bab 7

239 18 0
                                    

*masih lagi yuju pov*

Aku sampai di depan pintu pagar sekolah bersama sama dengan anak jeon ni. Tapi malangnya pintu pagar sekolah tu dah ditutup oleh manusia yang bernama kim mingyu. Tah lah galah!!!😒

"Alamak pagar dah tutup lah" kata jungkook. Aku geram dan terlepas lah cakap.
"Hish!! Ni semua salah kau lah ni!!!banyak sangat soalan!!! Aku tak pernah datang lambat au ke sekolah!!" marahku. Padahal aku memang pernah datang lambat😂😂
"Aik boleh pulak cakap?" tanya jungkook, aku pon apa lagi diam sambil buat muka geram.

Aku menarik tangan jungkook untuk mengajak dia panjat pagar belakang sekolah. Ala bukan tinggi sangat pon pagar sekolah😂😂

"Kau nk ajak aku panjat pagar sekolah ke?! Serious lah wey!! Aku tak pernah buat kerja jahat lagi" kata jungkook. Aku buat muka geram dan secara tiba².

"Hah! Nk buat apa tu!! Nk panjat pagar sekolah ke!!" terjah seseorang dan orang itu ialah mingyu. Halamak galah dah dengar salah anak jeon ah ni😤.

"Korang pusing 5 pusingan padang sekolah sekarang!!" kata mingyu kepada kami.

What!!!! 5 pusingan!!! Serious lah galah😭 aku selama ni nk panjat pagar sekolah tak kena denda pon. Ni semua salah anak jeon ni!!!!. Aku pandang tajam ke arah jungkook. Siap lah kau.

"Ape pandang² jom lah lari 5 pusingan padang" kata dia. Bukan main suka kau dapat lari 5 pusingan padang. Makin bertambah aku marah dengan dia ni😤

*end yuju pov*

Selepas habis berlari 5 pusingan padang...

"Huh..huh..penatnya...." kata jungkook.
"Siapa suruh buat cobaan nk panjat pagar" kata mingyu.
"Alaa...bukan aku yang nk panjat, ni ha..si yuju yg ajak aku" kata jungkook sambil menunjuk ke arah yuju.
"What the fish!!! Yang kau pi kantoikan tu kenapa!!!" kata hati yuju dengan reaksi muka penat+terkejut geram.
"Lain kali jangan buat macam tu lagi" amaran mingyu.
"Aku nk buat gak" kata hati yuju sambil tersenyum sinis.
"Ni tersenyum sinis ni mesti nk buat lagi kan" kata jungkook.
"Dah tau tanya lagi" kata hati yuju. Yuju bangun dan meninggalkan anak jeon dan galah di situ.

*jungkook pov*

"Marah ah tu" kata ku.
"Eh kau ni budak baru kan" kata mingyu.
"Ha ah kenapa?" tanya ku.
"Wah..hebat ek kau dapat rapat dengan budak pendiam tu" kata mingyu sambil menghulurkan tangan untuk aku bangun. Aku menyambut tangan si mingyu ni dan terus bangun.
"Apa yg hebat?" tanya ku.
"Ye lah...dia kan pendiam lepastu tak pernah ada lelaki yang rapat dengan dia" kata mingyu.
"Ouh..so ni aku orang first ah ni?" tanya ku dengan bangganya.
" ha ah..aku pon dulu pernah nk rapat dengan dia tapi dia ni tak hadap dengan lelaki😢tapi dia ni cantik, baik. Dari dulu sampai sekarang sama je" kata mingyu.
"Ouh...Tabah lh wahai galah" kata ku.
"Galah ek kau panggil aku😅" kata mingyu.
"Nama aku kim mingyu" kata mingyu sambil menghulurkan tangan untuk menyalam dan aku pon menyambut salam mingyu.
"Aku jeon jungkook" kata ku sambil tersenyum manis.
" dah kau tinggi...aku panggillah galah" kata ku terus terang.
" hahahaha... Pape je lah. Best gak borak dengan kau ni apa kata kita jadi kawan?" tanya mingyu kepada ku.
"Aku oky je" kata ku.
" nk tak kau join group kitorang? " tanyanya lagi.
" maaf lah galah.. Aku dh join group bts" kata ku.
"Alaa...tak pe lah lagipon bts dengan seventeen rapat" kata mingyu.
"Ouh..." kata ku.
"Kita berborak ni cikgu kau tak marah ke masuk lambat?" tanyanya.
"Halamak!!!! Kalau macam tu bye galah!!!" jetit ku sambil lari.

Mingyu hanya buat muka"😑"

Aku berlari menuju ke kelasku. Tah lah dah lari 5 pusingan padang pastu kena lari nk ke kelas lah pulak😭

Tabah lah wahai jungkook😂 terima kasih kerana vote😄😄tunggu next bab oky😘

BeforeWhere stories live. Discover now