Hoofdstuk 9

27 7 3
                                    

'Oh kom op guys! Het is toch raar?' vraagt Charlie.

'Het is gewoon een moord, Charlie. We zitten niet in een film, we kunnen het niet zo maar oplossen,' zegt Alice. 
'Inderdaad, hoe gaan we ooit aan informatie komen?' vraagt Zayn. 
'Jouw vader!' zegt Charlie. 
'Ja dag! Weet je wel wat hij doet als hij erachter komt dat ik door zijn spullen ben gegaan?!' 
'Oké, oké rustig. Laten we gewoon daar bij dat cafeetje gaan zitten. Ik heb het koud,' zeg ik. 
Iedereen stemt in en we gaan het cafeetje in. We bestellen wat drinken en beginnen al weer een beetje warmer te worden. 
'Huh? Ik heb een appje van een onbekend nummer,' hoor ik Charlie zeggen. Meteen komt er een naam in mijn hoofd. Dean. 
Ik heb hem Charlies nummer gegeven, omdat hij graag met hem uit wilde. 
'Van wie is het?' vraagt ik, terwijl ik niet probeer te lachen. 
'Dean.'
'En wat vraagt hij?'
'Hoe komt hij überhaupt aan mijn nummer?!' Charlie kijkt naar mij. Zijn wangen zijn helemaal rood en dat komt zeker niet door de kou. 
Ik begin te lachen en een enthousiast gevoel ontstaat in mijn maag. 
'Lucy! Waarom?!'
'Omdat hij mij vertelde dat hij op jongens viel en jou wel leuk vond!' flap ik eruit. Iedereen is stil en kijkt naar Charlie. 
'Wat is er aan de hand?' vraagt Kyle. 
'Ik heb een date...' zegt Charlie een beetje overdondert. Ik begin enthousiast te piepen. 
'Hij heeft een daaatee!' zeg ik op zangerige toon. 
'Met wie?' vraagt Alice meteen. 
'Is hij knap?' vraagt Olivia. 
Kyle en Zayn zuchten gefrustreerd en leunen naar achteren. 
'Met Dean, een vriend van Caiden,' zegt Charlie. 
'Oh dan is het zeker een goede keuze,' zegt Alice. 
'Wat?' vraag ik verward. Ze negeren mijn vraag en blijven geïnteresseerd naar Charlie staren. Charlie vertelt over Dean en ondertussen komt ons drinken. 

