Sebelum itu.....
* minjin pov*
Aku dan mingyu sekarang berjalan berdua untuk mencari pengetua iaitu puan yoona. Dia ni selalu hilang! Penat tau x nk cari dia ni. Nk tahu kenapa aku dgn si galah ni cari puan yoona? Sebab s.coups yg suruh...sebenarnya ini sebahagian daripada rancangan dia.
Now pengetua mana! Puan yoona oi! Mane lah kau ni! Date dgn cikgu kook ke ape?
Sekarang ni aku dan mingyu lalu kat depan dewan yg kosong. Maklumlah kan perlawanan dah habis sebab tu kosong😂
"Lajunya kau jalan!" kata mingyu yg dah tetinggal kat belakang.
Aku memberhentikan langkah ku.
"Mana ade! Aku slow je lah! Kau tu yg jalan terhegeh hegeh macam mak cik bawang😒" kata ku. Mingyu memberi jelingan maut kat aku, aku apa lagi...balas balik lh jelingan dia tu😒"Dulu kau nakal kan?" tanya mingyu kepada ku.
"Kalau aku nakal pon kenapa?" tanyaku. Suka hati aku lh nk nakal ke x😒
"Ye lh...dulu kan kau dgn kawan kau selalu masuk dalam bilik disiplin kan" katanya.
"Hek eley...salah ke nk masuk dalam bilik disiplin?" kataku.
"X de lah salah...dulu kan kau nakal, batak, selalu buli budak senior...tapi sekarang ni...hmmm...aku dah x nmpk kau masuk dalam bilik disiplin. Bagus lah kalau kau dgn geng kau tu dah berubah aku suka" kata mingyu. Sengaja ayat last tu dia slow kan sikit.
"Hah!? Ape ayat last tu tadi?" maaf lah aku x dapat tangkap ayat last dia tu😂
"Hmm...aa...apa yg buat kau berubah?" tanya mingyu.
"Yuju unnie lah yg buat aku berubah" kataku ringkas.
"Maksud kau?" tanya mingyu lagi.
"Dia buat aku berubah dgn satu tamparan" kata ku sambil ketawa.
"Kau kena tampar je sampai berubah macam ni?😂" kata mingyu. Sempat dia gelakkan aku😤
"Hey!! Aku x main² oky! Dgn tamparan yuju unnie aku teringat tamparan arwah omma aku" kataku. Mingyu hanya mendiamkan diri.
"Omma aku tampar aku sebab aku berperangai macam namja iaitu tomboy dan aku bela rambut macam namja masa aku darjah 5. Ni semua salah mak cik bawang lah pergi komen gaya aku, tah lah ayat mak cik bawang tu buruk burukkan aku😒 Kalau kau tgok aku yg dulu...lagi nakal tau haha...bila start kena tampar dgn omma aku, aku mula berperangai macm perempuan sikit dan aku mula bela rambut. Masa aku form 3 omma aku meninggal dunia." tanpa aku sedari air mata mula jatuh di pipi ku.Mingyu mengelap air mata di pipiku. Aku apa lagi terkejut lah...lalu undur ke belakang sedikit.
"Dah lah...aku x nk tgok kau menangis" kata mingyu. Aku mengangguk.
"Aku mingyu..." katanya sambil menghulur tangan untuk bersalam. Aku pon menyambut salam mingyu.
"Aku minjin" kataku sambil mengelap air mataku yg menitis buat kali ke-2.
"Dah x payah menagis. Kau menangis aku kiss kau" ugut mingyu. Haih...dia main ugut pulak dah😒
"Tch, kau bukannya berani pon😒" kata ku dengan selambanya.Dia merapatkan jaraknya dengan ku, aku terkejut lalu undur ke belakang. Dia semakin rapat dan aku semakin mengundur sehingga lh aku bersandar pada dinding. Dia kunci pergerakan ku. X guna kau galah😣
"Aku berani lh buat kat orang yg aku suka macam kau" kata nya. Aku melihatnya smbil menelan air liur.
Macam mana aku nk keluar ni? Hah!!! Aku mencangkung dan keluar untuk menyelamatkan diri and finally aku berjaya🙌
"Gila lah kau ni! Dah jom mulakan misi kita, jangan lupa pulak!!" kata ku lalu jalan.
"Misi ape?" tanya mingyu.Aku yg tgh jalan terus terhenti dan patah balik ke arahnya. Satu pukulan sempat melekat kt kepala mingyu.
"Aduh!! Sakit lh!!" adunya.
"Kau ni!! Kan kita kena cari pengetua untuk mintak bantuan!" kata ku dgn nada marah.
