41

4.1K 183 10
                                    

{Milou}

Zwijgend zit ik tegenover Noah aan tafel terwijl onze ouders een hevige discussie voeren.

'Ze zijn nog te jong!' roept mijn moeder. 'Ik wil niet riskeren dat ze nu al zwanger wordt.'

'Wij zijn ook allemaal jong geweest' zegt Caroline. 'Net alsof wij geen seks hebben gehad toen we zo oud waren. Ze doen het tenminste veilig. En daarbij is Milou aan de pil, toch?'

'Jawel, maar kom op' zegt mijn moeder. 'Ze hebben net een relatie. Dan is het toch niet normaal dat ze zo snel al seks hebben?' Ik kijk even Noah aan. Hij kijkt mij ook aan en bijt op zijn lip om zijn lach te verbergen. We hadden al seks voor we iets kregen.

'Dat ligt gewoon aan de generatie' zegt Caroline. 'Wij hebben vroeger ook dingen gedaan die onze ouders niet accepteerden. Tot laat uitgaan, bijvoorbeeld? Dat was vroeger ook een ding. Maar voor ons was dat normaal.' Mijn moeder zucht. Volgens mij heeft mijn vader hier totaal geen zin in. Hij gaat gewoon een beetje met mijn moeder mee, maar volgens mij vindt hij het niet zo erg wat Noah en ik doen.

'Lily, zo duw je Milou alleen maar verder weg' zegt Caroline dan. 'Stel, ze raakt zwanger. Dan durft ze niet eens naar je toe te komen. Is dat wat je wilt? Dat je dochter dingen voor je verbergt?'

'Deze relatie is niet stabiel' zegt mijn moeder. 'Als Milou zwanger raakt, hoe groot is de kans dat Noah bij haar blijft? Ik ken jongens van die leeftijd. Ze willen plezier maken, en geen verantwoordelijkheden hebben.'

'Ik ken mijn zoon.' Caroline kijkt Noah aan. 'Als zoiets zou gebeuren zou hij er voor haar zijn. Ik ben het met je eens dat ze nog niet zoiets stabiels hebben, maar we kunnen de tijd niet sneller laten gaan. Ze zijn nog jong. Van fouten leren ze alleen maar. Misschien zijn ze volgende maand uit elkaar, maar misschien blijven ze de rest van hun leven bij elkaar. Dat kunnen we niet voorspellen. Maar het heeft geen zin om ze dingen te gaan verbieden.'

'Mag ik even wat zeggen?' bemoeit Noah zich ermee. Mijn moeder en Caroline knikken. 'Ik begrijp best dat jullie denken dat we geen stabiele relatie hebben, omdat we nog jong zijn en niet zo lang iets hebben. En misschien is het wat vroeg om dit te zeggen, maar ik kan me niet meer anders voorstellen dan om met Milou te zijn. Ik was vroeger anders en ik had elke week een ander meisje, maar sinds ik Milou ken is alles veranderd. Ik hou van haar zoals ik nog nooit van iemand heb gehouden en wat er ook gebeurt, ik zal haar altijd steunen.' Ik kijk Noah glimlachend aan.

'Weetje Noah' zucht mijn moeder. 'Ik geef jullie het voordeel van de twijfel. Maar stel me niet teleur.'

'Komt goed' glimlacht Noah. Caroline glimlacht ook.

'Dus we mogen elkaar gewoon weer zien?' vraag ik aan mijn ouders waarop ze knikken. 'Oke, dan slaap ik vannacht hier.' Mijn ouders lachen en Noah kijkt me hoofdschuddend aan. Een glimlach ontstaat rondom zijn lippen.

'Als het van Caroline mag dan' zegt mijn moeder dan.

'Natuurlijk mag dat' zegt Noahs moeder.

Tegen half acht gaan mijn ouders naar huis.

'Kom je mee naar boven?' vraagt Noah aan mij. Ik knik en we staan op. In Noahs kamer aangekomen sluit Noah de deur achter zich en springt dan op zijn bed. Ik lach en ga naast hem liggen. Noah komt boven me hangen en laat zijn vingertoppen over mijn gezicht glijden.

'Wat is er?' vraag ik als hij me doordringend aan kijkt.

'Niks' mompelt Noah. 'Nou ja... Ga je het nog goedmaken met Hayley?'

'Misschien' zucht ik. 'Maar voor nu ben ik er even klaar mee.'

'Milou, jullie zijn beste vriendinnen' zegt Noah. 'Je gaat toch niet om één stomme ruzie jullie vriendschap laten gaan?' Ik haal mijn schouders op.

More Than One Night ~Night series~Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu