Een korte beschrijving van het boek:
In het kleine, gezellige dorpje Wakefield viert Lucy Jones samen met haar vrienden, bij haar thuis, oud en nieuw. Het is allemaal heel gezellig en leuk, maar dan ziet ze een nieuwsbericht. Er staat dat er een jongen dood is gevonden in het park, in het dorp waar zij woont. Ze vindt het maar raar, maar ze besluit er verder niet verder over na te denken. Wanneer er een paar dagen later nog een jongen dood wordt gevonden, begint ze het toch wel verdacht te vinden. Haar vrienden zeggen dat het niks is en dat ze er niet zo veel over na moet denken, maar dat is moeilijker gezegd dan gedaan. Uiteindelijk haalt ze haar vrienden over om op onderzoek uit te gaan. Wat hebben de moorden met elkaar te maken? Wie heeft het gedaan? Is diegene van plan om nog meer jongeren te vermoorden? Het kleine, gezellige dorpje is opeens niet meer zo gezellig. Een geheim dat bijna 50 jaar schuil is gehouden wordt ontrafeld.
Hier is een stukje uit het verhaal:
Jongen dood gevonden in het kleine dorpje Wakefield.
Om ongeveer kwart over elf 's avonds is er door twee vrouwen van 22 en 24 een lijk gevonden van een 19-jarige jongen. Hij lag ergens in een sloot, waardoor hij moeilijk te zien was. De vrouwen waren onderweg naar een feestje in het centrum van de stad toen ze het lijk zagen liggen. Ze hebben meteen de politie gebeld.
Onderzoekers zeggen dat hij is vermoord door een harde klap, misschien van een auto. Ook zeggen ze dat de jongen niet langer dan een half uur dood was. Het recherche team van de politie is al druk bezig met het onderzoeken. Tot nu toe zijn er nog geen aanwijzingen gevonden.
De belangrijkste karakters:
Lucy Jones
Lucy is een lief en aardig meisje, soms is ze iets te serieus en kan ze heel afwezig zijn. Ze doet aan hockey, wat ze heel leuk vind en ze is een grote fan van de serie Teen Wolf. Ze heeft samen met haar vrienden heel veel lol en ze zijn een hecht groepje. Ze heeft een oudere broer van 19 (Caiden), die niet vaak thuis is. Ze weet niet wat hij allemaal doet, maar weet wel dat het niet bepaald.. legale dingen doet. Haar ouders leiden een groot bedrijf, waardoor zij vaak op zakenreis moeten. Wanneer dat zo is en Caiden thuis is, speelt hij vaak de baas over haar. Iets wat ze heel irritant vind, maar ze weet dat hij haar alleen wil 'beschermen', dus ze laat het maar toe. Lucy is 16 jaar, haar bijnaam is Lulu.
Uiterlijk: Lucy heeft lang zwart haar, wat ze meestal in een staart of knot draagt en grijze ogen.
David Jacobs
David is een stille jongen die wordt gepest. Zijn bijnaam is Davey, maar alleen zijn broer noemt hem zo. Hij komt niet vaak voor, maar is best een belangrijk karakter voor dit boek.
Uiterlijk: Davey heeft bruin haar en bruine ogen.
Olivia Allen
Olivia is een lief en zelfverzekerd meisje, ze kan soms heel bazig zijn en wil graag de leiding hebben. Ook kan ze heel grof zijn, maar meestal kan ze zich inhouden. Olivia doet aan paardrijden en hardlopen. Ze is helemaal weg van de serie Pretty Little Lairs. Ze is 16 jaar, haar bijnaam is Livie (je spreekt het uit zoals het er staat, dus niet als Liefie). Ze is een van de vrienden van Lucy.
Uiterlijk: Ze heeft kastanjebruin haar dat tot haar schouders komt en blauwe met groen gemengde ogen.
Alice King
Alice is een lief en enthousiast iemand, soms kan ze heel arrogant zijn. Maar dat is ze alleen als ze met iemand praat die ze niet mag. Ze is ook best snel geïrriteerd. Ze houd van Tennis en is net zoals Lucy een grote fan van Teen Wolf. Haar bijnaam is Allie en ze is 16 jaar oud. Zij is ook een van de vrienden van Lucy.
Uiterlijk: Ze heeft goud-blond (ik kom er nu ook pas achter dat Alice van Alice in Wonderland ook blond haar heeft😂) haar en groene ogen.
Charlie Moore
Zijn echte naam is Charles, maar hij vind het leuker als iedereen hem Charlie noemt. Hij is soms heel enthousiast en kan goed luisteren. Hij is heel ongeduldig en is net zoals Alice heel arrogant, wanneer hij tegen iemand praat die hij niet mag. Charlie doet aan basketbal en hij heeft een obsessie met pretzels. Hij valt op jongens en is een jaar geleden uit de kast gekomen. Charlie is 16 jaar, hij behoort ook tot de vriendengroep van Lucy, Alice en Olivia.
Uiterlijk: Hij heeft van nature heel lichtblond haar, maar hij heeft het grijs/zilver geverfd. Zijn ouders waren het er eerst niet mee eens, maar hij heeft het toch gedaan. Hij heeft oceaan blauwe ogen.
Zayn West
Hij is heel zelfverzekerd en sterk. Hij kan heel agressief zijn en is soms een beetje egoïstisch. Hij doet aan boksen en houd van auto's. Zijn moeder is een half jaar geleden overleden, doordat iemand door rood reed. Hij heeft het er heel zwaar mee, vooral omdat hij nu vaak voor zijn twee kleine zusjes, Naomi(8) en Nina(6), moet zorgen, omdat zijn vader vaak weg is. Zijn vader is een politie agent. Hij is 16 jaar en zijn vrienden noemen hem vaak weirdo. Niemand weet waarom. Hij behoort ook tot de vriendengroep.
Uiterlijk: Zayn is best lang, hij heeft donkerbruin haar en bruine ogen.
Kyle Johnson
Kyle is heel slim en aardig. Hij is soms best verlegen en onhandig. Hij doet aan zwemmen en hij houd van tekenen. Wat hij ook best goed kan. Hij is als enige van de groep 17, omdat hij groep één een keer moest over doen.
Uiterlijk: Kyle heeft blond haar en groene ogen.
Caiden Jones
Caiden is de oudere broer van Lucy. Hij is heel beschermend wanneer het om zijn kleine zusje gaat, daarom kan hij heel gevaarlijk zijn. Hij is heel aardig, als jij ook aardig tegen hem bent. Hij kan ook heel gemeen zijn. Hij heeft veel vrienden, foute vrienden, zoals sommigen zouden zeggen. Hij gaat vaak naar de sportschool en vecht vaak. Hij houd van roken en racen met zijn auto of motor. Hij is 19 jaar en Lucy noemt hem vaak Little C (spreek je uit op de Engelse manier, dus 'sie'). Daarom noemt hij haar vaak Little L.
Uiterlijk: Hij heeft net zoals Lucy zwart haar en grijze ogen.
Hey hey heyyy!
Daar ben ik weer!!! Jup jullie zijn nog niet van me af!! 😈😈Hier is dus The Revenge. Even een keertje heel iets anders dan fantasy. Ik hoop echt dat jullie het leuk vinden!!
Doei doei!!
Xxx Indy
JE LEEST
The Revenge (Dutch/Nederlands)
Mystery / ThrillerIn het kleine, gezellige dorpje Wakefield viert Lucy Jones samen met haar vrienden bij haar thuis oud en nieuw. Het is allemaal heel gezellig en leuk, maar dan ziet ze een nieuwsbericht. Er staat dat er een jongen dood is gevonden in het park, in he...