bab 28

186 13 0
                                    

Waktu rehat....

Yuju dan gfriend yg lain teman yuju pergi ke bilik guru untuk berjumpa dengan puan ji hyo.

Setibanya mereka di bilik puan ji hyo....

"Hah..ade pon! Hah macam mana? Boleh tolong saya x?" tanya puan ji hyo.
" boleh je puan" kata sowon sambil tersengih suka.
"Ni kamu ade 6 orang kan?" tanya puan ji hyo.
"Ha..ye kenapa?" kata yuju.
"Kalau boleh saya nk ade 9 orang, so kamu boleh cari lagi 3 x?" tanya puan ji hyo.
"Lagi 3 org? Nk cari mana?" tanya sinb.
"Ala...awak semua cari lah" kata puan ji hyo.
"Nak cari kat mana?" tanya sowon.
"Hmm..hah!! Saya tahu siapa. Nanti petang saya bawak. Petang ade latihan kan?!" kata yuju.
"Ha ah..pukul 3 petang tau" kata puan ji hyo.
"Baiklah puan" kata semua gfriend sebelum melangkah keluar dari bilik guru.

Semasa berjalan menuju ke kelas...

"Yuju!" panggil sowon.
"Ye?" jawab yuju sambil melihat ke arah sowon.
"Siapa 3 org yg kau nk cari tu?" tanya sowon.
"Ouck! Tu...apa susah kita mintak tolong budak 3 ekor yg selalu memekak uh" kata yuju.
"Maksud kau?" kata umji pula.
"Maksud aku...kita tarik je lah jessie,minjin dan hyena jadi pasukan sorak sekali" kata yuju.
"Budak batak tu!!" kata gfriend yang lain serentak+ terkejut.

Serious lah wey nk ajak dak tu...

"Diorang batak x nk lah" kata umji.
"Alaa..lek lah..diorang kan dh baik dh, lagipon diorang dah x batak macam dulu lagi lepas kena tengking dan tamparan silat aku,buahahaha" kata yuju. Terselit rasa bangga kat dalam diri yuju😒😂

Waktu rehat.....

*yuju pov*

Oky sekarang aku nk cari 3 manusia tu. Mana diorang ni selalu ade je bila memekak. Bila aku pusing belakang aku terkejut besar.

"Mak kau hijo" latah ku.
"Unnie cari kami ke?" kata minjin. Macam tau tau je budak ni.
"Ha ah" kata ku.
"Unnie nk ape cari kitorang ni?" tanya hyena dengan lemah lembutnya.
"Sebenarnya gini, unnie nk ajak korang masuk pasukan sorak tok sokong pemain bola keranjang sekolah kita" kata ku.
"Dengar macam best je!" kata hyena.
"Korang nk join ke x? Kalau x nk unnie cari yg lain" kata ku.
"Eh eh..unnie jap! Saya oky je" kata hyena.
"Kamu macam mana pulak minjin" tanya ku kepada minjin sambil menunjuk ke arah minji yg tengah syok main rambut dia yg pendek paras bahu. X de kerja ini budak😑
"Jessie pulak? Aik! Mana jessie?" tanya ku kepada minjin dan hyena.
"Tgh pergi beli makanan kat kantin" kata minjin.
"Korang~" terdengar suara seseorang dari arah belakang ku dengan nada yg riang.

Bila seseorang itu sampai di tempat kami dia mula menyoal.

"Eouh!? Apa unnie buat kat sini?" tanya jessie.
"Unnie ajak kita jadi pasukan sorak tok sokong sekolah kita dalam perlawanan bola keranjang" kata minjin dengan panjang lebar nya. X panjang lebar mana pun kan?😂
"Kau nk join x?" tanya hyena kepada jessie.
"Ofc lah aku nk!" kata jessie sambil terlompat lompat dah serupa kanggaru dah Author perhati😅
"Eouh..btw pasukan sorak yg lama mana?" tanya jessie.
"Dunno lah..puan hyo ckp diorang buat hal. Oky lah..unnie pergi dulu, bye! Jangan lupa petang ni kat sekolah! Pukul 3 au" kata ku yg dah semakin jauh.
"BAIKLAH UNNIE" jerit mereka bertiga.

(Author malas nk cerita macam mana diorang berlatih, so kite terus pergi ke hari perlawanan😂 perlawanan tu dekat sekolah diorang key!👌)

Hari perlawanan...

Situasi bts, seventeen.....

"Fuh..berdebarnya..." kata jungkook.
"Alaa...lek lah..macam lah kau x pernah main bola keranjang" kata ji min.
"Pernah lah..lawan pon pernah, tapi aku berdebar sebab nk lawan group yg suka main kotor tu" kata jungkook.
"Alaa..relak je" kata ji min yang berada di sebelah jungkook.

Tiba² situasi jadi heboh dengan suara² penonton.

"Wah cantiknya diorang" kata yeoja 1.
"Tu bukan gfriend ke?" kata yeoja 2.
"Ha ah lah..cantik dok!" kata yeoja 3 pula.

*jungkook pov*

Aku dan ji min terus memalingkan pandangan ke arah bunyi bising tadi dan aku nampak gfriend dan 3 orang budak perempuan pakai baju sorak. Cantik dok cair aku thu😍

Cinta hati aku yuju cantik dengan rambut tocang dia...baju warna biru,putih,pink tu memang kena dengan muka cantik dia tu.

"Cantiknya diorang" kata ji min yg terganga.
"Kan" sambungku sambil terganga.
"Hoi! Korang! Dah kenapa ni terganga. Gile ke ape ataupon dh kena sampuk dengan hantu ke?" kata s.coups yg baru datang ke tempat ji min dan jungkook.
"Tu.." kata jungkook sambil muncung bibir tunjuk ke arah gfriend dan yg lain.
"Ape tu..tu?" tanya s.coups yg blur.
"Tu.." kata ji min pula sambil x lepas pandang eunha.
"Ape dia?" kata s.coups lalu membongkok sikit ke arah jungkook dan ji min yg tgh duduk.
"Tu lah!" marah ji min lalu kepala s.coups dipegang untuk menoleh ke arah gfriend dan yg lainnya.

S.coups pon turut sama cair bila nampak sowon yg look so beutiful dengan rambut dan bajunya itu. Ceh wah ayat macam ape siak😂

Satu persatu ahli seventeen dan bts tanya kenapa terganga dan at last masing² turut terganga juga. Perlawanan dh nk mula so diorang berhenti dari buat aktiviti nganga terganga tu😂

Semasa jungkook mahu masuk ke dalam gelanggang perlawanan sempat dia pergi ke tempat yuju.

"U look so beutiful, sayang" kata jungkook kepada yuju.

*yuju pov*

What!? Dia panggil aku sayang kat depan gfriend yang lain dan 3 org budak ni. Malunya aku. Selamba badak dia je ek.

"Doakan oppa menang ye sayang" kata jungkook sambil pegang tanganku.

Dah sudah, jantung aku pulak yg perdegup kencang. Habis merah muka aku. Gfriend dan yg lain dah tersengih tengok aku.

"Dah lah pi masuk dalam sana" kataku cuba tukar topic.

Chu~

Mataku membulat bila dia cium pipi aku dan terus masuk ke dalam gelanggang perlawanan.

Muka aku habis merona merah. Malu doh! Gfriend dan yg lain terkejut+tersengih.

"Apa tengok² macam tu...dah jom mulakan sorakkan" kataku, lalu laju berjalan.

"Aceh..ceh..malu lah tu" usik sinb namun aku endahkan.

Malunya jiwa dan ragaku😶

Jangan lupa vote😄 yg dah vote kamsamida😆 kali ni panjang sikit author wat oky😁 hope bab ni x membosankan lah😊

BeforeWhere stories live. Discover now