bab 14

196 19 0
                                    

*yuju pov*

Aigoo...bosannya kat rumah ni!!! Omma ada hal kat butik, gfriend yang lain buzy ini hari dey!!! Bosannya!!!!!

Aku keluar dari rumah ku. Pintu rumahku dikunci sebelum aku melangkah keluar ke taman.

Di taman....

Aku menutup mataku sambil menyedut udara yang segar di tepi pantai. Semasa aku tengah syok menghirup udara segar..aku merasakan macam ada seseorang memegang bahuku.

"Unnie!" kata seseorang itu. Aku apa lagi toleh lah ke arah orang yang memanggil aku unnie tu. Lah...rupanya si sinb tu.
"Ni mesti unnie tertanya tanya kan apa sinb buat kat sini" kata sinb. Wah...macam tau² je hahahaha...
"Sinb bosan duduk rumah tu sebab semua homework baru je siap. Kebetulan tadi nampak unnie tu yang sinb tegur" kata sinb. Aku hanya membuat mulut '0' sahaja.
"Unnie...jom lah kita pergi makan aiskrim...sinb belanja" perlawa sinb. Mata aku dah bersinar sinar, susah nk dapat peluang saeng belanja, hahahaha...😂aku mengangguk sambil tersenyum.

Kami berdua pon jalan menuju ke kedai aiskrim. Tibanya aku dan sinb di kedai aiskrim kami pon duduk di satu meja kosong.

"Unnie! Unnie tunggu sini..sinb nak amik order" kata sinb lalu bangun. Aku mengangguk, alaa...sinb tu tahu yang aku suka makan strwberry ice cream..so tak payah lah aku nk berpesan dengan dia.

Sinb pon sampai bersama sama dengan 2 mangkuk aiskrim.

"Unnie! Ni unnie punya...ice cream perisa strawberry" aku pon tersenyum, kan aku dah cakap yang tau aku suka perisa strawberry.

"Unnie...unnie jom lah berbual dengan sinb...sinb bosan lah" katanya. Aku hanya diam.
"Ala boleh lah unnie" katanya lagi kali ni dia buat muka ciyot die uh. Aku tak mudah tergoda lah sinb!! Aku tetap menggeleng.
"Boleh lah unnie!!!😭" kata sinb sambil meraung. Habis orang tengok ke arah kitorang. Haih die ni kalau tak malukan aku tak boleh ke?!!.

"Ye lah ye lah unnie cakap" kata ku untuk memberhentikan raungan si sinb ni...kalau aku tak hentikan mesti makin bertambah malu aku dibuatnya.
"Yeah!!! Finnally!!!😄" kata sinb yang tengah keriangan.
"Apa yang nk dibualkan?" tanya ku.
"Pasal 3 ekor budak batak tu lah" katanya kepadaku.
"Ouh...diorang tu...ni mesti si umji tu yang cerita kan!" kata ku.
"Ha ah...dia cakp unnie tampar dan marah diorang sampai lintang pukang diorang lari" kata sinb.
"Alaa...diorang tu memang patut pon dimarah. Sekarang ni pon diorang dh jadi maknae unnie" kata ku.
"Hah! Betol ke ni?" kata sinb yang acu tak acu, percaya ke tak percaya dengan kataku itu.
"Betol lah..tadi masa balik sekolah diorang 3 orag uh datang jumpa unnie nk mintak maaf. So unnie maafkan lah, pastu diorang sebok nk jadi maknae unnie...so unnie bagi lah diorang jadi maknae unnie" kata ku. Tapi maknae yang terbaik umji lah😂  jangan marah ye umji😀😀
"Wouh...daebak lah baru kena tampar dah jadi maknae😄cepatnya insaf😂😂" kata sinb yang tengah kagum ada unnie yg macam ni😂 yuju dah memang kagum dah😂😂
"Dah lah...unnie nk makan aiskrim ni..dari tadi tak diusik lagi" kata ku,lalu memakan aiskrim yang dah nk hampir cair tu.

*end yuju pov*

Situasi lain...

"Wan..asal dengan bibir kau uh?" tanya xxx1.
"Aku kena tumbuk lah." kata lee wan.
"Ye lah macam mana kau boleh kena tumbuk?!" tanya xxx2.
"Sebab aku nk buat something kat yuju" terang lee wan.
"Kau ni...si bisu tu ke yang tumbuk kau?" tanya xxx3.
"Tak lah...namja yang belasah aku" kata lee wan.
"Kau kenal ke siapa?" tanya xxx2.
"Tah lah aku tak kenal, yang pasti aku tak pernah nampak pon dia kat sekolah ni sebelum ni" kata lee wan.
"Ni mesti budak baru...ewah² baru masuk sekolah ni dah sebok nk tunjuk belang pulak" kata xxx1 yang tengah mengamuk.
"Sabar hyung" xxx3 cuba menenagkan xxx1.
"Apa kata kita kenakan dia. Nanti wan kau tunjukkan lah siapa budak tu" kata xxx3.
"Baiklah bossku...esok wan tunjukkan" kata lee wan.
"Sebelum tu nah amik kain basah ni..lap kat bibir kau tu" kata xxx2 smbil menghulurkan kain basah untuk mengelap luka di bibir.

BeforeWhere stories live. Discover now