LM 7 ✔

2.1K 102 4
                                    

Shane memandang tajam ke arah Carlisto yang memeluk badan sambil tersengih sengih memandangnya sejak dia diwasiatkan oleh papanya , Darwish supaya berkhawin dengan anak ketiga keluarga Khai Lee .

Carlisto menepuk nepuk bahu Shane dengan senyuman mengejek sebelum melabuhkan punggungnya di hadapan Shane .

" Lawalah orang tu nak khawin . Lawa lagi bakal bini dia . Dahla ayu . Cun lagi tu . Ada darah mafia tapi orangnya lembut . Sepadan sangat dengan orang dingin tahap nak mampus tu . " perli Carlisto dengan wajah kebudak budakkan .

" Kau. " ujar dengan nada yang agak kasar . Tiada satu pun senyuman yang terukir di bibir sejak kejadian 2 tahun yang lalu .

Shane memandang frame yang terletaknya gambar anak ketiga keluarga  Khai Lee . Luar jangkaan Carlisto , Shane sudah tersenyum manis saat melihat wajah bakal isterinya yang tika itu memakai baju graduasi .

Carlisto menggelengkan kepalanya melihat olahan Shane yang macam cacing kepanasan menyembunyikan senyumannya. 

" Aku tau bro , kau suka budak tu . Tapi kau kena ingat , latar belakang bakal bini kau tu . Ada sesuatu yang uncle Khwani sembunyikan . " ujar Carlisto lalu menyilangkan kakinya .

" Perluke tanya uncle tentang budak tu ? Lagipun kita sendiri tahu kan yang budak ni adik dan kakak kepada dua budak yang kau cari tu ."

" Itu aku tahu . Tapi kau tak rasa pelik ke dengan latar belakang dorang tu ? Nama yang ada cuma dua orang je dan dua lagi di'lock  . Apatah lagi dengan latar mak ayah dorang . "

" Hfft! Tu la yang aku tengah fikirkan sekarang . Tak kan lah keluarga Khai Lee tu misteri sangat ? Dulu papa cakap , biar uncle Khwani yang terangkan segalanya lepas aku jadi King tapi uncle Khwani macam sengaja lewatkan pertabalan tu . "

" Entah . Mungkin lepas kau dah merisik budak tu kot ? Tak kan lah kita balik Malaysia lagi ? "

" Mungkin . Tapi kenapa ehh nak kena dekat Malaysia ? "

" Oii , bengong ! Kau sendiri tahu kan budak tu ..."

Carlisto menghentikan bicaranya lalu tersenyum nakal . Shane memandang sepupunya itu seolah olah ingin membunuhnya .

" Haaa ? Budak tu apa ? "

" bakal bini kau .. " ujarnya dengan kening yang sedikit terjongket keatas .

Shane lalu membalingnya dengan bantal sofa yang berwarna merah tepat kearah mukanya .

" Ehem! Bro. " ujar seseorang .

Shane memalingkan mukanya kearah tangga lalu diikuti dengan Carlisto yang sudah berhenti dari ketawa .

Shane mengangkat keningnya .

" Relaksss . " ujar lelaki yang berbadan sasa sama seperti Shane dan Carlisto .

" Asal ? Lemau je aku tengok macam biskut . " ujar Carlisto .

" Tadi aku dengar yang korang sebut nama keluarga Khai Lee kan ?" ujarnya .

" A' a. Kenapa ?" ujar Shane dingin.

" Kenapa ?" ujar Carlisto pula .

" Korang tau pasal keluarga tu tak ?"

Carlisto mengangguk namun Shane hanya diam tidak berkutik . Dingin sikapnya tika itu!

" Korang hanya tau setengah je .Tapi aku tahu semuanya . " ujarnya dengan mimik muka yang tidak lekang dari riak cerianya .

" Cerita sikit ." ujar Shane dengan kedudukan yang masih sama .

LeeSha Mambang Where stories live. Discover now