Zet je emotionele afspeellijst maar aan voor de optimale ervaring van dit hoofdstuk ;)
Nee grapje, maar dit hoofdstuk zal een intieme scene bevatten, maar deze keer heb ik hem niet aangegeven met >>>>>
Dit omdat het meer emoties zijn dan de daad zelf en ik niet echt een punt kon vinden waar het nou écht begint. Daarbij vond ik de onderbreking van >>>>> niet echt passend. Dat haalt je zo uit de flow ofzo. Maar goed, enjoy xx{Noah}
Er zijn twee weken voorbijgegaan. Ik ben in de automatische piloot naar naar school gegaan, heb mijn huiswerk gemaakt, heb geleerd voor tentamens. Ik heb feestjes vermeden. Ik heb alles met een feestelijke sfeer vermeden.
Momenteel zit ik aan de eettafel met mijn boeken voor me. Milou zit op de bank een serie te kijken. Ik heb haar ook niet meer aangeraakt de afgelopen weken. Ik kon het gewoon niet opbrengen. Ze heeft het wel geprobeerd bij me, maar ik wees haar af met een stomme smoes. Ik weet niet wat het is, maar het lukt me gewoon even niet meer. Milou steunt me nog altijd, al wordt ze de laatste dagen wel wat afstandelijker. Ik snap haar ook wel. Ik heb haar totaal geen affectie getoond. Ik zou het moeten doen, maar het zit niet in me. Ik kan het niet forceren, ik wil het niet forceren. De Noah die ik vroeger was is weg, en ik weet niet of hij ooit nog terugkomt.
Zuchtend leg ik mijn pen neer en gooi mijn boek dicht.
'Gaat alles goed?' vraagt Milou terwijl ze opkijkt.
'Ik heb afleiding nodig' verzucht ik terwijl ik mijn samenvatting bekijk. Ik ben nu al drie uur zonder pauzes aan het samenvatten. Het enige wat er nu nog op mijn blaadje terechtkomt is nutteloze informatie.
'Kijk dan een film ofzo' zegt Milou. Ik schud mijn hoofd en sluit mijn schrift.
'Ik moet even naar buiten' zeg ik. 'Ik heb frisse lucht nodig.' Milou knikt en kijkt toe hoe ik mijn schoenen aantrek. Misschien moet ik haar meevragen.
'Wil je mee?' vraag ik dan aan Milou. Ze glimlacht en knikt. Vervolgens staat ze op van de bank en trekt haar schoenen en jas aan. Ik trek ook mijn jas aan en pak de sleutels van tafel. Dan verlaten we het appartement.
Buiten is het al donker. Het is ook redelijk koud buiten. Zwijgend lopen Milou en ik naast elkaar. Voorzichtig pakt Milou mijn hand vast. Ik bijt even op mijn lip voor ik onze vingers verstrengel.
'Gaan we hier nog uitkomen?' fluistert Milou.
'Wat bedoel je?' vraag ik.
'Je doet afstandelijk de laatste tijd' vertelt mijn vriendin. Dat wist ik ook al. 'Wil je nog wel met mij zijn?' Ik open mijn mond om antwoord te geven, maar wordt onderbroken door een jongen.
'Lekkere kont!' roept hij naar Milou. 'Hoeveel kost je? Is 150 genoeg?' Ik voel woede in me opkomen en ik laat Milous hand los.
'Praat verdomme niet zo over mijn vriendin!' sis ik naar de jongen waarna ik hem een klap geef.
'Noah!' roept Milou geschrokken. De jongen geeft me een klap terug.
'Kan ik er wat aan doen dat ze op een hoer lijkt' zegt hij.
'Hou je bek man!' roep ik. 'Ga naar de Wallen als je zonodig een hoer wilt! Praat nooit meer zo over haar.' Voor ik hem nog een keer kan slaan heeft Milou mijn arm vastgepakt en trekt ze me van de jongen weg. Hij lacht schamper.
'Loser' mompelt hij waarna hij wegloopt. Ik wil hem achterna gaan, maar Milou houdt me tegen.
'Laat hem' zegt ze. 'Hij is het niet waard.'
'Hij moet zijn bek houden' mompel ik. 'Wie denkt hij wel niet dat hij is?'
'Ik weet het.' Milou verstrengelt onze vingers. 'Maar laat hem gaan. Ik wil niet dat je hem aanvalt omdat hij mij een hoer noemde. Ik ben zulke opmerkingen wel gewend.'
JE LEEST
More Than One Night ~Night series~
RomanceDit is een spin-off van One Night. Je hoeft niet eerst One Night te hebben gelezen om dit te snappen, maar soms is het wel handig om dingen beter te kunnen begrijpen. Dit is het verhaal van Noah en Milou. Noah en Milou ontmoeten elkaar door het café...