{Milou}
Zuchtend sla ik het dekbed van me af. We zijn inmiddels een aantal weken verder. Tussen Noah en mij zit alles momenteel goed. Hij gaat nog steeds veel met zijn nieuwe vrienden om, maar hij komt niet meer om acht uur 's ochtends pas thuis. Af en toe komt hij wel wat aangeschoten thuis, maar daar kan ik wel mee leven. Ik ben allang blij dat hij de drugs achterwege laat.
'Hoe laat is het?' mompelt Noah als hij merkt dat ik uit bed stap.
'Bijna acht uur' antwoord ik. 'Ik moet om tien uur op school zijn. Moet jij er niet uit?'
'Mijn lessen vervallen vandaag' zegt hij. 'Die docenten gaan staken of zo.'
'Geluk' mompel ik. 'Ik heb twee lessen vandaag.' Noah knikt en draait zich dan nog een keer om.
Ik loop de badkamer in en stap onder de douche. Genietend sluit ik mijn ogen als de warme stralen mijn huid raken. Niets gaat boven een warme douche 's ochtends. Wanneer ik mijn haar en lichaam heb gewassen stap ik onder de douche vandaan en sla een handdoek om mijn lichaam. Met een andere handdoek droog ik mijn haar af om het vervolgens volledig droog te föhnen. Ik haat het om met nat haar naar buiten te gaan. Bovendien gaat het dan pluizen, en dat is wel het laatste waar ik zin in heb.
Snel doe ik wat make up op en doe mijn bruine haren in een staart waarna ik naar de slaapkamer loop. Ondanks dat Noah nog in bed ligt, doe ik de gordijnen open. Anders zie ik echt niet wat ik aantrek.
'Milou' verzucht Noah. Ik grinnik en open mijn kledingkast. Ik laat mijn handdoek op de grond vallen en trek snel mijn ondergoed aan.
'Het is dat je naar school moet' zegt Noah. Ik kijk om en zie hem naar me kijken.
'Zou het warm worden vandaag?' vraag ik hem waarop hij zijn schouders ophaalt.
'Volgens mij tien graden' antwoordt hij. Ik knik en besluit een trui aan te trekken.
'Zal ik ook ontbijt voor jou maken?' vraag ik hem. Hij glimlacht en knikt. 'Wat wil je?'
'Doe maar hetzelfde als jij' zegt hij. Ik knik en verlaat dan de slaapkamer.
In de keuken pak ik twee kommetjes en vul die met wat yoghurt en cruesli. Bij Noah doe ik er nog een beetje suiker in, aangezien hij het anders veel te zuur vindt. Ik zet ook wat thee en net als ik klaar ben komt Noah de slaapkamer uit, slechts gekleed in zijn boxer. Samenwonen is echt geweldig op zulke momenten.
'Je bent echt een schat' zegt Noah waarna hij een kus op mijn wang drukt en aan de eettafel gaat zitten.
'Tot hoe laat heb je school vandaag?' vraagt Noah dan.
'Eén uur' antwoord ik. 'Dus ik ben op tijd weer thuis. Is het goed als ik jouw auto gebruik?'
'Als je er geen ongelukken mee veroorzaakt wel' zegt hij met een grijns op zijn gezicht. Ik rol met mijn ogen, waarna ik lach. Ik ben een keer tegen een paaltje aangereden met zijn auto. Toen zat er een kras in. Dus sindsdien pest Noah me ermee.
'Ik zal goed om me heen kijken als ik parkeer' zeg ik. Noah knikt lachend.
'Soms vraag ik me af hoe jij je rijbewijs hebt gekregen' zegt hij. 'Ik denk dat die vent je gewoon mooi vond.'
'Hé, ik kan prima rijden' zeg ik, zogenaamd beledigd. Ik geef toe dat Noah beter kan rijden dan ik, maar hij heeft tenslotte ook langer zijn rijbewijs. En als het aan jongens ligt kan geen enkel meisje autorijden.
'Je haar zit leuk zo' zegt Noah plotseling. 'Je draagt het bijna nooit in een staart.'
'Meestal werkt mijn haar niet mee' vertel ik. 'Dus dan heb ik geen zin om er iets mee te doen.' Noah knikt begrijpend en haalt even zijn hand door zijn bruine haren.
Snel eet ik mijn ontbijt op en pak dan mijn telefoon. Ik heb geen spannende berichten gekregen. Alleen wat snaps.
'Ik moest vandaag toch koken?' vraagt Noah. Ik knik.
'Oke, komt goed' zegt hij.
Ik zet onze ontbijtspullen in de keuken en loop dan naar de badkamer waar ik mijn tanden poets. Ook Noah komt de badkamer in. Hij zet de douche aan en komt dan achter me staan waarna hij zijn lippen kort mijn nek laat raken.
'Noah' mompel ik, met mijn mond vol tandpasta. 'Niet doen.' Hij grinnikt even en trekt dan zijn boxer uit waarna hij onder de douche stapt.
Ik spoel mijn mond met water en wil net de badkamer verlaten, tot ik Noah hoor zingen. Ik schud lachend mijn hoofd als het steeds valser word.
'Ik ga, oke?' zeg ik tegen hem. 'Ik zie je vanmiddag.'
'Oke, tot vanmiddag' zegt Noah. 'Ik hou van je.'
'Ik ook van jou' glimlach ik waarna ik de badkamer uitloop.
Ik raap snel al mijn spullen bij elkaar en verlaat dan het appartement.
In de auto zet ik een playlist op. Het is maar een kwartiertje rijden naar school, maar ik heb echt een hekel aan de radio. Of althans, de reclames daarop. Ik wil gewoon ongestoord naar muziek kunnen luisteren.
Ik heb ondertussen wel een aantal vrienden gemaakt. Het is niet alsof ik ze elke dag na school wil zien, maar ze zijn wel aardig. Af en toe ga ik wel eens naar een feestje met ze. Het studentenleven is echt precies zoals ik het me had voorgesteld; zuipen, feesten en af en toe studeren. Veel studenten hebben ook elke week een ander in bed liggen. Aangezien ik Noah heb is dat niet voor mij. Ik heb er ook geen behoefte aan. Noah is alles wat ik wil.
'Heey, Milou!' Ik kijk op en zie Evi al zitten. Ik glimlach en ga naast haar zitten.
'Is de rest er nog niet?' vraag ik haar, waarop ze haar hoofd schudt.
'Zoals altijd, zijn ze laat' zegt ze. 'Stella komt helemaal niet. Zij had geen zin.' Ik knik en haal mijn boek uit mijn tas. Wanneer Luna het lokaal binnenloopt kijk ik op en glimlach klein naar haar. Zowel Hayley als Ethan weten niet dat ze bij mij in de klas zit met bepaalde vakken. Noah en ik hebben besloten om ze dat niet te vertellen. Het is beter voor ze. Anders zou Hayley me doodgooien met vragen over haar.
'Milou, wat vind je van hem?' Evi laat me een foto van een jongen zien. Het is Timo, een vriend van Noah.
'Hij is niet lelijk' zeg ik schouderophalend. 'Hoezo? Zie je hem zitten?'
'Nou, hij vraagt of ik vrijdag meega naar een feestje' zegt ze. 'Maar ik twijfel. Volgens mij is hij een beetje een player. Hij is toch bevriend met Noah?'
'Ja, maar ik ken Timo verder niet echt' leg ik uit. 'Maar naar een feestje gaan met iemand kan toch geen kwaad? Al is hij een player, dan zijn er nog genoeg andere mensen op dat feestje.'
'Ja, daar heb je gelijk in' zegt Evi. 'Ik ga wel gewoon.' Ik knik en pak mijn telefoon. Noah heeft me een bericht gestuurd.
[09.56]
Ik heb de vaat weggewerkt en gestofzuigd. Ben je al trots op me?😊[09.57]
Heel trots. Nu het eten nog vanavond😘[09.57]
Ik moet eerst bijkomen van al dat opruimen en schoonmaken[09.58]
Kansloos...[10.00]
Tja, dat is het leven...[10.00]
Ik moet gaan. Ly😚Ik leg mijn telefoon weer weg en open dan mijn boek. Ik hoop dat deze les een beetje interessant is, anders ga ik echt in slaap vallen.
JE LEEST
More Than One Night ~Night series~
RomanceDit is een spin-off van One Night. Je hoeft niet eerst One Night te hebben gelezen om dit te snappen, maar soms is het wel handig om dingen beter te kunnen begrijpen. Dit is het verhaal van Noah en Milou. Noah en Milou ontmoeten elkaar door het café...