{Milou}
Vermoeid open ik mijn ogen. Ik lig tegen Noah aan. Zuchtend krabbel ik overeind en wrijf even in mijn ogen. Het is pas zeven uur 's ochtends. Ik kijk naast me en zie Noah liggen met zijn ogen nog gesloten. Zijn donkere haren zitten door de war en zijn mond hangt een klein stukje open. Glimlachend bekijk ik hem voor ik mijn telefoon pak. Ik heb een aantal berichten, maar het is niks belangrijks.
'Milou?' hoor ik Noah mompelen. Ik leg mijn telefoon weer weg en kijk hem aan. 'Kom hier.' Ik kruip weer tegen hem aan waarna hij zijn armen om me heen slaat.
'Ben je al nuchter?' grinnikt Noah terwijl hij zijn vingers door mijn haren haalt.
'Ja' zeg ik. 'Heb ik erge dingen gedaan?' Noah schudt zijn hoofd en drukt een kus op mijn voorhoofd.
'Ik ben echt moe' verzucht ik. 'Ik wil de rest van de dag mijn bed niet meer uitkomen. Ik moet ook nog werken.'
'Ik kan wel voor je werken vandaag?' stelt Noah voor. 'Dan kan jij uitrusten.'
'Dankje' glimlach ik terwijl ik hem een kus geef. Noah zet zijn tv aan en start Netflix op. Hij zet een of andere film op en pakt dan zijn telefoon. Hij zucht diep als hij zijn WhatsApp gesprekken opent.
'Ik word hier helemaal gek van' zucht hij. Ik kijk hem vragend aan. 'Zo'n meisje Layla valt me de hele tijd lastig. Ze denkt dat we iets hebben of zo.'
'Blokkeer haar gewoon' zeg ik simpel. Noah knikt en blokkeert haar waarna hij zijn Snapchat opent. Er zijn aardig wat snaps van het feest. Zo te zien was bijna iedereen er. Vroeger ging ik eigenlijk nooit naar die feestjes. Eigenlijk pas sinds Hayley Ethan kent. Normaal bleef ik altijd thuis. De enige feestjes waar ik naartoe ging was van familie.
'Ik was echt te ver' mompel ik.
'Misschien een beetje' lacht Noah. Ik zucht en leg mijn hoofd tegen zijn borstkas aan. Ik vraag me af of Noah me ooit officieel gaat vragen. We hebben niks, maar we slapen regelmatig bij elkaar en we hebben aan elkaar toegegeven dat we elkaar leuk vinden. Misschien wilt hij wel helemaal niks en gebruikt hij me gewoon.
'Milou' begint Noah. 'Is er iets?'
'Nee' antwoord ik snel. 'Nou ja... Ik moet maar eens naar huis.' Snel stap ik uit bed en trek mijn normale kleding weer aan.
'Nu?' vraagt Noah verward. 'Het is net zeven uur geweest.'
'Ja, ik ga ontbijten met mijn ouders' lieg ik.
'Wil je niet eerst douchen of zo?' Ik schud mijn hoofd.
'Doe ik thuis wel' zeg ik en ik pak mijn telefoon die ik in mijn zak stop.
'Moet ik je brengen?' vraagt Noah dan. 'Je bent hier ook achterop mijn fiets gekomen.'
'Ik loop wel' glimlach ik zwak en met die woorden loop ik zijn kamer uit.
'Milou' hoor ik Noah zacht zeggen als ik onderaan de trap sta. Hij komt ook naar beneden lopen. 'Heb ik iets verkeerds gedaan?'
'Nee' mompel ik. 'Ik moet gewoon gaan.' Ik druk een snelle kus op zijn lippen en verlaat dan zijn huis. Buiten is het koud, dus ik loop stevig door. Ik voel me zo stom. Waarschijnlijk wilt hij gewoon niks. Waarom zou hij me anders nog niet hebben gevraagd? Ik dacht dat hij mij ook leuk vond. Misschien draait het bij hem alleen om de seks. Ik zucht diep en bel Hayley.
'Met Hayley' hoor ik haar op een slaperige toon zeggen.
'Hayley' mompel ik. 'Ik... ik weet niet wat ik moet doen.'
'Milou?' vraagt Hayley. 'Wat is er?'
'Noah...' breng ik uit terwijl ik een traan over mijn wang voel rollen.
JE LEEST
More Than One Night ~Night series~
RomansaDit is een spin-off van One Night. Je hoeft niet eerst One Night te hebben gelezen om dit te snappen, maar soms is het wel handig om dingen beter te kunnen begrijpen. Dit is het verhaal van Noah en Milou. Noah en Milou ontmoeten elkaar door het café...