bab 8

240 19 0
                                    

Jugkook lari sehingga di depan pintu kelas. Dia melihat tiada cikgu pada masa tu, nasib dia baik kali ni.

"Fuhh...selamat cikgu tak masuk lagi" kata jungkook yang termengah mengah.

Jungkook berjalan menuju ke tempat duduknya. Yuju yang yang di sebelahnya menjeling si anak jeon tu.

"Ape jeling² aku korek mata kau tu!" kata jungkook.
"Kalau kau tak masuk lagi bagus!" kata hati yuju yang tengah pandang tajam ke arah jungkook.
"Aduh stop lah pandang aku...tau lah aku ni handsome😎" kata jungkook dengan hidung kembang semangkuk. Yuju buat muka nak muntah, lalu bangun pergi ke tempat gfriend yang lain.
"Halamak minah ni tinggalkan aku kat sini sorang²!!! Tak pe lah aku pergi tempat ji min lah" bebelan jungkook.

Situasi gfriend....

"Wuish yuju...tadi asal lambat?" tanya eunha. Yuju jeling ke arah jungkook.
" kenapa dengan dia?"tanya sowon. Yuju mengelurkan fonnya dan tulis cerita yang berlaku dari awal hingga akhir. Makan 5 minit je yuju taip sebab dah biasa dh taip² bagi yuju.

Setelah selesai menaip kawan kawannya pon baca.

"Hahahaha😂😂" gelak gfriend. Yuju buat muka geram tapi dia sabar je...nasib kawan kalau tak dah lama dah dia campak sampai planet marik.
"Aku tak boleh tahan yang kau ajak dia panjat pagar belakang sekolah😂" kata sinb.
"Kalau kau nk panjat pagar sekolah...kau pergi lah sendiri tak payah nk ajak die uh, tak pasal kena denda" kata yerin panjang lebar siap gelak lagi uh.
"Eley...kalau aku tak ajak pon dia ikut gak" kata hati yuju dengan muka geram.

Situasi jungkook dan ji min....

"Yow ji min!" tegur jugkook.
"Yow! Arnab!" kata ji min.
"Kau asal masuk lambat?!" tanya ji min.
"Aku kena denda pusing 5 pusingan padang sebab cubaan nk panjat pagar" kata jungkook.
"Yang kau nk panjat tu kenapa?" tanya ji min.
" bukan aku yang nk panjat tapi si yuju tu hah yang ajak aku panjat pagar tu. Tak padan dengan pendiam tapi nakal ya ampun!!"bebel jungkook.
"Aik!? Macam mana kau boleh jumpa dengan yuju?" tanya ji min.
"Ouck! Lupa pulak nk cakap dengan kau yang aku dengan yuju jiran" kata jungkook dengan selambanya korek lobang telinga.
"Ouh....pengotor siak kau!" kata ji min.
"Eh..ji min petang ni kita lepak jom!" ajak ji min.
"Erm...aku ada hal lah ji min petang ni, omma aku soh jaga anak jiran sebelah" kata jungkook.
"Anak besar ke...kecik?" tanya ji min dengan nada mengusik.
"Yang kecik lah...ni jiran lagi satu bukannya jiran aku si yuju tu" kata jungkook sambil mengetuk kepala ji min.
"Aduh..cakit tau tak😭" kata ji min yang tengah mengaduh kesakitan.
"Btw cikgu tak masuk ke?" tanya jungkook.
"Tak" kata ji min.
"Ponteng jom" ajak jungkook.
"Kau ni tak padan dengan budak baru...kaki ponteng jugak rupanya" kata ji min.
"Hihihihi😀" kata jungkook sambil tersengih macam kerang busuk.

Waktu balik sekolah...

"Yuju!! Kau nk tumpang aku tak?" tanya sowon. Yuju geleng sambil tersenyum.
"Dia mana nk naik sebab rumah dia dekat je" kata sinb. Yuju mengangguk setuju.
"Kalau macam tu bye gfriend" kata sowon sambil melambai ke arah gfriend.
"Bye!" kata sinb,umji,eunha dan yerin. Yuju hanya tersenyum dan melambai ke arah sowon.

Yuju keluarkan fonnya dan tulis yang dia mahu pulang dulu. Yang lain pon baca.

"Kalau macam tu bye!!😄" kata yerin. Yuju senyum dan lambai ke arah gfriend yang lain sebelum melangkah pergi.
"Hati² yuju!!!" jerit eunha. Yuju tunyuk oky👌.

*yuju pov*

Aku melangkah seorang diri menuju ke rumah. Aku merasakan ada seseorang mengikuriku. Siapa pulak yang ikut aku ni!!! Bila aku toleh ke belakang tiada siapa.

Mintak² lah aku selamat sampai rumah. Bila aku toleh ke depan.

"Hah!! Balik tak saing aku!!" terjah jungkook.
"Omma!!!!!!" jeritku, habis high note terkeluar.
"Mak aik! Sakit telinga aku kau jerit²" kata jungkook. Aku menjeling jungkook tajam, lalu melangkah pergi meninggalkan jungkook.
"Hish minah ni...selalu tinggalkan aku, kau tunggu lah nanti aku cubit² pipi kau kat umah kau nanti" omel jungkook seorang diri.

Maaf kalau bab ni tak best🙇dan maaf kalau ada tertypo🙇 kalau typo tu harap paham² je lah😅 marilah meriahkan vote dan komen😂😂 tu pon kalau nk komen😂

Terima kasih kerana membaca dan vote😘

BeforeWhere stories live. Discover now