Hoofdstuk 2

34 8 2
                                    

Het is nu bijna half elf, Zayn heeft net de meisjes naar bed gebracht. Eerst wilden ze niet.
'Maar Zayn ik wil de film afkijken,' zeurde Nina.
'En ik wil het vuurwerk zien,' zeurde Naomi.
'We hebben de film ook thuis, dus je kunt hem morgen afkijken en ik zal jullie weer wakker maken, wanneer er vuurwerk is, oké?' De meisjes vonden het goed en gingen verder zonder zeuren naar bed. Ze wilden het niet toegeven, maar ze waren toch wel heel moe.
'All I wanna be, yeah all I ever wanna be, yeah, yeah
Is somebody to you!
All I wanna be, yeah all I ever wanna be, yeah, yeah
Is somebody to you!' Alice, Olivia en ik zingen hard mee op het liedje 'Somebody To You' van The Vamps.
'Everybody's trying to be a billionaire
But every time I look at you I just don't care
'Cause all I wanna be, yeah all I ever wanna be, yeah, yeah
Is somebody to you!
Yeah you!'
De jongens kijken ons chagrijnig aan. Uiteindelijk heeft Zayn er genoeg van en zet hij de muziek uit.
'Aaahw!'
'Serieus?'
'Zayn!'
Roepen we alle drie door elkaar. Zayn zucht en rolt met zijn ogen. Hij kijkt ons arrogant aan en gaat weer op de bank zitten.
'Laten we Truth or Dare doen,' stelt Charlie voor. Iedereen stemt in.
'Oké, truth or dare aan...  Lucy,' zegt Charlie.
Ik denk even na. 'Dare' kies ik dan toch.
'Oké, eehm..' Charlie denkt even na.
'Bel je broer op en doe alsof je dronken bent,' zegt hij grijnzend.
'Oh hij gaat me zo vermoorden,' lach ik. 'Maar wacht, hoe moet ik doen alsof ik dronken ben?' vraag ik.
'Brabbel gewoon wat rare dingen, wij helpen wel,' zegt Zayn.
'Nou, nu weet ik zeker dat hij me gaat vermoorden,' zeg ik. Ik pak mijn telefoon en zoek Caidens nummer op. Ik kijk iedereen nog even aan en druk dan op bellen. Ik zet hem op speaker en wacht tot hij opneemt. Het duurt best lang, maar uiteindelijk neemt hij op.
'Hey, L.. L.. Wat was je naam ook alweer?' Het is even stil.
'Hey, wat is er?' hoor ik hem dan zeggen. Hij is zo ontzettend dronken.
'Wie is dat?' hoor ik een jaloerse meisjes stem zeggen. Ik kijk verbaasd op en maak een teken dat iedereen stil moet zijn.
'Caiden! Wie is dat? Ga je vreemd?' vraag ik verbaasd en hard zodat het meisje het, hoop ik, ook hoort. Iedereen schiet bijna in de lach.
'Huh? W-'
'Je hebt een vriendin?!' roept het meisje. Ik moet echt mijn best doen om niet te lachen.
'Ik dacht van niet, maar ik kan het fout hebben.' Ik negeer Caidens gebrabbel en antwoord op het meisje.
'Ja, en dat ben ik toevallig! Wie ben jij? En wat doe je met mijn vriendje?' vraag ik jaloers.
'Hoe durf je vreemd te gaan! Nu ben ik degene met wie jij vreemd gaat!' hoor ik het meisje roepen. Ik hoor wat gerommel.
'Meid, het spijt me echt. Ik wist niet dat jullie een relatie hadden. Als ik dat wist, dan had ik het echt niet gedaan,' zegt het meisje.
'Geeft niet hoor, meid. Jij wist het niet. Het is allemaal Caidens schuld,' zeg ik op dezelfde toon als het meisje. Op de achtergrond hoor ik wat gebrabbel, iets over kip en dan hoor ik: 'Hey schatje, met wie bel je?' Ik en het meisje zuchten tegelijk. Hij is zo ontzettend dronken.
'Ja, ik ga nu meteen weg hoor, meid. Ik ben Anastasia trouwens, maar iedereen noemt me Ann,' zegt 'Ann'.
'Wat? Waarom ga je weg? We zijn pas net begonnen.' hoor ik Caiden sip zeggen op de achtergrond.
'Ik ga weg omdat jij een vriendin hebt,' zegt Ann.
'Aaaahh,' hoor ik Caiden zeggen. 'Ik wil geen vriendin,' zegt hij.
'Leuk je te ontmoeten Ann, ik ben Lucy,' zeg ik.
'Je hebt echt een schattige naam meid,' zegt ze.
'Dank je, ik vind jouw naam ook geweldig, meid,' zeg ik.
'Nou, ik ga maar weer eens, doei,' zegt Ann.
'Wacht heel even. Ik moet even iets opbiechten,' zeg ik, ik kan mijn lach bijna niet meer inhouden.
'Wat is er meid?' vraagt Ann.
'Wordt alsjeblieft niet boos, maar eeh ik ben Caidens zusje... Dit was zeg maar een soort van grapje. Kijk we deden truth or dare en toen moest ik Caiden bellen en doen alsof ik dronken was, maar toen gebeurde dit en ik kon het gewoon niet laten. Maar nu weet ik wel dat je een eerlijk persoon bent en dat je heel aardig bent. Dus.. ga je gang..' zeg ik. Het is even stil aan de andere kant van de lijn.
'Oké, wacht. Dus jij bent het zusje van Caiden, die deed alsof ze zijn vriendin was voor een prank call?' vraagt ze. '
Ja..' zeg ik voorzichtig.
'Je bent echt niet te geloven. Je hebt zojuist mijn hele avond verpest,' zegt Ann boos.
'Ach meid, er nog tientallen dronken jongens die je kunt "verleiden",' zeg ik sarcastisch. Ann zucht geïrriteerd en dan hoor ik weer wat gerommel.
'Schatje, waar ga je nou heen?' vraagt Caiden.
'Jouw zusje heeft het moment verpest. Ik ga,' zegt Ann boos. Ik hoor een deur dichtslaan en dan is er stilte. 
'Oeps, die was een beetje boos..' zeg ik lachend.
'Ik ben ook boos!' hoor ik Caiden zeggen. 'Wacht maar tot ik thuis kom. Geen kippetjes voor een maand,' zegt hij streng. Daarna hangt hij op. Iedereen schiet in de lach.
'Dat was geweldig!' zegt Olivia gierend van het lachen.
'Ooh Lucy, ik zou maar vast verhuizen als ik jou was. Hij was echt heel boos,' zegt Kyle.
'Ach joh, morgen herinnerd hij er niks meer van, hij was zo dronken,' zeg ik.
'En trouwens hij vind toch zo weer een nieuw meisje,' zeg ik. Als we uitgelachen zijn gaan we verder met het spel.
'Truth or dare aan... Kyle,' zeg ik.
'Eehm... Truth,' zegt hij.
'Oké.. eehm..oh ik weet er een. Stel je zit vast in een lift, met wie hier zou je er absoluut niet in willen zitten?'
'Alice,' zegt hij vastbesloten. Alice kijkt hem beledigd aan.
'Waarom?'
'Omdat jij niet kan stoppen met praten en ik weet honderd procent zeker dat jij helemaal gek wordt in die lift,' zegt Kyle.
'Ja dat is waar,' zegt Alice. Iedereen lacht. We spelen een tijdje truth or dare en nemen dan een soort van pauze. Ik kijk op mijn telefoon en zie dat ik een melding heb van een of andere nieuwswebsite, waar ik altijd random meldingen van krijg. Ik frons wanneer ik de titel lees. Snel klik ik op het artikel.

The Revenge (Dutch/Nederlands)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu