40

4.1K 165 18
                                    

{Noah}

Glimlachend strijk ik nog een plukje van haar bruine haren uit haar gezicht. Milou ligt in mijn armen te slapen. Nadat we gedoucht hadden besloten we een film te kijken. Niet dat daar veel terecht van kwam. Milou viel na een kwartier al in slaap. De film is nu bijna afgelopen en Milou heeft nog altijd haar ogen niet geopend. Ik moet haar straks wel wakker maken. Het is bijna vijf uur. En ik denk niet dat haar ouders me meer gaan mogen als ze te laat thuis komt.

Ik zucht even en laat mijn vingertoppen over haar gezicht glijden. Ik strijk zacht over de sproetjes op haar neus. Haar bruine haren glanzen in het maanlicht. Tegenwoordig wordt het weer zo snel donker buiten. Dat haat ik aan de winter. De dagen gaan zo snel voorbij. Iedereen zit dan ongezellig binnen. Bijna niemand gaat in de winter nog uit.

'Milou' zeg ik zacht als het vijf uur is. Voorzichtig schud ik haar door elkaar.

'Wat?' mompelt ze slaperig.

'Je moet naar huis' zeg ik.

'Ik wil niet' zucht Milou en ze nestelt zich dichter tegen me aan. 'Ik wil bij jou blijven.'

'Morgen zien we elkaar weer.' Ik duw een kus tegen haar voorhoofd. 'Zal ik je thuisbrengen?' Milou zucht diep maar knikt dan. Ze krabbelt overeind en haalt haar hand even door haar haren heen.

'School begint weer bijna' mompelt Milou. 'Nog twee dagen.'

'Herinner me er alsjeblieft niet aan' lach ik. 'De toetsweek is ook alweer bijna.' We stappen uit bed en lopen naar beneden.

'Is je moeder nog niet thuis?' vraagt Milou terwijl ze haar jas en schoenen uittrekt. Ik schud mijn hoofd.

'Ze is uiteten met collega's' antwoord ik.

'Dus je eet helemaal alleen?' vraagt Milou waarop ik knik. 'Als mijn ouders gewoon normaal deden...'

'Hé, het is niet erg' stel ik haar gerust. 'De jongens komen zo, dus ik ben maar heel even alleen.'

'Oke' glimlacht mijn vriendin. Als ik ook mijn schoenen en jas heb aangetrokken lopen we naar buiten en stappen in mijn auto.

Binnen tien minuten staan we voor Milous huis, of althans, iets verderop. Haar ouders weten niet dat ze vandaag bij mij was. Ze dachten dat ze met een vriendin had afgesproken.

'Dus, ik zie je morgenavond?' vraagt Milou. Ik knik en glimlach.

'Hopelijk dringt mijn moeder wel door bij je ouders' zeg ik. Milou knikt instemmend.

'Veel plezier trouwens' zegt Milou dan. 'Met je vrienden.' Ik glimlach klein en laat da mijn lippen de hare raken. Milou beantwoordt mijn kus meteen en laat haar hand zacht mijn wang raken. Mijn mondhoeken trekken wat omhoog en langzaam laat ik haar weer los.

'Anders kom je nog steeds te laat' mompel ik.

'Ja...' Milou drukt nog een snelle kus op mijn lippen en stapt dan uit de auto. 'Tot morgen.'

'Tot morgen' zeg ik tegen haar. Ik kijk naar Milou tot ze haar huis binnenloopt en rij dan terug naar mijn huis. Hoe kan je zo verliefd op iemand zijn?

Die avond zitten mijn vrienden op de bank. Finn en Adam spelen Fifa en Ethan en Matthew drinken bier.

'Hoe gaat het met Milou?' vraagt Matthew aan mij.

'Ja, gaat wel goed' antwoord ik.

'Maar...?' vraagt Matthew.

'Maar wat?' vraag ik.

'Er is iets' bemoeit Ethan zich ermee. Ik zucht.

