Dengan sekali lafaz saja , Nadya telah digelar menjadi seorang isteri kepada seorang lelaki yang bernama Shane . Senyumannya tidak pernah lekang dari bibir walaupun sudah penat melayan para tetamu yang datang .
Shane mendukung Rayden dan mendampingi isterinya , Nadya . Nadya memandang Shane dengan lama .
Senyuman tipis dihadiahkan . Hatinya kuat mengatakan bahawa lelaki yang dihadapannya sekarang ialah orang yang sama .
" Mummy .. Bila mummy nak ambil Rian ? Ayden rindu Rian " ujar Ayden dengan pelat .
" Bulan depan kita ambik Rian balik " ujar Nadya lembut lalu mengambil Ayden dari dukungan Shane .
Shane terkaku sebentar dengan kelakuan Nadya yang agak kasar ketika mengambil Ayden dari dukungannya .
Nadya beredar meninggalkan Shane yang masih kaku itu .
Carl yang melihat sepupunya yang terkaku disitu lalu menyikunya . Kening Carl terangkat angkat memandang wajah Shane yang putih .
" Kasar. Aku suka. " ujar perlahan tetapi nadanya dingin .
" Kau jangan nak hukum dia . Kau kena ingat sikit yang anak kau seorang tu dalam kawalan Linkess " ujar Carl perlahan .
Shane tersengih .
" Hukum ? May be yes ? May be not ? Up to me . "
Carl mencubit perut Shane dengan kemas . Terbeliak juga mata Shane dengan cubitan kemas Carl . Bukan main lagi cubitan dia!
" Shane . Jangan sakiti hati dia yang dah lama sakit . Kau tau tak sekarang ni dia suruh budak budak dia cari identiti sebenar kau ? "
" Identiti aku ? Untuk apa pulak ."
" Dia cari Zarrliq . Suami dia yang dah lama mati tuu . " ujar Carl dengan menekan sedikit perkataan 'mati' agar Shane sedar dari kebodohannya .
Aqziz membaca satu persatu maklumat tentang lelaki bernama Shane . Tiada satu pun yang tertinggal . Malah , Ilasya juga mencatatnya didalam stickynote lalu dilekatkan di papan putih.
Alqram membantu Botak menyemak segala maklumat mengenai Carl . Tiada satu yang terlepas .
Tringgg!!
Isyarat berwarna lampu kuning bergema didalam bilik bawah tanah Mansion Nadya . Mereka saling berpandangan antara satu sama lain . Kerja kerja yang telah dilakukan sebentar tadi dihentikan .
Ilasya segera menutup bilik arkib dengan Spinner . Kini , kesemu mereka duduk di meja makan bilik bawah tanah dengan nada gurauan . Bimbang mereka jika YellowMambang tahu apa yang mereka lakukan .
Uhuk uhuk
Bunyi batuk dari sebalik batu Gold itu membuatkan mereka semua terhenti seketika.
Terkelu juga mereka . Bunyi batukan itu seperti lain . Tidak sama dengan batukan yang mereka dengar dari YellowMambang. Seperti seseorang yang tengah menahan sakit .
Ilasya mengambil sepucuk pistol berwarna unggu lalu disisipkan ke dalam poket seluar jean .
Alqram , Aqziz dan Botak juga turut mengikut langkah Ilasya dengan bebekalkan sepucuk pistol masing masing .
" Kau siapa ? " soal Ilasya dari sebalik Batu Gold itu . Pistol sudah dikeluarkan dari poket dan hanya menanti untuk menarik picu pistol saja lagi .
" Kauu Syaa ? "
" Ya , aku . Kenapa ? Dan kau pulak siapa ? " soal Ilasya semula .
" Aku Ridzuan . Adik tiri Zarrliq . " ujarnyaa .
YOU ARE READING
LeeSha Mambang
ActionSeorang gadis yang memiliki segala apa yang orang lain tak miliki . Gadis berkacukan Indonesia yang memang pantang dicabar dek kerana sifatnya lain dari gadis yang lain . Kau silap sikit kau jumpa neraka . Dialah Erisha Ezel Nadya , gadis yang perna...