{Noah}
Het gaat al iets beter. We zijn nu zo'n twee weken verder. Af en toe heb ik wel de neiging om iets te nemen, maar Milou houdt het goed in de gaten. Ik ben blij dat ze er voor me is. Zonder haar had ik het echt niet gekund.
'Noah' begint Milou. 'Waarom heb je je kleding alweer niet in de was gegooid?'
'Oh, sorry' mompel ik. 'Ik wist niet dat het er nog lag.' Milou knikt en gaat naast me op de bank zitten. Even later gaat ze met haar hoofd op mijn schoot liggen en zucht.
'Is er iets?' vraag ik haar.
'Ik ben gewoon een beetje moe' mompelt Milou. 'Dat is alles.' Ik knik en haal mijn hand door haar bruine haren heen. Al snel ligt Milou te slapen. Ik begrijp dat ze moe is. Ze doet zoveel de laatste tijd. Ze heeft bijna alle huishoudelijke taken op zich genomen. Ik zei nog dat het niet hoefde, maar ze stond erop. Volgens mij is ze bang dat ik terugval als ik te veel op me neem. Ze vindt dat mijn studie alleen op dit moment al zwaar genoeg is voor me. Ik heb het ook moeilijk, maar ik wil niet dat Milou hier onder gaat lijden. Ik wil niet dat zij dadelijk degene is met problemen.
Even werp ik een blik op de keuken. De vaat staat er nu al drie dagen en het stapelt zich alleen maar op. Alles is een puinhoop hier.
Voorzichtig sta ik op en leg Milou goed op de bank. Ik leg een dekentje over haar heen en loop dan naar de keuken waar ik begin met de afwas.
Ik ben diep in gedachten verzonken als er een telefoon afgaat. Ik kijk op en zie Milous telefoon op de eettafel liggen. Milou slaapt nog steeds, dus ik pak haar telefoon. Ze heeft een bericht van Tristan. Ik trek mijn wenkbrauw op en open hem.
[19.45]
Hey, ik wilde even zeggen dat ik het fijn vond gisteren. Bedankt xWat is dit in godsnaam? Ik scroll verder naar boven, naar eerdere gesprekken.
[zaterdag]
Hey, kan je langskomen vandaag? Ik heb het echt even nodig.[zaterdag]
Ja natuurlijk, ik kom eraanGaat ze vreemd? Ik leg haar telefoon weer weg en trek mijn schoenen en jas aan. Vervolgens loop ik het appartement uit.
In mijn auto zucht ik diep en start dan de motor. Tristan mag me dit haarfijn gaan uitleggen. Als hij Milou ook maar met één vinger heeft aangeraakt, vermoord ik hem.
Al snel kom ik aan bij het goede huis. Wanneer ik aanbel gaat de deur binnen een aantal seconden open. Timo staat in de deuropening.
'Hey Noah, lang niet gezien' zegt hij.
'Waar is Tristan?' sis ik.
'Binnen, hoezo?' vraagt Timo verbaasd. Ik duw hem aan de kant en loop verder naar binnen. In de woonkamer zie ik Tristan op de bank zitten.
'Hey Noah' zegt hij tegen mij.
'Jij vieze flikker!' roep ik. 'Wie denk je in godsnaam dat je bent?'
'Waar heb je het over?' vraagt Tristan terwijl hij opstaat.
'Nu niet zo schijnheilig doen!' zeg ik. 'Ik weet dat je míjn vriendin neukt!'
'Wat?' vraagt Timo verbijsterd. 'Gaat Milou vreemd?'
'Vertel jij het maar' zeg ik tegen Tristan.
'Milou wilde het zelf' zegt Tristan schouderophalend. 'Ze wilde dat ik haar gaf wat jij niet kan.'
'Lul niet!' snauw ik.
'Wat?' lacht Tristan. 'Dacht je nou echt dat Milou zit te wachten op een junk als jij?' Ik geef hem een harde duw waardoor hij een paar meter naar achter loopt.
'Ik kan er niks aan doen dat je vriendinnetje niet trouw is aan je' zegt Tristan. 'Je moet niet mij beschuldigen. Als er een lekker wijf met mij naar bed wilt zeg ik geen nee.'
'Praat niet zo over haar!' roep ik.
'Wat?' grinnikt Tristan. 'Jij weet net zo goed als ik dat ze gewoon een slet is die met iedereen naar bed gaat.' Ik schud mijn hoofd.
'Dat is ze niet' zeg ik. 'Ze zou dat nooit doen.'
'Oh, dus ze heeft geen seks gehad voor geld?' vraagt Tristan. Ik kijk hem verbaasd aan. Hoe weet hij dat?
Tristan lacht en schudt zijn hoofd.
'Je vraagt je zeker af hoe ik dat weet' zegt hij. 'Ik was die jongen. En ik kan je vertellen; ze heeft ervan genoten. Net zoals ze er nu van geniet als ik haar neem zoals jij nooit zal kunnen.'
'Waarom zou ze naar jou terugkomen als jij die jongen was?' vraag ik.
'Zoals ik al zei' begint Tristan. 'Je bent niet genoeg voor haar.'
'Flikker op' mompel ik.
'Waarom denk je anders dat jullie weken geen seks hebben gehad?' vraagt Tristan. 'Ze haalt er niks uit bij jou. Ze faket alles.'
'Tristan, zo is het wel genoeg' bemoeit Timo zich ermee.
'Oh, kom op' lacht Tristan schamper. 'Hij verdient de waarheid.' Ik schud mijn hoofd.
'Blijf voortaan met je gore poten van mijn vriendin af!' sis ik waarna ik hem hard in zijn gezicht sla. Vrijwel meteen slaat Tristan hard terug waardoor ik mijn evenwicht verlies en op de grond val.
Ik voel meerdere klappen mijn gezicht raken, maar het kan me niets meer schelen. Ik ben toch al alles kwijt.
'Tristan!' roept Timo. 'Kappen!' Niet veel later wordt hij van me af getrokken. Meteen sta ik op en loop het huis uit.
Het ene na het andere glas zet ik met een klap op de bar. Milou belt me keer op keer, maar ik negeer het. Ik wil haar niet spreken. Ik heb net ook een pilletje genomen. Ik wil geen pijn meer voelen. Het voelt alsof ik recht in mijn hart ben gestoken. Ik kan het gewoon niet meer.
JE LEEST
More Than One Night ~Night series~
RomanceDit is een spin-off van One Night. Je hoeft niet eerst One Night te hebben gelezen om dit te snappen, maar soms is het wel handig om dingen beter te kunnen begrijpen. Dit is het verhaal van Noah en Milou. Noah en Milou ontmoeten elkaar door het café...