"WHAT ? Are you kidding me Nadya ? " ujar Faiqkal secara mengejut.
Kesemuanya serentak memandang Faiqkal yang berada dihujung meja itu .
" Yes. Kau ada nampak aku main main ? " sahut Nadya tanpa basa basi .
" No way! Faiqkal tak nak okay . Faiqkal nak duduk dekat Malaysia! Siapa yang nak protect Nadya bila Faiqkal pergi Aussie ? "
Nadya tersengih. Alahai ... Abangku ini , bengap sungguh otaknya!
Ehh , bukan selama ni memang bengap ke apa ?
Fiqkal menepuk dahinya . Faiqkal ni. . Asal otak kau lambat sangat berfungsi ?!
" Faiq . . Aku suruh kau pergi sana bukannya suruh kau menetap kat sana terus! Tapi mission! Mission kau. " ujar Nadya lembut namun keras ayatnya .
Alviayan Mambang tersenyum . Bersyukur!
" Kakak .. Nasib baik bukan kita kan ?" ujar Alea tersenyum bahagia.
Ellyvia menjelingnya. Dik ,bukan setakat gembira ja , rasa nak terjun bangunan je pun ada!
" Kau bahagia sangat ni kenapa Lea ? " ujar Alqram sambil menongkat dagunya.
Alea tersenyum menampakkan lesung pipinya. Namun dihatinya begitu sayu sekali bila teringatkan ibu dan ayahnya yang terlibat dalam letupun di Dewan Mambang semalam . Mayat pun tidak dijumpai . Hebatkan musuh mereka ?
" Jangan terlalu sedih sangat Lea . Kita akan balas juga bila tiba masanya . Take your time! Buat praktis banyak banyak dekat diri sendiri dan anak buah kau . Kau pun sama Via. Kau tau apa yang Lea rasa. Mustahil kalau kau tak rasa , sebab jiwa kau dan jiwa dia sama . " ujar Aqziz tenang .
Alqram disebelah menjeling adik kembarnya . Pandai savage orang punya hati ya ?
Aqziz perasaan jelingan tersebut . Namun dibiarkan saja malas mau berdebat dengan Alqram terlebih makan rumpai laut itu .
" Ingat apa mission korang tadi . Jangan jejaskan walau apa pun yang berlaku . Bila mission terjejas tu bermaksud korang memang tak kan selamat. " sampuk Fiqkal dengan memberi amaran yang keras terhadap mereka .
Mission kali ni lebih penting dari apa yang lebih penting. Saved child is nothing but saving a people like piggy is impossible!
" Lisha ? Sistem kita macam mana sekarang ? Semua okay ? " soal Nadya .
Adelisha memandang Nadya dengan riak terkejut . Bukan apa , sebab tadi dia sibuk bermain tangan dengan laptopnya. Cehh! Dasar workholic .
" Easy my answer ... Not! " ujar Adelisha tenang .
" You not kidding we ? " ujar Edulia yang agak terkejut dengan jawapan dari Adelisha tadi.
" Orang tu cuba hacked sistem kita kak. Tapi nasib baik Bryan pandai menghacked balik laptop orang tu. Sudah tiga kali benda ni berlaku . Since you masih ada dekat lokap lagi Dya. " kata Adelisha tenang seperti air namun tumpuannya tidak lekang dari laptopnya .
" Hmm . Tak apa biarkan saja. Botak! " ujarnya lalu memanggil Botak .
" Kenapa boss ?" ujarnya tenang.
" Kau bagi tau Bryan orang kanan Alea dan Ellyvia suruh dia biarkan orang tu godam sistem SNM or EEN . You know what I want ?" arah Nadya dengan tegas .
Apa dia takut bila sistem itu digodam ? Dia bukan sebodoh itu untuk membiarkan orang jahanam mencerobohnya.
" Al? Kau dah siasat siapa laki aku tu ? I'm confius with her . He like 90% Zarrliq Nathan . "
YOU ARE READING
LeeSha Mambang
AçãoSeorang gadis yang memiliki segala apa yang orang lain tak miliki . Gadis berkacukan Indonesia yang memang pantang dicabar dek kerana sifatnya lain dari gadis yang lain . Kau silap sikit kau jumpa neraka . Dialah Erisha Ezel Nadya , gadis yang perna...