bab 3

276 19 8
                                    

Di rumah jungkook, di dalam bilik jungkook......

Jungkook baring di atas katilnya sambil berfikir tentang yuju.

"Emm....yuju...yuju ek" kata jungkook sambil jari telunjuk di kepala.
"Normal lah kan kalau kehilangan appa kn, aku pon x de appa tapi x de pon x nk bercakap, dah serupa orang bisu" kata jungkook.
"Haish...yg aku fikir pasal dia ni dh kenapa lah pulak, baik aku pergi mandi" kata jungkook, lalu bangon dan terus ke bilik air untuk mandi.

Situasi di rumah yuju....

"Yuju mari sini turun makan" kata omma yuju.

Yuju yang berada di dalam bilik terus turun ke bawah setelah omma yuju memanggilnya.

Di meja makan....

"Yuju...nanti ada orang nk datang, nanti kamu tolong omma buat kek ye..." kata omma yuju. Yuju mengangguk sambil masukkan makanan ke dalam mulutnya.

Situasi di ruamah jungkook...

"Jungkook!!!" panggil omma jungkook.
"Ye omma!" jawab jungkook sambil menuruni tangga rumahnya.
"Jom kita pergi rumah sebelah" kata omma jungkook.
"Nak buat apa pergi rumah sebelah omma" kata jungkook malas.
"Kita kan baru pindah sini...lagipon omma dan jiran sebelah ni kawan" kata omma jungkook.
"Ala....malas lah.." kata jungkook.
"Kamu x payah nk mengada! Jom pergi" kata omma jungkook.
"Ha...ye lah...mana jimmy?" tanya jungkook. (Jimmy ni adik jungkook umur 5 tahun).
"Jimmy tidur dalam bilik tu" kata omma jungkook.
"Jimmy x ikut boleh pulak, kalau jungkook x nk ikut omma marah" kata jungkook.
"Kamu tu dah besar,dah jom! Sebelah rumah pon susah nk pergi" kata omma jungkook sambil menarik telinga jungkook.
"Ah...adui!sa...sakit omma sakit!" kata jungkook yg telinganya ditarik oleh ommanya.

Di rumah yuju, omma yuju dan yuju sedang membakar kek tiba² bunyi lonceng rumahnya berbunyi.

"Ting!tong!" bunyi lonceng rumah yuju.
"Yuju...kamu pergi bukak pintu rumah tu" kata omma yuju. Yuju angguk dan bangon.

Yuju pergi ke arah pintu dan terus membuka pintu.

"Ni yuju kan anak puan yura" kata seseorang. Yuju senyum dan mengangguk.
"Mak cik jiran sebelah, mak cik kawan puan yura" kata omma jungkook. Yuju hanya buat mulu '0' dia uh.
"Kamu ni mesti yuju kn anak puan yura" kata omma jungkook.

Jungkook yg tengah kusyuk main fon terus pandang ke arah yuju selepas mendengar ommanya menyebut nama yuju.

"Eh!? Yuju!" kata hati jungkook. Yuju membuat gaya jemput masuk. Dan omma jungkook pon masuk. Semasa jungkook mahu masuk yuju melihat ke arah jungkook.

"Di...dia...jiran aku ke?" kata hati yuju.
"Ermm...yuju kan!" kata jungkook. Yuju mengangguk.
"Betol lah...dia ni yuju...x sangka aku jiran dengan dia ni, agaknya jodoh kot" kata jungkook di dalam hati. Jungkook pon pergi duduk di ruang tamu. Yuju yg berada di depan pintu terus menutup pintu rumahnya.

Di dalam rumah yuju....

"Yuju!! Datang sini tolong omma!" panggil omma yuju. Yuju terus ke dapur. Jungkook hanya memerhatikan yuju.
"Kamu macam kenal je anak puan yura ni" tanya omma jungkook kepada jungkook.
"Jungkook kenal dia lah omma....lagi pon dia satu kelas dengan jungkook, siap duduk sebelah jungkook lagi au" kata jungkook.
"Ouh...ye ke?!" kata omma jungkook.

Yuju sampai membawa dulang yg berisi air dan kek coklate. Omma yuju pon duduk di ruang tamu.

"Lama x jumpa kau!" kata omma yuju sambil senyum manis.
"Hahaha...hari ni kan dah jumpa" kata omma jungkook. Yuju memegang bahu omma nya dan tunjuk atas.
"Kamu nak naik atas ye yuju, kalau macam tu naik lah" kata omma yuju. Yuju mengangguk, lalu terus naik ke atas.
"Kenapa dengan anak kau? Dia bisu ke?" tanya omma jungkook.
"Dia x bisu, cuma dia x nk cakap lepas appa dia meninggal" kata omma yuju.
"Ouh...macam tu.." kata omma jungkook.
"Betol lh apa yg ji min cerita dia dengan omma dia pon x nk bercakap" kata hati jungkook.
"Eh! Ni anak kau ke?" tanya omma yuju.
"Ha ah..." kata omma jungkook.
"Wah...dh besar dah dia ni...dulu kecik je,hahahaha. Siapa nama kamu" kata omma yuju dengan mesranya.
"Ouck! Nama saya jeon jungkook" kata jungkook.
"Handsome anak kau" kata omma yuju.
"Apa kurangnya anak kau, cantik,sopan walaupon dia x bercakap" kata omma jungkook.

Omma yuju dan omma jungkook berbual tanpa menghiraukan jungkook di sebelah, jungkook diam dan makan kek yg dihidangkan di atas meja.

Hope korang suka lah bab ni^-^ tunggu next bab oky •-•

BeforeWhere stories live. Discover now