'We hadden vandaag ruzie' vertel ik. 'Het is wel alweer goed, maar toch...'

'Waarover?' vraagt Matthew.

'Ze was boos op Hayley omdat ze altijd te laat komt' leg ik uit. 'En toen reageerde ze dat af op mij.'

'Hayley is wel goed in te laat komen, ja' lacht Ethan. 'Meestal was dat ook wel mijn schuld.'

'Milou vond ook dat Hayley altijd jongens boven haar vriendinnen zet' zeg ik.

'Maar Milou heeft jou, toch?' vraagt Matthew. 'Wat maakt het dan uit? Jullie zijn super vaak bij elkaar.'

'Misschien wordt ze me nu al zat' mompel ik.

'Noah, je moet soms echt minder twijfelen aan jezelf' zegt Ethan. 'Jullie hebben amper een maand een relatie. Als ze je nu al zat wordt is er iets mis, met haar.' Ik zucht diep.

'Het is gewoon klote' mompel ik. 'Haar ouders vinden dat we elkaar te vaak zien. Dus nu mogen we nog maar één keer per maand bij elkaar slapen.'

'Oke, dat is heel kut' lacht Ethan. 'Hayley en ik sliepen zo'n beetje elke dag bij elkaar.'

'Milou en ik ook' zeg ik. 'Maar dat kan nu dus niet meer.'

'Ik zou maar snel gaan samenwonen dan' zegt Matthew. 'Ik moet er niet aan denken maar één keer per maand bij mijn vriendin te mogen slapen.'

'Heb jij een vriendin?' vraag ik verbaasd. Matthew bijt op zijn lip.

'Misschien' zegt hij.

'Wie?' vraagt Ethan meteen.

'Megan' antwoordt hij. 'Maar het is pas sinds gisteren officieel.'

'Wow, Matthew heeft eindelijk iemand' zegt Finn die geconcentreerd bezig is met Fifa.

'Hou je bek, man' lacht Matthew. 'Jij hebt niet eens een vriendin.'

'Nee, ik ben eenzaam' zegt Finn. 'Niemand wilt mij.' Ik grinnik. Finn is niet zo van de one night stands, maar hij datet wel veel.

'Hey Adam' begin ik. 'Hoe zit het eigenlijk met dat meisje van het feest? Die met dat rode haar.'

'Daar heb ik een leuke nacht mee beleefd' grijnst Adam. 'Sterker nog, meerdere leuke nachten en dagen.' Ik schud lachend mijn hoofd en neem nog een slok van mijn bier.

'Ethan, sta je nog steeds vast bij je beslissing dat je naar een andere school gaat?' vraag ik.

'Alles is al geregeld' zegt Ethan. 'Dus het gaat echt gebeuren.'

'Ik snap echt niet dat je Hayley zo makkelijk laat gaan' zegt Matthew.

'Het is niet bepaald makkelijk' snauwt Ethan, waarna hij zucht. 'Ik mis haar, steeds meer, maar ik kan niks doen. Ze heeft iemand anders gevonden.'

'Ze zou zo terug naar jou gaan' mompel ik. 'Vandaag hadden Milou en ik een dubbeldate met Hayley en Samuel. Ze vinden elkaar wel leuk, dat zie ik. Maar de chemie die jullie samen hadden is er niet.' Ethan slaat zijn ogen neer.

'Het is al te laat' zegt hij. 'Hayley en ik is verleden tijd. Ik moet gewoon verdergaan met mijn leven, net als zij.'

(Ik heb even een mededeling. Over twee hoofdstukken is deel 1 van More than one night afgelopen. Ik ga echter niet meteen beginnen aan het tweede deel, omdat ik momenteel druk bezig ben met In between our secrets waar ik mijn volledige aandacht aan wil geven. Dus dat wilde ik even zeggen. Sorry voor de mensen die zich heel erg erop verheugden. Tot de tijd dat deel twee online komt kan je je hopelijk nog even zoet houden met In between our secrets x)

More Than One Night ~Night series~Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu