Fiqkal dan Faiqkal dengan segera memberi eye contact terhadap orang bawahan mereka sebelum ..
" WHAT ?! Dia ada kat mansion kau ke ? " ujar Adelisha .
" Jappp ~ Lia rasa Lia kenal siapa 'sekuntum mawar' tu . " sampuk Edulia .
Zascheus , Bella , Kaleeja , Iqbal dan Firdaus saling berpandangan seketika sebelum memandang ke semua anak anak mereka yang ada disitu .
" Aleia tak tahu ayahanda , ummi . " ujar Aleia lalu menyiku kakak kembarnya , Ellyvia .
" Via pun tak tahu ayahanda , ummi." ujar Ellyvia yang mendukung adik lelaki bongsunya .
" Alqram ? Aqziz ? " soal papa mereka , Firdaus dengan tegas .
Kedua duanya menggelengkan kepala .
Namun jauh di lubuk hati Alqram dan Aqziz berkata uhh selamat !
Diarina , isteri Zascheus menyampuk dengan perbualan mereka sejak dari tadi rasanya dipulaukan oleh mereka untuk seketika .
" Ohh , nampaknya kesemua cucu cucu keluarga Khai Lee Mikael yang ada dekat sini kena tinggal dekat Malaysia la kecuali keluarga Khai Lee Mikael yang dah lama tinggalkan dunia mafia . " ujarnya.
" Tapi macam mana dengan korang dekat sana nanti along ? Tak kan lah nak suruh semua dorang ni tinggal kat Malaysia ? Tu.. Anak kakak tu siapa yang nak jaga ? " ujar Zascheus cuba membantah .
" Nak buat macam mana Scheus ? Dah terang lagi bersuluh kan yang dorang dorang semua ni ada 'tugasan' yang kena dilakukan dekat sini . " ujar Firdaus dengan nada yang menyindir .
" But papa .. Fiqkal rasa kena bincang dulu dengan Nadya . Kalau kita buat keputusan tanpa Nadya , bukankah ia akan menyusahkan Nadya nanti ?"
" Scheus ? " tegur Bella ." Apa pun keputusannya kita kena berbincang dengan Nadya . Lagipun korang mesti masih ingatkan surat wasiat ayahanda dan bonda dulu ? " ujar Zascheus dengan menekankan sedikit surat wasiat yang diwasiatkan oleh Khai Lee Mikael suatu tika dahulu .
Lama keadaan di ruang tamu itu sunyi sebelum Ellyvia mengeluarkan suaranya untuk memecahkan kesunyian di ruang tamu itu .
" Errr .. Sekarang dah pukul 5 petang . Bila nak makan ? Perut Via dah 'meminta' . Arrayan pulak tertidur . "
Mereka memandang Ellyvia sebelum ..
" Ohhh , maafkan mak lang sebab terlupa pasal makan petang keluarga kita. " ujar Diarina .
" Sejuklah lauk pauk tu , Rina . " sindir suaminya , Zascheus .
" Sejuk ke tak sejuk ke , Scheus .. Salah kau juga . " bidas Firdaus pula .
Aleia dan sepupu sepupunya lain sudah berlari anak memasuki ruangan makan lalu diikuti oleh ibu bapa mereka .
Di ruangan makan rumah Zascheus penuh dengan tawa dan gurauan anak anak buahnya . Rasa terhibur pulak dia petang ini ...
" WHAT THE HECK GIRL ! Macam mana dia boleh keluar ? Hehh ! Tak boleh jadi ni . " ujar seorang lelaki tua yang dikelilingi dengan 6 orang gadis murahan .
" Habis , nak buat apa boss ? " soal anak buahnya merangkap orang kanannya .
" Batalkan semua urus niaga kita dengan kumpulan Barbolies . "
" Tapi boss sendiri tau kan apa nasib kita kalau urus niaga kita dibatakan ? "
" Barbolies pun takut dengan LeeSha Mambang apa tah lagi dengan Black Mambang . Kau kena ingat kalau LeeSha Mambang ada , Black Mambang pun ada dan yang paling penting kau kena ingat LeeSha Mambang yang tolong kita dulu . " ujarnya .
YOU ARE READING
LeeSha Mambang
ActionSeorang gadis yang memiliki segala apa yang orang lain tak miliki . Gadis berkacukan Indonesia yang memang pantang dicabar dek kerana sifatnya lain dari gadis yang lain . Kau silap sikit kau jumpa neraka . Dialah Erisha Ezel Nadya , gadis yang perna...