Hoofdstuk 15

27 9 1
                                    

Caiden Jones

'Chris, blijf bij me!' zeg ik, wanneer Chris' ogen langzaam dicht gaan. Ik sla hem zacht op zijn wang en zijn ogen openen weer. Zijn gezicht ziet bleek, ook al is zijn huid normaal altijd wat donker.
'Caiden,' zegt Chris zacht.
'Nee, Chris. Je gaat het redden,' zeg ik.
'Caiden luister naar me,' zegt Chris. 'Lucy heeft gelijk. Je moet echt wat doen aan je leven.' Hij hoest, waardoor er bloed op zijn lippen verschijnt. 'Jij ook Nathan.' Chris draait zijn hoofd naar Nathan die aan zijn andere kant zit. 'Verbeter je leven...'
Een pijnlijke gezichtsuitdrukking komt op zijn gezicht en een traan rolt over zijn wang. Dan veranderd zijn gezicht naar neutraal.
'Chris?' Mijn stem slaat over.
'Hij is weg...' zegt Nathan triest.
De politie komt aanrijden en nog geen minuut later is de hele bar vol met politie agenten. Die gast die Chris neerschoot wordt gearresteerd en Chris' lichaam wordt meegenomen. Ik loop naar buiten, maar zie Lucy nergens. 
'Lucy?' Geen reactie. 'Lucy?!' Weer niks. Ik loop snel naar binnen en zoek Zayns vader op. 
'Heb jij Lucy gezien?' vraag ik. 
'Nee,' zegt hij. 
'Ook niet toen je hier aan kwam? Ik heb gezegd dat ze buiten moest wachten,' zeg ik. 
'Nee,' zegt hij weer. 
'Shit! Ik denk dat ze meegenomen is,' zeg ik. 
'Heb je bewijs?'
'Nee, maar wel ruzie met een paar mensen,' zeg ik. 
'Daar heb ik niks aan. Zoek eerst maar verder, Caiden. Ze komt vast wel weer terecht,' zegt Zayns vader en hij loopt weg. 

Sean West (Zayns vader)

'Baas, we hebben een melding gekregen van ene Nathan Miller die zegt dat er iemand is neergeschoten in een bar. De omschrijving van de schieter matcht met de omschrijving van de verdachte,' zegt een van mijn medewerkers. 
'Oké, zorg dat er vijf eenheden naar de bar gaan,' beveel ik. Hij knikt en loopt meteen weg. Ik ren naar mijn auto en rij met volle vaart naar het adres wat ik binnen heb gekregen op mijn gps. 

Daar aangekomen, zie ik dat er al drie eenheden zijn. Ik ren naar binnen met mijn pistool in de hand en zie dat de verdachte al overmeesterd is. Ze doen handboeien bij hem om en lopen met hem naar buiten. Ik loop mee. 
'Is dit Luke Jacobs?'
'Ja baas, dit is inderdaad Luke Jacobs,' zegt een agent. 
'Oké, mooi. Jullie twee breng hem naar het bureau. Jullie twee verzamel getuigen en ondervraag ze. Ik wil zeker weten dat dit de moordenaar is,' zeg ik. De agenten knikken en doen wat hen gevraagd is. 
Ik loop weer naar binnen en zie dat het lichaam wordt meegenomen. Ik loop naar een jonge man met donkerbruin haar. Hij ziet er heel verdrietig uit. 
'Ben jij Nathan Miller?' vraag ik. De man knikt. 
'Ja, dat ben ik.'
'Jij bent degene die belde, dus. Oké,' zeg ik. 'Kende je het slachtoffer goed?' vraag ik. 
'Hij was één van mijn beste vrienden,' antwoord hij. 
'Één van je beste vrienden? Waar zijn je andere beste vrienden?' 
'Een is bij zijn vriendje. Zijn naam is Dean Anderson. En de andere is ook hier. Hij is volgens mij op zoek naar zijn zusje. Zijn naam is Caiden Jones.'
'Lucy is hier? Wat deed zij hier?' vraag ik. 
'U kent Lucy?' 
'Ze is een vriendin van mijn zoon.'
'Oh, eeh ja. Ze was hier volgens mij om Caiden op te halen,' zegt Nathan. 
'Weet je nog wat er precies gebeurde?' 
Hij denkt even na. 
'Het ene moment zag ik dat Caiden met Lucy en Chris aan het praten was en het andere moment lag Chris op de grond met Caiden naast hem.' 
'Kende je de man die hem heeft neergeschoten?' 
Hij schudt zijn hoofd. 
'Nee, maar hij kende Lucy wel. Hij zei volgens mij iets over dat hij haar als eerste had moeten uitschakelen ofzo,' zegt hij. Ik knik. 
'Oké, als je even met een van mijn collega's mee wil gaan, dan kun je je verklaring afleggen op het bureau.' 
Nathan knikt en ik loop weer bij hem weg. 
'Heb jij Lucy gezien?' hoor ik opeens naast me. Ik kijk op en zie Caiden staan. 
'Nee,' zeg ik. Ik zie dat hij schrikt.
'Ook niet toen je hier aan kwam? Ik heb gezegd dat ze buiten moest wachten,' zegt hij paniekerig.
'Nee,' zeg ik weer.
'Shit! Ik denk dat ze meegenomen is,' zegt hij dan opeens.
'Heb je bewijs?' vraag ik.
'Nee, maar wel ruzie met een paar mensen,' zeg ik. Tuurlijk, het zal ook eens niet. 
'Daar heb ik niks aan. Zoek eerst maar verder, Caiden. Ze komt vast wel weer terecht,' zeg ik en dan loop ik weg. 

Caiden Jones

Ik zoek wanhopig naar Lucy, maar ik kan haar nergens vinden. Opeens word ik gebeld. Meteen pak ik mijn telefoon. 

Lucy

Ik neem zo snel als ik kan op. 'Lucy waar ben je?!' 
'Rustig maar Caiden. Ze lig achterin de auto,' zegt een bekende stem. 
'Sam,' grom ik. 'Wat moet je met mijn zusje?!'
'Oh, gewoon. Wraak.'
'Als je haar pijn doet. Ik zweer ik ruk je kop eraf!' zeg ik. 
'Rustig aan Caiden, niet zo agressief,' zegt hij met een grinnik. 'Waarom kom je ons niet bezoeken? Gedag zeggen tegen je zusje. Ik stuur het adres wel door. Het wordt vast gezellig,' zegt hij schijnheilig. Meteen daarna hangt hij op. 
Ik ren naar binnen naar Nathan. 
'Nathan! Ik heb je hulp nodig!' 
'Met wat Caiden?' vraagt Nathan triest. 
'Het zijn Sam en zijn mannen, ze-'
'Nee, ik doe niet meer mee. Ik ga mijn leven verbeteren. En dat zou jij ook moeten doen.' Nathan staat op en loopt weg. 
'Ze hebben Lucy,' zeg ik. Meteen stopt hij met lopen. Ik krijg tranen in mijn ogen.
'Wat?' vraagt hij. 
'Ze hebben Lucy meegenomen. Ze... Ze gaan haar vermoorden,' zeg ik en een traan rolt over mijn wang. 
'Waar zijn ze?' 
Ik kijk op mijn telefoon en zie dat Sam inderdaad de locatie heeft gestuurd. 

'Als je nog afscheid wil nemen zou ik snel komen, anders is het te laat.'

'En geen politie anders gaat ze veel pijn lijden.' 

Ook heeft hij een foto gestuurd van Lucy op de achterbank van de auto. Ze zit vastgebonden en heeft tape over haar mond. 
Ik laat mijn telefoon aan Nathan zien. 
'We moeten naar de politie,' zegt hij. 
'Kun je niet lezen?! Er staat geen politie!' zeg ik. 
'Ik weet zeker dat we iets kunnen regelen. Ze zullen alles doen om haar terug te krijgen Caiden,' zegt Nathan. Ik denk even na en pak dan mijn telefoon terug. Ik loop naar een groep politie agenten en neem Zayns vader apart. Zonder iets te zeggen druk ik mijn telefoon in zijn handen. 
'Ik haal mijn beste agenten erbij en dan kunnen we een plan bedenken,' zegt hij. Hij geeft mijn telefoon terug en loopt meteen naar een paar agenten. 
Even later staan we met z'n allen bij elkaar en maken we een plan. 
Het plan is dat de agenten de auto's die het meest op gewone auto's lijken mee nemen en ze het gebied omsingelen. Wanneer er een kans is, komen de agenten tevoorschijn en arresteren ze Sam en zijn mannen. 
Ik ren naar mijn auto en stap samen met Nathan in. Ik zet de gps aan en rij weg. 


AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHH!!!

HET VOLGENDE HOOFDSTUK IS HET LAATSTE HOOFDSTUK!!!

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHH!!!

Wat gaat er gebeuren? Wat gaan ze doen?

AaAAhahuafihre9bonkyi!ngvirlgukhbrbhrduigbkj

Oké, ik stop nu maar weer.

Doei!

Xxx Indy

The Revenge (Dutch/Nederlands)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu