bab 10

226 15 0
                                    

Keesokkannya adalah hari cuti buat yuju, tapi bagi omma yuju ia adalah hari untuk berkerja.

"Yuju~ omma pergi dulu ye" jerit omma yuju dari tingkat bawah. Yuju hanya diam sahaja kerana ommanya tahu yang yuju dengar apa yang ommanya cakapkan sebentar tadi.

Yuju dengar bunyi pintu ditutup, ya...itu ialah ommanya yang baru sahaja keluar.

*yuju pov*

Aku melangkah turun ke bawah dan menuju ke ruang tamu sambil menonton tv.

Aku mengeluarkan fonnku untuk mengajak gfriend yang lain datang lepak kat rumah aku.

💖gfriend💖

Me:
Unnie!! Saeng!! Meh ah datang umah yuju. Yuju bossan lah x de sesiapa kat rumah ni. Teman yuju jom

Sowon💗
Unnie on je...jap lagi unnie sampai, tunggu ek..

Umji kiyot😊
Mianae unnie...umji tengah tolong omma kat kedai ni...

Me:
Tak pe lah...yang lain?

Yerin😍
Aku otw pi rumah hang ni🙌

Me:
Awalnye unnie😂😂gelojoh bebenor, baru ajak dah otw😂😂

Sinb🙌
Aku dgn eunha unnie x ley pergi sebab aku tgh teman eunha unnie buat lesen kereta

Umji kiyot😊
Hahahaha... Unnie pendek amik lesen kereta😂😂

Eunha bae😘
Kurang ajar punya maknae😣 siap kau nanti kat sekolah😡😡

Umji kiyot😊
mianae unnie🙇🙇

Eunha bae😘
Nasib kawan kalau tak dah lama dah unnie belasah sampai masuk dalam lobang kubur😤

Umji kiyot😊
Hihihi...😄😄

Me:
So yang pergi ni sowon unnie dengan yerin unnie je lah ni?

Sowon💗
Yup😚

Yerin😍
Yuju shi~ bukak lah pagar rumah hang ni😒unnie nk masuk.

Me:
mak aik cepat pulak unnie sampai yek😅

Yerin😍
ofc lah😉(flip hair)

Aku mematikan fonku dan terus keluar untuk membuka pagar rumahku.

"Hah!lamanya...aku panas tau tak kat luar ni" bebel yerin. Aku tersengih sambil tunduk mianae banyak kali sebelum membuka pagar rumahku. Aku memperlawa yerin masuk.

Di ruang tamu rumahku...

"Yuju...tadi masa unnie kat luar unnie jumpa si jungkook budak baru kelas kita tu" kata yerin dengan terujanya. Aku hanya buat muka buat² tak tahu. Dia mula lah nk flashback😒

Flashback semasa yerin sampai bebetul di hadapan pintu pagar rumah yuju.....

"Malas lah pulak aku nk panggil nama yuju...baik aku mesej je" kata yerin. Baru sahaja yerin mahu mesej di dalam group gfriend ada seseorang telah menegurnya.
"Hai~" tegur seseorang. Yerin pon menoleh ke arah seseorang itu.
"Eh jungkook!! Budak baru kat kelas saya kan?" kata yerin.
"Ha ah....btw maaf lah saya tak tahu nama awak siapa" kata jungkook.
"Ouck! Nama saya yerin kawan kepada yuju" kata yerin sambil tersenyum manis.
"Ouh...saya berjiran dengan si yuju ni" kata jungkook.
"Saya tahu, yuju dah cerita" kata yerin.
"Ouh..." jawab jungkook.
"Btw kita jumpa lagi ek, saya nk jumpa kawan saya" kata jungkook.
"Ouck...kalau macam tu kita jumpa lain kali je lah ye" kata yerin lalu melambai ke arah jungkook yang semakin jauh. Jungkook pon melambai ke arah yerin sebelum lesap dari pandangan yerin.

"Kiyahhh!!!!!!!😝😝😝hadsomenya dia!!!!" kata yerin sambil terlompat lompat kegembiraan.
"Eh! Baik aku mesej si yuju, tah lah panas kat luar ni" kata yerin lalu mengeluarkan fonnya dan memesej yuju di dalam group gfriend. Masa tu gp gfriend tgh kecoh dengan pergaduhan eunha dan umji😂

End flashback....

BeforeWhere stories live. Discover now