bab 32

183 9 0
                                    

"Korang ingat dengan tindakan culik gfriend boleh selesaikan masaalah? Korang ingat orang yg korang suka dalam gfriend ni suka Korang buat macam ni?" kata s.coups.

4 malaun tu hanya diam sehinggalah jeong mula berbicara.

"Ahhh!! Ape aku kesah! Kalau aku x dapat eunha...sesiapa pon x kan dapat lah! Terutamanya jimin" kata jeong.

Ji min dah genggam penumbuk dah. Sabar sabar😂

"Betol tu! X de sesiapa boleh dapatkan sowon walaupon aku x dapat dia" kata mark sambil menggenggam tangan sowon dengan kuat.
"Argh!!! Sa....sakit lah!" adu sowon. Muka s.coups mula risau.
"Hyung mana diorang?" bisik dino ke telinga s.coups.
"Sabar....minjin dgn mingyu tgh mintak bantuan, yang lain ade kat belakang van diorang tu. Kita cuma perlu lengahkan diorang dan khayalkan diorang" bisik s.coups pula.
"Mana mingyu dgn minjin ni...asal lama sangat. Haih...sowon bertahan lah ye" kata hati s.coups.
"Korang report polis...kitorang bunuh diorang ni. Kalau yuju ni mati kau x kn dapat dia lh jungkook" kata lee wan.
"Hish!!!" rungut jungkook.

Sinb dan umji berpelukan berdua kerana takut.

"Korang memang x berhati perut langsung! Korang langsung x fikir pasal omma dan appa diorang kan!" kata jungkook dengan nada marah.
"Ahhh!!! Ape aku kesah!!" kata jeong yg x nk mengalah.
"Kalau kau x kesah! Kau kesahkan omma dan appa kau! Kau nk ke omma dan appa kau tahu perangai anak dia macam ni!" kata jungkook lagi. Ayat dia berbisa siak😅

Keempat empat mereka mula terdiam dan mula melepaskan tangan gfriend yg lain. Habis merah hoi pergelangan tangan eunha, yuju,yerin,dgn sowon oi😂

"Kesiankan lah mereka semua" kata dino pula. 4 malaun tu hanya terdiam😐

Tanpa 4 malaun itu sedari, seventeen, bts sudah berada di belakang mereka. Keempat empat mereka di smack down oleh seventeen dan bts yg lain.

(Jun jaga jeong, woozi jaga mark, seungkwan dan dk jaga wooji dan j hope, namjoon dan suga jaga lee wan. Hamboi lee wan sampai 3 org jaga😂😂)

Yg selebihnya hanya mampu tengok je😁 gfriend lari ke arah partner masing²😂 cewah! Ade partner siak masing²😂😂😂

"Yuju kau oky x ni? Ade cedera mana² x?" tanya jungkook penuh kerisauan. Yuju hanya mengangguk sambil memeluk jungkook.
"Aku tau kau akan datang selamatkan aku" kata yuju sambil tersenyum dalam pelukan jungkook.
"Hiks.. Hiks..." eunha mula menagis dalam pelukan ji min. Dramatis siak😅😂
"Dah dah jangan nangis" kata ji min.
"Krencana sayang?" tanya v sambil memegang kedua dua belah tangan yerin.
"Yae krencana" kata yerin sambil tersenyum ke arah v. V pon membalas senyuman yerin dgn pelukan.
"Sowon yah! Krencana?" tanya s.coups dengan reaksi muka risau gila😧
"Yae krencana s.coups yah..." kata sowon.
"Sinb ade luka pape x? Awak oky x?" tanya wonwoo. Sinb menggeleng lalu menangis. Sinb nya masih trauma lagi kot.
"X pe x pe...saya ade untuk lindungi awak" kata wonwoo sambil memeluk sinb. Diusap kepala sinb agar berhenti menangis.
"Umji kau oky x ni!?" tanya dino.
"Hiks...hiks...omma!!!" tangis umji.
"Shuu..shu...saya ade" kata dino sambil memeluk umji dengan erat.

"Wow! Drama korea siak!" kata hoshi sambil mencangkung.
"Tu lah...pop corn ade x?" kata joshua ikut cangkung sebelah hoshi.
"Nah..." kata vernon sambil menghulurkan pop corn.
"Aik dari mana dapat?" tanya joshua.
"Aku beli kat kantin jap tadi..sebab aku tahu babak ni akan muncul😂" kata vernon.
"Meh sini join tgok drama korea" kata hoshi sambil suap pop corn dalam mulut nya.
"Oky😊" kata vernon lalu ikut bercangkung.

Yang lain be like"😑"

"Aku nk join bole!?" kata jun pun turut bercangkung.
"Kau duduk sini siapa yg jaga jeong?" tanya jeonghan yg baru tiba di tempat hoshi,vernon,joshua dan jun.
"Huh? Jeong? Halamak!!!" kata jun lalu toleh ke tempat dia tahan jeong tadi.

"Bodoh! Aku tetap nk bunuh korang! Kesah ape aku omma dan appa aku!!" kata jeong yg dh bangun sambil memegang pisau.
"HIYAH!!!!!" jeong mula lari laju mahu menikam yuju sebab dia berhadapan dgn yuju dgn jungkook. Jarak diantara mereka 12 langkah sebabtu jeong lari😂

"Unnie!!!!!!" satu suara mula kedengaran.

Jeng jeng jeng😂 nk tahu siapa yg ckp " unnie" tu.... Tunggu next bab oky😋 jangan lupa vote😘 terima kasih sebab dah vote😍

BeforeWhere stories live. Discover now