Hana berjalan menuju ke bus stop untuk pulang ke rumah. Sementara menunggu bus stop tiba, sempat dia melihat kembali loket Taehyung itu. Memang dia bercadang untuk berikan pada Taehyung tadi tetapi Taehyung asyik larikan diri darinya. Terpaksalah dia bagi esok.
"Cantiknya. Mesti someone special yang bagi ni." kata Hana yang masih membelek-belek loket itu.
"Ehem"
Kedengaran suara seseorang berdehem padanya. Hana mendongak memandang empunya suara. Jaewon.
Jaewon memasukkan tangan ke dalam jaketnya lalu melabuhkan punggung disebelah Hana. Sempat dia mengerling pada loket di tangan Hana. "Tu bukan loket Taehyung ke?' desis hati Jaewon memandangkan dia pernah ternampak Taehyung menyimpan loket itu di dalam poketnya beberapa hari yang lalu.
Hana memandang Jaewon dengan pandangan kosong. Kenapa tiba-tiba datang sini? Bukankah selalu Jaewon diambil oleh Ilhoon?
"Awak mesti pelikkan kenapa saya tunggu dekat sini?" soal Jaewon yang sedang memandang beberapa orang kanak-kanak yang sedang bermain di hadapannya. Hana menganggukkan kepalanya.
"Hyung saya sakit sebab kena pukul semalam. Sebab tu saya kena balik sendiri hari ini." terang Jaewon.
Hana menelan air liurnya. Ya, semalam Ilhoon dipukul dan ditikam oleh seorang namja sebelum dia terserempak dengan Jaewon. Hana memandang loket di tangannya. Firasatnya kuat mengatakan bahawa namja itu ialah Taehyung.
"Hyung saya ada kacau awak lagi ke lepas break?" soal Jaewon memecah kesunyian antara mereka. Hana angguk lambat-lambat. Entah mengapa dia rasa bersalah untuk mengaku tentang kelakuan Ilhoon yang makin menjadi-jadi pada Jaewon.
Jaewon tersenyum lalu dia memegang tangan mulus Hana. Hana tersentak dengan perbuatan Jaewon lantas dia memandang wajah comel Jaewon.
"Saya akan cuba protect awak dari Ilhoon okay? Awak jangan takut ya." ujar Jaewon. Nampak keikhlasan Jaewon dari anak matanya yang bersinar.
Hana mengangguk perlahan. Dia agak tersentuh dengan kata-kata Jaewon itu. Jaewon masih lagi memegang tangan kiri Hana. Hana pula hanya membiarkannya sahaja.
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡"Omo! Eotteokhae?!"
Taehyung menggeledah beg sandangnya. Apa lagi yang dia cari? Confirm lah loket kesayangannya itu. Taehyung memeriksa blazernya pula. Tiada.
Taehyung meramas rambutnya. Macam mana dia boleh hilang loket dari mendiang appa nya? Itu sahaja lah satu-satunya barang pemergian yang dia dapat dari appa nya sebelum beliau meninggal.
Taehyung memandang keluar tingkap. Pasrah lah macam ni. Dia mencebik lalu mengeluarkan telefon pintarnya.
KaTalk! KaTalk!
YOU ARE READING
#1 the truth untold [ C ]
Fanfiction" You Know That I Can't. Show You Me, Give You Me. Once Again I Put On A Mask So You Won't See How Devastating I Am Underneath. But I Still Want You. " " Now I'm Torn Apart. Will You Fade? I'm So Afraid. That You Will Leave Me Once More In The Very...