glimlacht en neemt naast me plaats.

'Nieuwe chick?' vraagt Bas aan me. Milou slaat haar ogen neer. Ik werp Bas een waarschuwende blik toe. Ik heb nu geen zin in zulke opmerkingen.

'Wanneer moet je weer werken?' vraag ik aan Milou.

'Zaterdag' antwoordt ze.

'Ik ook' zeg ik. 'Dus dat wordt gezellig.'

'Ja, met Sterre zeker' zucht ze. Ik grinnik en pak dan mijn brood uit mijn tas.

'Weten jullie trouwens waar Hayley is?' vraagt Milou dan.

'Naar huis met Ethan' vertel ik. Milou zucht diep en neemt een slok van haar flesje water.

'Ze heeft niks tegen mij gezegd.' Plotseling stoot Bas me aan. Ik kijk op en zie een knap meisje met bruine haren de aula binnenkomen.

'Ik moet gaan' mompelt Milou. 'Ik moet nog even naar mijn kluisje.'

'Ik ga mee' zeg ik terwijl ik opsta. 'Ik moet ook nog.' Samen met Milou loop ik richting de kluisjes. Wanneer ik klaar ben ga ik bij Milou staan.

'Hey, Milou!' roept een jongen. 'Goeie kont hoor.' Milou slaat haar ogen neer en stopt een boek in haar tas. Als de bel gaat maakt ze aanstalten om weg te lopen, maar ik hou haar tegen door haar hand vast te pakken.

'Hé, gaat het wel?' vraag ik haar. Ze kijkt even naar onze handen en dan kijkt ze me aan.

'Ja, het gaat.' Haar groene ogen zijn waterig. 'Ik moet gaan.' Ze trekt haar hand los en loopt de wc in. Meteen loop ik achter haar aan. Meerdere tranen rollen over haar wangen. Voorzichtig laat ik mijn arm om haar middel glijden waardoor ze opschrikt.

'Wat doe je hier?' vraagt ze door haar tranen heen.

'Ik kan heus wel zien dat het niet goed met je gaat' zeg ik. 'Kom hier.' Ik sla mijn armen stevig om haar heen en laat haar uithuilen.

'Wat is er?' vraag ik haar als ze van me weg stapt.

'Het is stom' mompelt ze.

'Vertel het me' zeg ik en ik til haar op waarna ik haar op de wastafel zet. Ik zet mijn tas naast haar neer.

'Ik voel me gewoon klote de laatste tijd' fluistert ze. 'Jongens willen me alleen maar voor mijn lichaam. Ik wil gewoon dat iemand me wilt om mij, niet omdat ik zogenaamd een goed lichaam hebt. Ik voel me gewoon...' Ik pak een pakje zakdoekjes uit mijn tas en haal er een doekje uit waar ik Milous tranen mee wegveeg.

'Ik wil gewoon iemand die van me houdt' mompelt Milou.

'Milou, je bent echt een geweldige meid' zeg ik terwijl ik mijn duim over haar wang laat glijden. 'En je hebt een geweldige persoonlijkheid. Als jongens niet verder willen kijken dan je lichaam zijn ze gewoon achterlijk. Je bent zó mooi, van binnen en buiten. Het komt allemaal wel goed.'

'Dankje' glimlacht ze. 'Sorry voor mijn gezeik. Ik wilde je er niet mee lastig vallen.'

'Het is niet erg' verzeker ik haar en ik sla mijn armen nogmaals om haar heen.

'Ik moet nu wel naar mijn les' zucht Milou terwijl ze de tranen uit haar ogen veegt. 'Ik zie er niet uit.'

'Ga gewoon niet naar de les' zeg ik. 'Dan krijg je ook geen rare blikken.' Milou bijt twijfelend op haar lip.

'Kom.' Ik help haar van de wastafel af en laat langzaam onze vingers verstrengelen. Vervolgens neem ik haar mee naar de aula waar we plaatsnemen aan een tafel.

'Hebben jullie geen les?' vraagt een docent die langsloopt.

'Jawel, maar Milou voelt zich niet goed' leg ik uit.

'Kan ze zich dan niet beter ziek melden?'

'Ik was gewoon wat duizelig' zegt Milou. 'Het gaat zo wel weer.' De docent knikt.

'Ik zal het even doorgeven.' Met die woorden loopt ze weg.

'Dat ging makkelijk' mompelt Milou. Ik knik instemmend.

'Hey Noah!' roept Bas. 'Ben je er ook uit gestuurd?' Ik schud mijn hoofd.

'Ik heb geen zin in les' zeg ik. Bas knikt.

'Dat begrijp ik' lacht hij terwijl hij zijn tas op tafel gooit en tegenover ons komt zitten. Ik merk dat Milou zich ongemakkelijk voelt dus ik pak haar hand weer vast en wrijf er zacht met mijn duim over heen.

More Than One Night ~Night series~Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu