Nadya menapak kaki ke dalam kilang 45 itu . Suasana sunyi dan tenang . Barangkali seperti tiada apa apa yang berlaku didalam kilang 45 itu .
Dushh
Dushh
Dushh
Bunyi tembakan itu menarik perhatiannya . Ternyata Botak dan Ilasya berserta anak anak buahnya sedang membereskan Barbolies yang ada di luar .
Jessbell! I remember you .
" Banyak juga anak kau ya ? Tapi tak sehebat anak aku punya . Bodoh! Hahaha" ujarnya dengan tawa yang kesinisan sebelum menghampiri orang orangnya .
" Semua dah settle ? " ujarnya .
" Luar sudah . Dalam sudah , cuma yang kat dalam tu susah sikit nak settle sebab anak Barbolies tu boleh tahan jugak . " sahut Botak .
Ilasya hanya tersenyum manis . Malam malam cenggini pun nak lagi senyum senyum . Sepak kang!
" It's okay . Biarkan Reggie yang uruskan. Lagipun Anggie ada juga ikutkan ? " ujar Nadya tegang .
" Ada . Tiga orang kuat ayahanda ada ikut sekali sebab Botak kata kau nak semua orang turun padang. " balas Ilasya .
" Hmm . Berpecah! " tegasnya . Cukup membuatkan anak anak buahnya itu beratur mengikut cikgu training mereka sendiri .
1000 orang di belakang Ilasya . 1000 orang lagi di belakang Botak .
1500 orang lagi pulak ada didalam 500 orang lagi pulak diletakkan bersama Alqram dan 500 orang lagi pulak diletakkan bersama Aqziz. Senang cerita semuanya ramai dalam lingkungan 5000 macam tu . 3000 orang dari LeeSha Mambang dan 2000 orang lagi dari ayahanda , Zascheus .
LeeSha Mambang ada pertambahan anak buah sejak bulan lepas lagi .
" Pecah lagi! Then , pergi ke tempat masing . Kilang ni besar . Aku nak korang terbahagi kepada 15 kumpulan . " arah Nadya tegas .
Semuanya bergerak mengikut arahan yang telah diarahkan Nadya.
" Boss . 500 orang dari anak buah Ayahanda dah tumbang. Sekarang ni kita cuma tinggal 4000 orang saja lagi bermakna 2000 orang ada diluar. 1500 orang didalam . 500 orang lagi bersama Alqram dan 500 orang lagi bersama Aqziz . So , boss tak nak orang follow boss ?" ujar Botak tenang .
" Enough! Tak payah sibukkan yang dah tumbang. Kejap lagi bantuan penyelamat Robot Alqram sampai. Aku nak tanya , semua tempat clear ? "
" Clear! Dekat tempat Al dan Aq pun clear cuma boss kena hati hati. Barbolies nama saja gangster tapi konco dia bukan main banyak . " ujar Ilasya yang memandang Ipad berwarna silver itu .
" Banyak ? Berapai ramai?" soal Nadya .
" Dalam lingkungan 8000 macam tu . Tapi kita dah tumbang 3000 . Cuma 3000 orang tu berkawal di lokasi anak dan sepupu boss ditahan. " sambung Ilasya lagi .
" Never mind! Gerak sekarang . " arah Nadya .
" Baik Boss!" ujar mereka semua dengan lantang .
Alqram memandang Aqziz yang baru saja dijumpainya . Penat sungguh! Kau mana mampu lawan 2000 orang sekali gus ?
Aqziz melihat pena hologram itu . Nadya sedang menuju ke lokasi mereka. Dia tersenyum!
" Bersedia semua! Boss besar dah dekat. " ujar Aqziz .
Alqram memandang Aqziz dengan lemah . Sungguh dia tiada tenaga! Cepatlah ... Nadya .
Nadya tersenyum bangga melihat Alqram dan Aqziz yang sudah kepenatan itu.
YOU ARE READING
LeeSha Mambang
ActionSeorang gadis yang memiliki segala apa yang orang lain tak miliki . Gadis berkacukan Indonesia yang memang pantang dicabar dek kerana sifatnya lain dari gadis yang lain . Kau silap sikit kau jumpa neraka . Dialah Erisha Ezel Nadya , gadis yang perna...