We zijn net gezellig in gesprek, wanneer er een man het café binnen komt. Ik maak oog contact met hem en meteen begint hij te grijnzen. Ik krijg er geen goed gevoel van en kijk weg. 
'Hey Lucy,' zegt Alice zacht. 'Ik denk dat die gast daar een oogje op je heeft.' Ze wiebelt met haar wenkbrauwen. 
'Eeh.. Ik vind hem een beetje raar...' zeg ik. 
'Ik vertrouw hem niet,' zegt Kyle. 
'Nee, ik ook niet,' zegt Zayn en hij kijkt met gespleten ogen naar de man die nu aan het bestellen is. 
'Oh kom op, wees nou niet zo jaloers jongens,' plaagt Olivia, waardoor ze twee dodelijke blikken op zich af krijgt. 
'Oh God, hij komt hier heen...' zeg ik zacht. 
'Vinden jullie het erg als ik er even bij kom zitten?' vraagt hij, maar hij houdt zijn ogen op mij gericht. De man heeft zwart krullend haar, dat warrig zit, en champagne bruine ogen. Hij heeft een lichte huid en een grote grijns op zijn gezicht. 
'Ja,' zegt Zayn bot.
'Let niet op Zayn,' zegt Olivia die boos naar Zayn kijkt. 
'Ga maar zitten,' zegt Alice slijmerig. 
Soms hé. Dan wil ik mijn vriendinnen echt voor hun hoofden slaan. 
De man gaat tussen Alice en Olivia in zitten, waardoor hij recht tegenover mij zit. 
'Dus waar zijn jullie tieners tegenwoordig altijd mee bezig?' vraagt de man, terwijl hij nog steeds naar mij kijkt. 
'Gewoon dingen,' zegt Zack. 
'Ja.. eeh, shoppen, afspreken, logeren en natuurlijk heel veel huiswerk maken, want ja, leraren houden ervan om ons te pesten,' zegt Olivia, Zayn negerend. 
'Nou, pesten zou ik het niet noemen. Pesten is serieus mensen, het verpest levens,' zegt hij serieus. Iets té serieus als je het mij vraagt. Hij heeft het vast vroeger mee gemaakt...
'Bent u vroeger gepest?' vraag ik zacht. 
'Niet zo formeel joh, ik ben twintig, niet heilig!' zegt hij. 'En nee, maar ik ken iemand die vroeger is gepest,' zegt hij met een soort van... woede in zijn ogen. 
'Oh wat erg voor diegene... Ik snap niet waarom mensen dat doen...' zeg ik een beetje ongemakkelijk, omdat hij me de hele tijd aanstaart. 'Maar goed, hebben jullie een goed oud en nieuw gehad? Een veilig oud en nieuw?' vraagt hij. Waarom zei hij veilig zo nadrukkend. 
'Ja, het was heel gezellig! We zijn met de hele groep bij elkaar gekomen bij Lucy's huis, want die is echt... enorm! En toen hebben we de hele avond leuke dingen gedaan en na twaalf uur hebben we vuurwerk afgeschoten en het was heel leuk!' zegt Olivia. 
'Het enige minder leuke moment was toen we het nieuws bericht lazen over die jongen die vermoord is,' zegt Alice. 
'Ja, over dat,' zegt Charlie opeens heel serieus. Iedereen kijkt naar hem. 'Er is een tweede slachtoffer.' 
Ik kijk de kring rond en mijn ogen blijven vallen op de man. Het lijkt wel alsof hij nu nog erger grijnst. Maar dan... gemeen. Ik voel dat iemand me aanstoot en kijk opzij. Zayn knikt met zijn hoofd naar de man en kijkt me verward aan. Ik knik en haal mijn schouders op. 
'Oké, nu begint het toch best eng te worden,' zegt Alice. 
'Inderdaad,' zegt Kyle. 
'Wat denk jij ervan?' vraagt Olivia aan de man. 
'Ik snap niet hoe iemand dat kan doen. Maar misschien is het wel hun eigen schuld. Je weet het niet,' zegt de man schouderophalend. Iedereen is helemaal stil en kijkt verbaasd naar de man. 'Nou, ik moet maar weer eens gaan. Mijn koffie is er,' zegt de man opeens. Hij staat grijnzend op. 'Mijn naam is Luke trouwens,' zegt hij. 'Luke Jacobs.' Hij kijkt nog een laatste keer naar mij en loopt dan naar de balie om zijn koffie op te halen. Meteen daarna loopt hij naar buiten. 
'Vaag...' zegt Kyle. 
'Ik vertrouw hem voor geen ene meter,' zegt Zayn een soort van geïrriteerd.
'Hij lijkt mij wel interessant,' zegt Olivia. 
Zayn begint kots geluiden te maken. 
'Oh hou toch je mond!' zegt ze
'Waarom keek hij de hele tijd naar mij?' vraag ik. 
'Ik heb geen idee, maar hij is niet helemaal goed in zijn hoofd volgens mij,' zegt Zayn.
'Het slachtoffer is een vijftien jarige jongen, genaamd Cole de jong, ' zegt Charlie opeens random. 
'En dan is het zijn eigen schuld, tuurlijk. Er is iets vaags aan die gast,' zegt Zayn. 
'Ja Zayn, je mag hem niet. We begrijpen het nu,' zegt Alice. Zayn stuurt een dodelijke blik naar Alice en leunt mokkend achteruit op zijn stoel. 

Nadat we allemaal ons drinken op hebben, gaan we weer weg. Zayn komt opeens naast mij en Charlie lopen. 'Ik doe mee,' zegt hij. 
'Met wat?' vraagt Charlie. 
'Het onderzoek. Ik wed dat die Luke er iets mee te maken heeft,' zegt Zayn. 
'Oké, mooi. Hoe meer, hoe beter,' zeg ik. 
We lopen verder, de straten van het centrum in. 



The Revenge (Dutch/Nederlands)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu