*yuju pov*
Aku dan jungkook jalan bersama menuju ke rumah. Aku dgn dia kan sama rumah so jangan pelik ye. Kalau pelik baca dari atas oky😂👌
Tiba² je aku rasa x sedap hati. Ade sesuatu yg buruk jadi ke?. Aku memegang dadaku sambil mengeleng.
"Sayang? Sayang oky x ni?" tanya my hubby jeon jungkook.
"X de ape lah sayang...cuma..saya rasa x sedap hati lah...saya takut perkara buruk berlaku pada minjin kt hospital" kata ku.
"Hmm...ala...mainan perasaan je tu..." katanya."Bultorunae fire~ ( bts~fire)" bunyi fon jungkook.
Dia menjawab panggilan dari seseorang yg aku x tau.
"Hello mingyu... " kata jungkook.
Ouh....mingyu rupanya...aku ingatkan perempuan mana lah yg call dia ni. Please yuju jangan jelous😂
"Hah?!! Baiklah aku datang sekarang. Lagipon aku dgn yuju ni...nanti aku bawak dia sekali, oky terima kasih" kata jungkook sebelum mematikan panggilan.
"Ke..kenapa?" tanya ku tergagap sedikit.
"Mi..minjin..." katanya.
"Kenapa dgn minjin?" tanyaku.
"Kita pergi je hospital dulu...ni mingyu yg suruh, dah jom" kata jungkook lalu dengan selambanya dia menarik tangan aku. Eee..suka hati dia je nk tarik tangan aku😂 x pe lah dia kn namchin aku😘😂Kami berdua menuju ke hospital semula. Ade pape ke yg berlaku pada minjin? Hope lah perkara buruk x kn berlaku...an😐
Setelah beberapa minit kemudian kami tiba di hadapan pintu hospital dan terus masuk ke dalam hospital. Aku dan jungkook lari dgn kelam kabutnya. Walaupon kami berdua berlari kelam bin kabut😂 tangan aku dan jungkook x lepas pon dari tadi.
Oky aku dan jungkook dah nampak kelibat mingyu di depan pintu bilik sakit minjin. Aku tgok muka dia sedih. Adakah...minjin dah...x de?
" mingyu macam mana? Minjin?" tanya jungkook kepada mingyu.
Mingyu geleng kepala dengan muka sayu.
"Ja...jangan kata yg... Min..minjin dah x de." kataku.
"Min..minjin dia dh...dah x de" kata mingyu.Betol ke apa yg aku dengar ni? Yg minjin dah x de! Yah!!! Galah!! Cakap lah yg kau tipu aku!
Aku terduduk sambil menangis. Kepala aku tunduk kan. Aku x kn maafkan diri aku! Aku pabo!
Jungkook memeluku dengan eratnya. Dia paham hati aku ni tgh berkecai lepas dengar mingyu cakap yg minjin dah x de.
"Mana ade yuju unnie... Minjin ade je kat sini...si mingyu ni ha yg jahat sangat nk prank korang" kata suara seseorang perempuan.
Aku pon mendongak untuk melihat gerangan siapa kah itu.
"Minjin!" kataku
Minjin hanya tunjuk pis✌😂 aku lantas bangun dan terus memeluk minjin.
"Be..betol ke ni minjin?! Ke...ini hanya hayalan?" kataku pelik.
"Ni minjin lah unnie...kalau x percaya cubit lah pipi minjin ni" kata minjin.Aku pon mencubit pipi minjin.
"Eh..ye lah..ye lah ni minjin" kata ku kepada jungkook. Aku happy gila..macam budak 2 tahun baru dapat gula²😂
"Hah!! Perangai jaga sikit ek!" kata jungkook.
"Biar lah...saya rindu budak tomboy ni" kataku.
"Saya x rindu?" tanya jungkook.
"X! Awak hari² jumpa kat sebelah rumah" kataku.
"Sampai hati awak" kata jungkook sambil buat air mata palsu😂
"Ye lah ye lah...saya always rindu awak" kataku lalu memeluk si arnab yg tgh merajuk ni😒😂
"Unnie... Couple ke dgn jungkook?" tanya minjin.Aku mengangguk.
"Wow! Bagus lah tu...tahniah unnie!😊" kata minjin sambil tersenyum.
"Lepasni awak dgn saya pulak" kata mingyu sambil memeluk pinggang minjin dari belakang. Auch sweet sangat.Aku tgok muka minjin dah mula merah dah. Blushing ah tu😂 bahagia aku tgok. Btw mana yg lain ek?
"Mingyu! Mana yg lain?" tanyaku.
"Yg lain belom sampai lagi" kata mingyu.
"Apa kata kita berlakun macam tadi. Aku pon nk kenakan diorang gak" kata jungkook.
"Aku pon nk!" kata ku.
"Oky! Buat muka sedih gila tau bila diorang sampai😂 sayang.. Awak pergi sembunyi" kata mingyu.Minjin sekali lagi muka blushing dan terus masuk ke dalam bilik sakitnya untuk bersembunyi.
Terima kasih kepada qistinaayuni8 kerana telah memaafkan author😂 author sayang kamu😂😘
terima kasih kerana vote😋💓
YOU ARE READING
Before
Non-FictionMengisahkan yuju seorang perempuan yang baik dan cantik. Dia seorang yang pendiam di sekolah atau pon dimana mana jua selepas kematian ayahnya. Jungkook ni suka pada yuju. Yuju pon suka pada jungkook. Jungkook ialah pelajar baharu di sekolah yuju. L...