*jugkook pov*
Aku masih lagi memandang wajah yuju yang kelihatan cantik di mataku.
Aku nampak mata dia seakan akan mahu terbuka, aku terus memaling ke depan. Aku nampak dia macam tengah menggeliat kat sebelah aku, suke ek kau dapat tidur! Aku pon mulakan misi untuk mengusiknya.
"Sedap kau tidur?! Sampai kau mengeliat macam ular sawa kat sebelah aku ni pon kau tak perasan" kata ku. Dia hanya memberiku jelingan yang tajam.
"Jeling² aku sula mata kau tu" kata ku.
"Sula lah!" cabar yuju.
"Ouh cabar ek" kata ku sambil jari acah nk cucuk matanya.
"Hish! Tak yah lah! " marah yuju kepada ku.
"Takut lah tu" kata ku dengan reaksi mengusik. Dia menjeling aku sebelum puan ji hyo masuk.*end jungkook pov*
Waktu rehatnya pula...
"Yuju! Jom rehat" panggil eunha.
"Tunggu jap! Nak amik bekal" jerit yuju. Eunha mengangguk.
"Wah! Orang tu bawak bekal!!" usik jungkook.
"Kalau aku bawak bukan urusan kau pon" kata yuju sambil menjeling jungkook.
"Nk sikit" kata jungkook. Yuju menggeleng.
"Alaa...boleh lah.." kata jungkook sambil buat muka aegy dia tu. Rasa macam nk tendang je anak jeon ni buat aegy😂.
"Tak boleh, bye!!!" kata yuju, sambil lari ke arah eunha.
"Kedekut!!!" jerit jungkook lalu mencebik. Sikit² mencebik anak jeon ni..pikir chomel😒😂
"Dari kau menjerit macam ni..baik kita pergi makan" kata ji min.
"Jom lah" kata jungkook sambil tersengih macam kerang yang tak berapa busuk😂Dalam perjalanan nk ke kantin...
Yuju dan yang lain berbual sambil menuju ke kantin.
"Kau bawak apa yuju?" tanya eunha.
"Ouck! Bawak spegeti je.." kata yuju.
"Wah!! Yuju dah mula borak dengan kita lah" kata yerin.
"Ha ah...bagus lah kalau macam tu" kata umji.
"Lepas ni unnie jangan jadi bisu pulak" kata sinb.
"Unnie masih biasakan lagi ni" kata yuju.
"Ouh..." kata gfriend yang lain kecuali sowon.
"Unnie!" panggil umji kepada sowon yang tgh mengelamun tah ke mana agaknya😂 sowon hanya diam.
"Unnie!!" panggil sinb pula.Tiada sebarang reaksi.
"Unnie!!!!!!!!yah unnie!!!!" panggil yerin pula.
Diam.
"Sowon unnie!!" panggil eunha pula.
Sepi.
"Yah!!!" kata yuju pula.
Sunyi.
"Unnie!!!" panggil yerin pula.
"Aik? Pelik?" kata yerin.
"Yuju dah mula bercakap sowon pulak yang senyap" kata sinb.
"Tah! Boleh berjangkit ke penyakit pendiam ni😅" kata umji.Yuju hanya buat muka"😑"
"Hah!aku ada satu idea!" kata yuju.
"Hah! Apa dia!?" tanya eunha.
"Jap ek" kata yuju, lalu pergi ke tempat sowon yang tengah mengelamun.
"Sowon shi..tu s.coups panggil!" kata yuju.
"Hah!! Mana!?" tanya sowon dengan keadaan yang kelam kabut.
"HAHAHAHA!!!!!!" semua gfriend gelakkan sowon.
"Unnie kenapa termenung?" tanya umji.
"Huh!? Unnie termenung ke?" tanya sowon. Dia boleh tanya lagi!! Cengkadak dia lah wey😀
"Ye lah! Kitorang berlima dari tadi panggil unnie tapi unnie diam je" kata sinb.
"Ouck! Ye ke? Mianae, hahahaha" kata sowon yang tengah tersengih macam kerang busuk sambil garu belakang tengkuk dia yg x berapa gatal tu.
"Ish ish ishhhh...unnie.. Unnie.. Sebut nama s.coups tu baru nk sadar dari alam mengelamun" kata yuju pula.Sowon ketawa kecil manakala yang lain menggeleng melihat sowon sebelum meneruskan langkah pergi ke kantin.
Naik waktu rehat....
*yuju pov*
"Sowon!" panggil ku.
"Yae?" tanya sowon.
" teman aku pergi locker" kata ku.
"Oky jap! Korang Naik lah lu" kata sowon kepada yang lain. Yang lain hanya mengangguk.Aku dan sowon berjalan menuju ke locker.
"Unnie.. Unnie suka s.coups kan.." kata ku saja mahu mengusik. Aku nampak muka sowon dah mula memerah.
"Alaa...mengaku je lah.." kata ku.
"Ma..mana ade!!" marah sowon dengan muka yang merah.
"Tch, tak mengaku konon" kata ku.
"Bising lah! Ni nk pergi locker buat apa?" tanya sowon saja mahu tukar topic.
" nk pergi amik barang jap" kata ku saja mahu tukar topic tak nk bagi dia malu😂Tiba di locker...
"Hah! Cepat lah amik barang" kata sowon. Aku mengangguk.
Baru sahaja aku mahu bukak locker ada 4 orang yang sangat aku kenali berdiri di hadapan aku dan sowon, 4 org itu ialah geng lee wan.
YOU ARE READING
Before
Non-FictionMengisahkan yuju seorang perempuan yang baik dan cantik. Dia seorang yang pendiam di sekolah atau pon dimana mana jua selepas kematian ayahnya. Jungkook ni suka pada yuju. Yuju pon suka pada jungkook. Jungkook ialah pelajar baharu di sekolah yuju. L...