"Opss lupa pulak, mian!" katanya sambil garu kepalanya yg x gatal.Aku menjeling sebelum melangkah pergi bersamanya.
At last! Jumpa jugak puan yoona ni!! Nk tau tak!? Dia sempat berdating dgn cikgu kook kat kantin!!! Omg!! Sempat bersuap lagi tu!!! Nasib baik aku sempat amik gamba, bole sebarkan kalau dia ade buat jahat dengan aku😂😂
"Puan!!" panggil ku dan mingyu.
"Eouh!? Mingyu? Minjin? Apa awak berdua buat kat sini? Bukan sepatutnya dh boleh balik ke?" kata pengetua. Cikgu kook hanya diam. Dah kantoi diam lah pulak😂"Puan! Puan kena ikut kami! Cepat!!" kata mingyu.
"Nk pergi mana?" tanya puan yoona.
"Alaa...puan ikut je!! Gfriend dalam bahaya! Ajak cikgu kook ni sekali" kata ku.
"Kenapa saya pon kena?" tanya cikgu kook.
"Ikut je lah cikgu! Emergency ni!!!" kata mingyu.
"Seriou sangat ke?" tanya puan yoona.
"Ye lah puan!! Ni sampai libatkan pisau ni!!!" kata ku.
" kalau macam tu jom kita pergi" kata puan yoona lalu bangun.
Aku dan mingyu jalan segera di hadapan. Puan yoona dan cikgu kook di belakang tgh kejar kami.Bila kami dah sampai di situ, aku nampak masing² tgh berpelukan dan 4 malaun tu dah ditahan oleh bts dan seventeen yg lainnya.
"Dah selesai" kataku sambil senyum ke arah mingyu. Mingyu pon tersenyum ke arah ku.
"Wow! Drama korea siak!" kata hoshi sambil mencangkung.
"Tu lah...pop corn ade x?" kata joshua ikut cangkung sebelah hoshi.
"Nah..." kata vernon sambil menghulurkan pop corn.
"Aik dari mana dapat?" tanya joshua.
"Aku beli kat kantin jap tadi..sebab aku tahu babak ni akan muncul😂" kata vernon.
"Meh sini join tgok drama korea" kata hoshi sambil suap pop corn dalam mulut nya.
"Oky😊" kata vernon lalu ikut bercangkung.Yang lain be like"😑"
Aku dah gelakkan diorang dah kat situ😂
Tiba² aku nampak jun datang ke tempat hoshi dan yg lain yg tgh mencangkung. Aku nampak jeong bangun dan amik pisau di tanah. Aku rasa cemas.
"Aku nk join bole!?" kata jun pun turut bercangkung.
"Kau duduk sini siapa yg jaga jeong?" tanya jeonghan yg baru tiba di tempat hoshi,vernon,joshua dan jun.
"Huh? Jeong? Halamak!!!" kata jun lalu toleh ke tempat dia tahan jeong tadi."Bodoh! Aku tetap nk bunuh korang! Kesah ape aku omma dan appa aku!!" kata jeong yg dh bangun sambil memegang pisau.
"HIYAH!!!!!" jeong mula lari laju mahu menikam yuju sebab dia berhadapan dgn yuju dgn jungkook. Jarak diantara mereka 12 langkah sebabtu jeong lari😂"Unnie!!!!!!" jeritku lalu lari ke arah yuju unnie untuk melindungi nya. Pisau yg mahu menikam yuju unnie terkena pada perut ku. Darah mula keluar dari mulut dan air mata mula mengalir. Rasa sakit yg teramat sakit di perutku. Tikaman semakin didalamkan oleh jeong kemudian aku jatuh dan rebah.
"Minjin!!!!!!!" jerit mingyu. Ya...aku dengar dia orang first yg jerit nama aku. Mata ku mula kabur.
*end minjin pov*
Tada!!! Minjin lah orang yg ckp "unnie" tu. Bab ni khas tok mingyu dan minjin. Bab speacial jungkook dan yuju coming soon😂 harap bersabar ye😁bab ni panjang sikit ye guys😃 dah tahu kan kenapa minjin,jessie dan hyena berubah sekelip mata😊 jangan lupa vote😄
YOU ARE READING
Before
Non-FictionMengisahkan yuju seorang perempuan yang baik dan cantik. Dia seorang yang pendiam di sekolah atau pon dimana mana jua selepas kematian ayahnya. Jungkook ni suka pada yuju. Yuju pon suka pada jungkook. Jungkook ialah pelajar baharu di sekolah yuju. L...